|
Sida 9 av 20
|
|
|---|---|
|
flikarna har slitit in sig mot ena gaveln på kylaren. jag har för mig att det sitter 215/40 på mina 9x16, ska kolla imorgon bild: Länk |
|
|
Länken funkade inte, försöker igen: url=Länk BMW 325is på GARAGET.org[/url] |
|
|
Blev fel igen... nu då: Länk |
|
|
215 40 R 16 sitter på min |
|
| vilken et har du? är bilen sänkt? | |
| Har fått start på motoren nå. Har tatt ut nesten alle ledningene av motorkontakten og begynt fra bånn av. Har ikke fått varmeapparatvifta til å gå. Og forbruksmåleren har jeg heller ikke fått til enda. Har koblet til 8-9 ledninger | |
|
jag har et15 och bilen är sänkt. min förbr. mätare funkar inte heller... |
|
|
jag har oxå et15, borde kankse funka med 215 då istället...tror ni det ser konstigt ut om jag har 45 fram och 40 bak i profilen?... konstigt att era förbrukingsmätare inte funkar..min funkar, har inte gjort ngt alls med den, men däremot lyser min bromsvarnare och lite annat..hittar inte på ngt elschema så kan jag kolla på mitt elschema imorrn |
|
| Min förbrukning funkar inte heller. Men alla andra instrument. Min fläkt och blinkers funkar inte.. det kan iof ha andra orsaker än motorbytet.. | |
|
Nei, det er en litt tykk sort/grønn kabel på bil siden av ledningsmatten som skal jordes for at releet til vifte osv skal slå inn. Men jeg har målt alle ledningene fra motorkontakten, og ingen er jordet når motoren går. Ellers virker alt? |
|
|
Ja för övrigt fungerar allt. Jag förstår inte riktigt.. Är det en tjock svart/grön kabel som ska jordas till binkreläet? |
|
| Blinkers fungerar nu.. | |
|
Hur fungerar värmen i era bilar? Min blir varm mm som den ska men jag får inte in värmen i kupen om jag inte pressar den så den blir för varm (3/4 på mätaren) Funderar på om jag behöver en hjälppump. |
|
| B1, hva koblet du til for å den til? Koblet du bare jord på den sort/grønne ledningen? | |
| Eeeh.. nae.. Jag satte i säkringen... (pinsamt) Innan jag gjorde det mätte jag upp och tvångskörde reläet. Den har en grön, en grön/vit och en brun kabel. Brun är jord. Den gröna ska ha + från tändningen. Då funkar det. Den grönvita är till spaken. Efter att jag hade fått det att funka upptäkte jag att jag hade tagit bort säkringarna.. klantigt, men nu vet jag hur det fuingerar. | |
| Busen: Jag har för mig att du kan behöva skifta plats på de 2 slangarna in i V-paketet. är inte bombsäker men nånstans i bakhuvet dök det upp..bara testa? | |
|
ja, tack för tipset. Det ska jag pröva |
|
| Jag har varit ute och provat en hel del nu, och min värme fungerar hur bra som helst. Den varvar också en hel del men E36 lådan, men vilket klipp det är, den bara matar på i växlingarna, hur kul som helst. Men man kan ju starta på 2:an utan problem. | |
|
Vilken slang har du kopplat till den övre anslutningen på värmepaketet? Kör du e36 låda och 3.65 utväxling på bakaxeln? |
|
|
Hej! Jag har lagt i en m52b28 i min e30... Har dock lite problem med EWS:n.... (Som väntat) Tycker det borde gå på nått vis utan att ta EWS styrdon, lässpole och nyckel från en sån bil... Borde gå å lura motorstyrdonet tycker jag =) på Treehouse-racing i USA finns ju en adapter att köpa men den kostar 400$... Nån som vet vad EWS:n ger för signal tlll motorstyrdonet? Mvh Per "Du blev just omkörd av en BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.