|
Sida 20 av 20
|
|
|---|---|
|
har fått alla svar av bilprovningen ... |
|
|
Vad var svaret? Funkar det? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag kan lägga in en m50b20 pga att det e liten skilnad i HK/NM, ska bara imon ringa och försöka få intyg från bmw för min motor (hk/nm), sen måste du beställa samma intyg från donator bil , och det va allt . bara besikta Bilen . Samma sak sa de på SFRO . |
|
|
ska göra en liknanden operation med min e30 325 -88 fast med m52b25 motorn. mitt recept är: e36 m52b25 + växellåda och kardan med e30ins stödlager e28m535 motorkuddar och e36 326 växellådsfäste på e30 balken samt kommer använda e30ins växellänkage med e36ans växelspak. är det någon som vet om man kan behålla startspärren? har alla delar som behövs eller är det lättare att koppla förbi den? nån som har slängt i en m52 motor med startspärr innan och skulle kunna ge en hjälpande hand? tacksam för svar |
|
| pratade även med bilprovningen på tekniska kundtjänsten och han sa att man INTE behöver regga om bilen eftersom man inte överstiger effektnormerna | |
|
Jag flyttade över EWS:en med tillhörande nyckel från M52:ans donatorbil, fastsatt under instrumentbrädan. Har du även dessa? /Tobbe |
|
| japp jag har allting sånt.fast fick dock inte nyckeln.fick den lilla biten som startspärren känner av som sitter i nyckeln | |
|
hej förlåt att jag skriver i denna gamla tråd, men varför ska man byta stödlager på veven? om motorn är i original lutning lr M20 lutning så snurrar ju veven 360 grader vilket som, jag tror ju knappast att dom som ändrar till m20 lutning när dom tex byter till ZF låda från en tds lr för att få plats med en stor turbo byter stödlager på veven. vill bara veta varför man ska göra detta MVH Alex |
|
|
e36 325 motorfästen, e36 325 växellådskuddar på e30 balk, e28 535 motorkuddar. detta blir med m50 lutning. stoppade i min motor för några veckor sen |
|
| Okay Nice Nice så dom andras snack om att byta stödlager på veven är inget man måste alltså. Bara den mixen du nämnde räcker låter ju inte speciellt invecklat | |
| stödlager på veven? man måste ha e30ins stödlager på e36 328 kardanen | |
| Okay men på första sidan så snackar dom om stödlager på veven. Men då vet jag att det är på kardanen man byter. Har planer på att byta i en e30 då jag har allt plus tillgång till det jag inte har som behövs från e34 plus att jag bara behöver länkarmar bak från Compakt för att byta till 5bult, saknar dock en e30 ;) | |
|
Håller nu på o rycker ur motorn ur en 525a som sen ska ner i min E30, men har lite frågor. Hur gör man för att antagligen brygga så att den tror att man ställt växelläge P? Eller kan man separera kabelhärvorna och ta bort hela automathärvan? Sen under där styrboxarna sitter går det in en strömkabel in till kupén och en kabel med 5-6 ledare i. Dessa sitter inkopplade i "styrenhetsboxen" , vad går dessa till? |
|
| vad du än gör använd inte m535 motor kuddar | |
|
varför skulle mab intw använda dom motorkuddarna? |
|
|
de blir snett som satan och insuget tar i broms servon (bromsbomben) jag byggde min bil så först och med M20in vxl låda och allt vart bara skit snett |
|
|
Hyfsat förvirrande tråd måste jag säga :) Hur pass avancerat är det att lägga i en M50B25 i en E30? Har aldrig pysslat med bil-el tidigare nämligen, och på många låter det som man ska kunna en del om el för att få det att lira.. Är det något recept bättre (enklare) än andra? Tänker då på val av motorkuddar osv.. Mvh |
|
| Jag använde motor & låda från en E34,Motorfästen från E36 och kuddar från E34 525 och det passa perfekt! Växellåds balk från E30 och kuddar från E34, kardanstång från E30 passa i längd men bytte medbringare då jag inte fick lös den på lådan! Läser man denna tråd så har alla olika bud och att saker inte passar... Min funkar fint med den uppsättningen och är nu inne på andra säsomgen utan något vidare krångel! Elen var ju inga större problem det heller! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.