|
Sida 5 av 20
|
|
|---|---|
|
Jag verkar ha något strul med min startmotor signal. Har kopplat enligt schema Den funkar bara ibland, och det är inget fel på solenoiden etc. Kan kanske vara något med startspärr eller startrelä. Blir väl till att koppla runt alltihop med knapp till startmotor. //Thörn |
|
| Varvräknaren kopplade jag ihop ute vid motorkontakterna direkt så där slapp jag dra in något till handskfacket. Ska kika närmare på eco mätaren när jag hinner. | |
|
Maqe: Varvräknarsignalen passerar inte den runda kontakten i motorrummet på en bil med LE-jetronic, men det gör den på de senare med Motronic. Mao kan det säkert skilja även i inkoppling av förbrukningsmätarn, har du inte kontaktstycket vid handskfacket så kolla efter en brun tråd med gul rand på direkt vid instrumenthuset. Färgkoden har de nog inte ändrat, kan man ju hoppas iaf? Turbovulc: Startmotortillslag ska vara en lite grövre svart ledning med gul rand som passerar kontakten i motorummet, den vid säkringsdosan. Kopplar du in solenoiden dit så ska det funka. Gör det inte det så måste det nästan vara tändlåset eller möjligen om du har nåt gammalt larm med dåligt relä till startspärren. Kan inte vara så mkt annat |
|
| Markus: Ok, om jag vet vilken pinne det är i e34 kontakten så bordet saken vara biff då :) | |
|
Minnet svek mig som vanligt, VIT med gul rand var den, inte brun... Vet fortfarande inte om det kommer att funka dock. |
|
| Någon mer än jag som fått vibrationer i bilen efter att man tog bort det som sitter runt hardyskivan på e30 325? Jag har vibrationer vid vissa varvtal och då skakar det i hela bilen. Något man får leva med kanske? | |
|
En annan sak som ni kanske har koll på...ja kör med låda, koppling, svänghjul å startmotor från m20 på min m50 i e30 å såga att de gick 2 tunna svarta kablar till m50 starten medans de bara gick en tunn svart kabel till m20 starten så nu undrar ja vilken av dom ja ska använda eller om ja ska sätta båda på samma stift...ja fick i motorn idag och har en massa annat att göra med den men måste ju börja nånstans =).. Läste att ni hade tjorv med att startmotorn bara drog ibland...hade samma problem på en 535 ja hade å då var de dålig jord till blocket... |
|
| Ja satt åxå å funderade om man kunde ta bort den där "skålen" runt hardyskivan idag....fattar inte vilken funktion den har men den kanske är bra att ha ändå....jobbigt om bilen tok skakar... | |
| Jag antar att min bil vibrerar för att jag tog bort den ballansskivan runt hardyskivan. Anledningen till att jag tog bort den är att jag kör med E36 låda och det gick inte att få dit den om man behöll den "skålen". | |
|
Har också undrat över den där skålen... sitter den på alla 325or orginal? eller är det bara på vissa årsmodeller? Har vibrationer, skakningar vid gaspådrag, tror det lutar åt stödlagret för kardan för min del. Felet på startmotorn verkade bero på ett gammalt larm satt installerat.. :-) Thörn Länk |
|
| okej...ja kör med 325 låda så då är de nog lika att den sitter kvar.. | |
| När jag motorbromsar min bil så smäller det lite lätt ur avgasröret. Någon som vet vad det kan vara för fel? Den går även lite oroligt på tomgång tycker jag. Denna fråga kanske inte har så mycket med konverteringen att göra men jag provar här endå. | |
|
maqe, de behövder inte vara nått fel, kan ha med avgassystem utformningen att göra. Eller så kan den få för mkt soppa. Mvh Emil |
|
| Aha okay... Jag har E34 gren på min och resten är E30 original, precis där lamdan sitter är det ganska kraftiga böjjar. Kan mitt E30 avgas strypa M50 motorn kanske? | |
| säker på att sonden är hel? | |
| Inte helt säker, jag fick med den från skroten där jag köpte motorn. | |
| En annan sak jag reagerar lite på är att när bilen är i normaltemp och så stannar man bilen ett par minuter för att sedan starta den igen så går tempen upp över normal för att sedan gå ned till normal igen. Vad kan detta bero på eller är det inget att bry sig om? | |
|
Helt normalt att tempen stiger Efter att du stängt av motorn, detta eftersom motorn är varm och kylvattnet slutar att gå runt. //Thörn Länk |
|
|
Så där gör min också, efter att den stått en stund och man startar igen så visar den varmare och lugnar sig igen när pumpen börjar. Så säkert helt ofarligt. Det där med balansgrejen på kardan tycker jag låter lite konstigt, mina två gamla E30 har ingen sån så det ska gå fint utan. Har svårt att tro att kardanen skulle vara balanserad ihop med den. Borde vara mer åt torsionsvängningshållet vid växlingar som den där ska dämpa. Du har inta haft isär kardan vid stödlagret och satt ihop den i fel läge? Dålig hardyskiva? |
|
|
Jag fick byta min lambdasond direkt, bilen gick bara sämre och sämre, fick också med den från skroten... slitdel helt enkelt. Hur mitt avgassystem ser ut kan du se lite av här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.