|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Finns inte Cosmosssvart till E46?? | |
|
86000,- Full kasko, med 1400mil i året. Noen bedre? Har ikke valgt det selv, tvunget til å forsikre som M5 selv om bilen er reg som 520. (forhandlinger pågår, da jeg nekter å betale..) Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
Å andra sidan, har man råd att pynta 300-500 000 kr för en plåtbit som låter, iofs underbart, så kanske man inte bör gnälla, för försäkringen vill säga . . . Vi är helt och hållet sönderskattade i det här föbannade landet . . . En utav anledningarna till att premierna är såpass höga, är 1 bilimporten, och 2 att väldigt många invandrare väljer att köpa tyska bilar, vilket i gengäld trissar upp premierna hos försäkringsbolagen . . . Singleolyckorna har ökat markant, Antalet registrerade bilar på ynglingar har också ökat. Av dessa är en stor del, lyxbilar . . . ock det är inte många svensson som har råd att köra sådana Detta enl utsago från ett lokalt försäkringskontor . . . Själv betalar jag 1760 kr/ 6 mån . . . 33 år,/villa/Landsbygd/10 skadefria år . . . Hejs ! |
|
CL |
11704:-/år, helförsäkrad hos OK/Folksam. 27 år och bor i Centrala Sthlm, parkering i flerbilsgarage. //Crille |
|
Har en 520 -92 Betalar 6959 kr/år helförsäkring. Bori Norrköping,har bilen i garage. |
|
|
tänkte uppdatera min försäkringssituation lite...gick häromdan ner till halvförsäkring med MER-tillägget (länsförsäkringar) detta kostar mig 8900 kr / helår, bilen står på mig...fick nämnligen ett brev nu när jag ställde på och då ville dom ha 14100 kr / helår för helförsäkring, vilket jag inte vill betala, är helt enkelt för dyrt.... saknar vagnskadan litegrann dock :( men kan inte lägga så mycket pengar per år på försäkring MVH Johan K |
|
| Jag har en Z3 -01 kostar 6500:-/år tycker det är mycket!Samma pris som min Ducke Monster. | |
| 4919kr/helår helförsäkring Folksam | |
|
Kommer att betala nånstans mellan 13-14000:- för 328:an när jag får den, Ser att många tycker IF är dyrt men för mig var det minst 3500:- billigare en det närmast efterföljande, dyrast var av nån anledning Original försäkring med 21000:- |
|
| ca 6900/år i helförsäkring för min 323 på Länsförsäkringar. (jag har tio skadefria år dessutom) | |
| Jag betalar 5500 kr/år för helförsäkring till 520Touring 1996. Aktsam var billigast när jag kollade runt. Kanske för att de inte försäkrar "roliga" bilar som M3/M5...! | |
|
LF - halvförsäkring + MER, max. 1000mil/år bor i lägenhet (Stockholm/Spånga) 38År Pris: 11800kr / år |
|
|
Betalar 10900:- för helförsäkring + mer per år hos Salus Ansvar för M5:an.Bor utanför Norrköping. "BMW make the world faster" |
|
|
Uppdaterar min situation lite. Jag betalar nu ca:4200 kr per halvår, halvförsäkring, lägsta miltal på LF. 2000 kr mindre än när jag köpte bilen för 2 år sedan. /Fredrik |
|
WIKING |
Betalar 1276:- /helförs/ Helår på LF för min M3 E30 Värderad till 161000:- max 500mil/år KÖHLER 2,5 |
jörgen_81 |
Har en E39 535ia-98 trygghansa 1500mil/året 750kr/månaden bor i landskrona i villa men står på inte på mig hade då kostat 2000kr/mån hehe J_81 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.