|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Acey: Med rabatter och erbjudanden så ligger min på 399600 | |
Njuren |
Gör så här.Skriv bilen på din farmor samt gör en adressändring att du bor hos din farmor.Då gäller försäkringen varken om du eller din farmor smäller den.Där man bor gällr försäkringen så har ja gjort,bor me farsan han står för den.Polare till mig har smällt 2 bilar som stått på hans morsa sist i förrigår (lider me han) nu ghar han hyrbil under värderingen av försäkringsbolaget, BMW - i nöd och lust |
|
Njuren: "Då gäller försäkringen varken om du eller din farmor smäller den." VARKEN? Låter som om den aldrig gäller. ; ) Ja, det är ju ett bra alternativ, men jag bor ju inte hemma. Päronen bor långt bort och jag måste ju ha min post. Fan, att det inte ska gå att blåsa folk på ett lätt sätt... |
|
| Köp inte en bil för 400 000:- om du inte har råd med försäkringen, möjligt att folk lyckats mygla med försäkringar vid billigare försäkringsärenden, men om bolaget ser en chans att spara 400 000 kr vid ett försäkringsärende på att du brutit mot avtalet lägger de ner lite energi vid minsta misstanke. Kanske billigare att ta en leasingbil på firman? | |
| saverman: Ja det var inte billigt. Skulle bara ha 19k på folksam för mig :o) | |
| Martink: Har jag någon gång sagt att jag inte har råd med den?!? Är väl bara för jäkla smidigt om man kan spara in x antal k om man kan... Eller? | |
|
köper du en 330 för 400kkr som du får i juni....ett år senare, alltså juni 2005 finns med största sannolikhet nya tre-serien på vägarna. Då är din bil värd ca 250kkr, en värdeminskning på 150 tusen spänn på ett år, så vad försäkringen kostar verkar irrelevant.. |
|
| Men dom säger att den inte kommer att vara ute så tidigt utan att den visas upp i Zürich nästa år. Ute för försäljning lagom till årsskiftet och 3 månader efter det så har man den från fabriken. Sen tar det ju ytterliggare tid att bli av med baby-fel. Så vet jag inte om jag gillar dom nya bilderna som finns ute, om dom nu stämmer... | |
|
Men det är klart att det är ju sant som ni säger om det vore så... Sa samma sak till handlaren och han sa att den inte kan sjunka så mycket i pris. "Bmw är ju alltid en bmw". Ska man lita på det? |
|
|
Ja och tyvärr associeras BMW med dåligt andrahandsvärde. Exempel: Svensksåld 330i 03. Nypris med den utrustningen som är angiven runt 410.000kr i följande annons: Länk Pris nu 359.000. Om vi räknar med att man fått 7% rabatt vid nybilsköpet så är man nere i 381.000. Vi kan förmodligen räkna med liknande prutmån på den begagnade bilen vilket skulle ge ett pris på 333.000kr. Ett nätt tapp på ungefär 50.000kr. Bilen har rullat ungefär 800 mil vilket ger en milkostnad i enbart värdeminskning på 62:50/milen! Eller när det nu gått 12 månader sedan bilen togs i bruk 4166kr/månad. Om du då tänker att du köper en ny bil nu och byter den samtidigt som nya 3ser lanseras så kan du förmodligen räkna med ett ännu större tapp. Dvs man betalar en hel del för nöjet att köpa en splirrans bil! Men det är klart, har man råd så är det en underbar känsla! |
|
| Acey: Ja, det var en jäkla utråkning där. =) Men det är ju sant som du säger. Det är ju så jag har tänkt oxå. Får se hur man lägger upp det. Kommer säkert sitta här med en 5:a till slut... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.