|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej jag håler nu på med at turbokonvertera m20b25. ic`n och turbon från saab 9000 (t03 tror jag) och ska bara ladde 0,5. men det är väll bäst att bytta spridarena med. annars kanske det börja spika å ha sig. vad bör man ha? 535 spridare är väll inte så mycket större? man borde väll ha 250 cc i alla fall eller? någon som har några lämpliga till ett rimligt pris? Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) | |
|
745 spridarna ligger på 270cc tror ja, d borde va lagom |
|
|
ja dom borde passa bättre tycker jag. alla sägger att man ska ha 535 spridare. men dom är ju knappt större än orgingal. måste ju va bättre att sattsa på riktigt på en gång. kan man ränka ungefär 1 hk per CC ungefär? Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| aa på 6cylindriga bilar är det ungerfär 1hk/cc men d sadar ju inte att kräma på lite | |
| Räkna med 1hk/cc vid 100% duty vilket spridarna inte kommer att gå med i orginalsprutet. Ett par rejäla spridare till en 325 turbo med potential för att utveckla vidare som säkert fungerar bra till ditt bygge är volvo v70r spridare 391cc/3,8bar. Satsa på sådana, finns att köpa på diverse till salu forum på internet... | |
|
spriderene fra 745 klarer 300 cc på 80% og noe mer virkning skal de ikke ha...271 cc på 100% virkning. disse spriderene holder til ca 360-370 hk og siden du ikke har tenkt og lade mer enn 0.5 bar holder de lenge |
|
| johan: m5 spridarna då, dom ligger på 380cc sånna ska vi köra med, hur mkt tror du dom pallar om man inte vill köra dom 100% jag hade tänkt en 350hk duger dom? | |
| Jag hajar inte! Om man bara ska ladda 0,5, varför ska man då ha spridare för 380hk? Det kommer ju att gå fett så in i helvete juh! Eller har jag missat nåt? | |
| vem har sagt att nån ska ladda 0.5 å ha 380 spridare? | |
| Med ett riktigt styrsystem kan man ha 2000cc och ladda 0 utan at den går fett. | |
|
Axel vill ladda 0,5 och johan uttrycker sig väldigt luddigt... Bäckis: Alla har inte 50 papp till ett autronic med cdi-tändning och mapp... Får jag låna ditt, höhö? Allvarligt talat; när ska du berätta om din nya motor? Börjar bli jävligt otålig!! |
|
|
Såg på johans hemsida att han kör med samma spridare som han rekommenderar till Axel. Han kanske pratade om sin egen bil? Som för övrigt såg väldigt fin ut! |
|
|
AK47: Nu antar jag att motronic systemet i Axels bil är lambda reglerat och därför kommer det att sträva efter att gå så magert/fett det själv vill. Kompletterar man med laddtryck (turbo) och större LMM så innebär det att bilen toligen endast kommer gå fett på lågvarv. Vid sådana här operationer antar jag att Axel aldrig kommer att kontrollera sitt lambda förhållande med en bredbands lambda och dåp gör det inte någonting att ta i med spridarna. Dessutom nämner han att han vill köpa någonting för framtida bruk och då är de alldeles lagom tippar jag på. Jag själv har kasserat 391cc/min och köpt 640cc/min till min iS. |
|
|
om jag bytter till ca 260cc kommer han gå fett hela tiden då? eller bara på tomgång? ficksar lamdan resten? det är väll bättre med för mycket soppa än för litte? kommer 325an rycka licka mycket som 324an? då :) Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Hepp.......... Jag har diverse spridare till salu om intresse finns |
|
|
Johan: Ärligt talat så är jag rätt kass på soppa. Men om man ska ladda 0.5 så skall man väl köra med 535 lmm och spridare lite över effekten, som från 745 med ca 270cc? Känns som man har lite marginal då. Förutsatt att man inte har en wg som skenar. Eller är jag ute å snurrar igen? |
|
|
Jesper_w: vad har du för spridare? nu ska jag bara ficksa till så att den inte läcker olja vid banjo kopplingen sen ska jag utt och prova litte. har du några som vorre lämmpliga? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
391cc@ 3,8 bar blå Volvo 300:- /st 465cc@ 3,8 bar gröna Volvo (968) 400:- /st //Jesper |
|
|
Jesper_w: råkar du ha 4st något mindre spridare,typ 280cc..?? |
|
|
Petri jag har bosch spridare komer från opel 2.0 16V motor, vet inte cc antal, men återkommer med mer info om du är intreserad Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| calibrama: jodå det kan vara intressant... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.