AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
159.806

M50 i E30 ,fyll gärna i

Sida 13 av 20
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
Jag har läst att det inte ska va något problem o byta ut m40 325 motorn mot M50b25.. har jag läst fel?

no balls no baby!
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
vart lite fel där menar M20 motorn

no balls no baby!
Nej, det är inga större problem att byta motor.

Men SBP är jobbiga här i Sverige, om du byter på tex en -87a så heter det att du katalysatorkonverterar och då går det bra så länge motorn är i sitt ursprungliga skick med katalysator och allt. En -88a har kat från början och då är det stopp

hm jag verkar ha fått ett nytt problem :)

Nån som vet varför den inte vill stängas av med nyckeln ? den fortsätter gå när jag drar ur nyckeln.... jag tvångskör bränslepumpen men den ska väl ändå stänga av med gnista o grejer?
>> Brox
Måste du stänga av motorn?
*hehe
Hade samma problem när jag gick efter det kopplings schemat, kommer inte ihåg vilka kablar det var men det var några av de feta som skulle ha tändspänning och inte konstant +, sedan funkade det bra.
javisst måste den stängas av och få sin dagliga skönhetssömn ;)

hm turbovulc du har kanske inget kopplingsschema du kan dela med dig? =)

just det en till sak... fläkten i coupen funkar inte? :S
ingne som har ett fungerande kopplingschema som gör att allt funkar som de ska? :)
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
Lyfter______-------

Ska lägga i en 328motor i en e30 från 96a

hur fungerar det med motorstyrningen ? måste man ha täningslås och allt?
eller hur fungerar det? det är väl kodade nycklar?

är inte säker men den har nog ews, bmw säkerhetsspärrar... så det ska finnas en kabel du ska kapa... är inte så inne i de så jag låter någon annan berätta mera...

Föresten...

Vad kör ni med för kardan på era e30 med m50?
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
en kabel ska den bara klippas? inte ha någon stöm alltså?

någon som vet??
är lite desperat faktist :)

mvh Thorsell
Mu
103
Muratos
325is -90
325ix Touring -88
thorsella
vilken kabel, menar du?
Jag funderade på att stoppa in en liknande motor i min e30, men jag avstod för att det skulle bli för komplicerad, och för mkt att byta pga av spärren, enda lösningen var nog att byta hela elsystemet inklusive tändningslåset etc.
Därför stoppade jag in en m50 -93, med vanos och utan spärr...den funkar utmärkt förutom elhissarna, och kupefläkten, men det tror jag är ngt annat, för att de funkade utan problem den första veckan efter motorbytet, om ngn är intresserad av hur jag kopplade, kan jag lägga upp hur jag kopplade.

Ja hade samma problem som Brox i början, att den vägrade stängas av, kmr inte ihåg i huvudet hur jag fixade problemet, men kan ta fram det inom ett par dagar om ngn är intresserad...

Hur gör ni med besiktningen? ni som har katt på era e30
Mu
103
Muratos
325is -90
325ix Touring -88
jag kör med orginalkardan som sitter på min 320. är lite orolig men får gå så långt d går...
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
jag är intresserad av elchemat JA

jag har hört att man kan köra med 325 e36bos från 93 det ska gå ihop med 328ans kabelmatta eller har jag helt fel
Det var jag som hade lite meck med de där att den inte vill stängas av med nyckeln samt att kupefläkten inte funkar....

Jag kan söka lite o se ifall jag hittar den sidan igen... det var en kabel från Ews som skulle kapas...

Kardanen undrade jag också lite om... du som kör med orginal 320 kardan... passar den med orginal m50b25 med tillhörande orginal zf låda?
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
är inte det på EWS 1 man ska kapa en kabel? ?!
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
är det #66 från styrdonet då eller?
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
har du gjort de?klippt den alltså?
nej jag har ingen som helst erfarenhet av de som jag skrev lite längre upp... utan jag läste det på nån hemsida där en hade konverterat o hade samma problem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.