|
Sida 7 av 20
|
|
|---|---|
|
är det ngn som kör med org kylare med anslutning i toppen av kylaren på passagerarsidan? isf, vilken slang använder ni till termostathuset? På andra sidan sitter slangen på botten av kylaren och org slangen passar om man tar en övergång från 37 till 42 (större anslutning på termostathuset än på m20) Fler som kör så? Funderar på att sätta en luftnippel på övergången |
|
|
Vattnet fixat men nu strular det på annat håll. Skulle starta bilen idag men svänghjulet tar i någonstans. Jag hör hur vad jag förmodar är startkransen som skrapa i någonstans. Jag ska plocka bort starten och kika om det syns ngt märke på den annars blir det till att riva bort hela lådan igen. Jag kör med org M20 låda, koppling och svänghjul som jag svarvat bort lite vikt från. Är det fler som kör med M20 låda på m50n? |
|
|
japp jag kör och det har aldrig varit nå problem.. beemwee |
|
|
Vilken startmotor kör du med? Var du tvungen att svarva bort ngt från svänghjulet? Kör du med e36 motor med e34 tråg? |
|
|
jag kör med 325 motor och 525 tråget. svänghjulet från m20 är redan tok lättat så det kan ju vara nåt. m20 startmotor beemwee |
|
|
hmmm, samma recept som mig. Jag har funderat på om m20 har olika svänghjul, vet att startmotorerna var iaf större på de tidiga modellerna. Jag får plocka bort starten och se om det syns ngt. Eftersom det låter som att det är startkransen som tar i så ska det inte spela någon roll hur det är lättat. Startmotorn som är så lätt att komma åt nu... |
|
|
Svänghjulet brukar kunna ta i bultarna till tråget men de kan gå att fila...gjorde de iaf på motorn ja köpte av dej fulingbusen Pärra/Luleå |
|
|
Jasså det var du som köpte motorn. Hur går det? Jag har svarvat av ca 3mm på svänghjulet men det är inte där det tar i. Det är någonting med startkransen. Ska försöka få bort startmotorn ikväll, tror det är där som det spökar *hoppas* Jag hittade en sån där anslutning mellan spjäll och lmm men den var så sprucken så jag tror inte du vill ha den. Om du vill det ändå så kan jag skicka den till dig. |
|
| okej...nja ja var rätt flitig i sommras å lyfta i motorn och så men sen vart de inte så mycke gjort så jag skifftade tillbaka å sålde bilen förra helgen så nu har man en motor men ingen bil att ha den i...så får se om jag säljer iväg motorn eller köper en bil till den. Du behöver inte skicka den där muffgrejen om den var dålig. | |
|
nu har jag rett ut alla kablar, fixade ett elschema...men nu ett annat problmen som jag inte hittade ngt om på detta forum: Motorn ska ner i e30, passar den här [LÄNK] pin-chart . både för m50b25 från e36 OCH e34?? |
|
| Jag har kopplat enl. AKGs schema,men den vill inte tända.. Något tips? | |
| vilken e30 har du? | |
|
En 325 -90 Och motor en M50 -91. Jag har byggt om en kabelhärva från en automat. Kan det vara så att databoxen inte funkar på manuell? Mina spridare e döda.. |
|
|
jag har satt in en automat oxå, men då bytte jag kabelhärvan, från en maunell. Jag använde samma box. Försöker inte motorn alls? Om jag var du så skulle jag köpa en ny kabelhärva från skroten (köpte min för 500+300kr frakt) ochsen byta skiten, så minskar du antal kablar till hälften oxå.. |
|
|
Ja, det e ett bra tips, men jag har klippt bort allt som gick till växellådan. Bra att boxen funkar iaf. Jag kanske köper en ny härva då. Har du kopplat efter AKG schemat? Det e ju bara ett fåtal kablar, det blir ju säkert 10 över som bara är lösa... Jag skulle vilja ha ett schema över X20 kontakten (den vid säkringsboxen) Från både E36 utan vanos och E30. nån som har något? |
|
|
jag har kopplat lite enligt akg´s sida och lite har jag rett ut själv med elschema. Ja det ska bli rätt många kablar över, men jag har hittat allt tror jag, har startat motorn några sekunder och det funkade utmärkt, ska testa allt när avgaset e klart dvs om några dagar. enda skillnaden med min e30 är att den är med vanos, men det har inget med den där x20 kontakten att göra. om du vill så kan du ge mig ditt mail, så kan jag skicka till dig hur jag har gjort, fast det blir om ett par dagar, vill helst testa själv först hur gjorde du med avgaset och bromsservot? |
|
|
Kan du sende mail til meg og? haraldstad@hotmail.com Har forsøkt å koble etter det som står på e30.de og akg uten at motoren starter. |
|
|
ett hett tips är att gå igenom sladdarna som går till reläerna, förja dem i schemat. det gjorde jag sedan funkade det klockrent. Går t.ex soppapumpen? |
|
|
Jag har byggt med E36 grenrör och omsnickrat främre rör från E36. Övrigt är också E36. Bromsservo från 323i E21. Det passade bra, men inte helt perfekt. Min soppa pump gick inte, men jag tvångskörde den. Motorn smällde på startgas, men spridarna är torra. Jag bytta kabelhärva till en manuell från 525i Gissningsvis en -90 elle 91. Den hade samma kontakt som på E30.. Jag fick hjärnsläpp och bara pluggade i och skulle köra.. Då stekte jag databoxen.. inge kul alls.. Så maila det ni har till mej så fort ni kan. Jag ska köra i helgen, och har "bara" en databox kvar, och den sitter i min brukis, så den får jag INTE smälla. henrik.ryberg@bredband.net |
|
|
Nu funkar den.. Jag hade nog lite tur med databoxen, för den funkar nu. Jag hade förväxlat jord och B+ till elsystemet, det var därför det inte funkade först. Det 525i system jag hade med samma X20 kontakt som på E30 passade rakt av. Bara att plugga i och köra. Så jag rekomenderar starkt en 525 motor från tidigt 90-tal. Passar rakt av bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.