|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Tjena!! Jag har en 318is -92 (import) och jag betalar 13500:-/år i försäkring och jag är född -1984 är det inte lite väl mycket???! Hur mycket betalar ni på era 318is, är det verkligen så dyrt att äga bil när man är ung???? Tack På Förhand!!! | |
|
har en 320i -88. den står nu på min pappa som bor på landet å har full bonus.. han betalar ändå nästan 6000:- per år i halvförsäkring.. det e svindyrt!! |
|
|
Jag har en 523 och bor i mölndal utanför gbg och betalar 8000 om året för helförsäkring, full bonus och 35 år. MVH Tony |
|
|
OK!! Det hade blivit mkt billigare för mig o ta på farsan men det går mkt rykten om att dom har blivit hårda med det och att flera inte har fått ut sina pengar efter krock eftersom det visar sig att dom själva är ägare på bilen och att den bara står på dennes pappa! Så jag våga inte ta den på farsan :(!! |
|
| Playingcrowd: Vilket bolag har du? | |
| Länsförsäkring!! | |
|
5700kr/helår Helförsäkring 1500-2000mil, import 328 Coupe -96, folksam, immobilizer, märkta rutor, på farsan (48år) småstad. Det varierar väldigt mycket mellan bolagen för mig var folksam billigast när jag köpte bilen, ringde till de flesta bolagen. Aktsam är nog billigtast men där får inte bilen vara import eller motorvolym över 2,5liter. IF var i särklass dyrast, 15500kr på farsan, sjukt! |
|
|
Folksam: 57 000kr/helår, högst 1000mil/år, förhöjd sjävrisk:5000kr, 18år boende i villa utanför lund med garage. (jag kanske borde skriva att den inte står på mig) =) |
|
shqiptar |
57 000k/helår alltså e du normal? alban power |
| läs HELA mitt inlägg igen!!! | |
Linkannr2 |
Har en 90-ans 318is som står på mig,7500:-helår,helförsäkrad på länsförsäkringar.Jag är 22år. |
|
E36 M3 är väldigt dyr i försäkring, mycket dyrare än tex. E46 M3. 92 000/helår sist jag kollade på en M3 Coupe -97 :) |
|
|
318i touring -96 import helförsäkring 3100:-per år i folksam |
|
|
12953:-/helår helförsäkring. 1500mil Bodde i lägenhet i örnsköldsvik när jag tog försäkringen. 22år körkort i tre. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Har en -92 325 som jag har ställt på min mor, helförsäkring 5800:- om året. hade jag ägt den hade den kostat ca 30 000:- | |
| jag har folksam OK försäkring på 16000. If ville ha 49700 för min 328....HUH | |
|
Trygghansa,M5,helförsäkrat i Sthlm med 1000mil/år för ca 22".....LF som ofta e billigast ville ha närmare 40"..... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
OK Folksam, helförsäkring, 28 år, förort till Sthlm, villa = 8300:- / helår. |
|
|
Endast trafik, 24 år, Aktsam 1600kr helår. /Andreas |
|
|
Jag betalar 7899:-/helår, helförsäkring inklusive bilplus......Jag är 28år och bor i lägenhet i Örebro......tycker inte att det är för dyrt men jag hade gärna sett att den va billigare........Den här försäkringen är hos orginalförsäkringar som återförsäkrar hos IF men IF skulle ha 16.000 per helår.....Sjukt va!!!! Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
glöm inte att ni kan betala runt 1500kr/år för helförsäkring ifall ni antusiastförsäkrar den...krav är äldre än 1oår(syftar på m3 mm)å att ni har en "vinterbil"(typ en bil för 2oookr)... mvh Projekt trippel xXx i gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.