|
Sida 12 av 20
|
|
|---|---|
| men de är precis 525ans grenrör o avgas jag kör med.. o de främre röret grenröret passar inte alls då den pekar ner i framvagns balken :S | |
|
Det var skumt... Du har inte växlat plats på dom? |
|
|
är det någon som orkar förklara för mig vad alla sifror betyder när man pratar om utväxling på växellåda och klump. en fråga till passar M3 lådan rakt av på M50B25 motorn? eftersom jag inte är så kunnig så vill jag slippa bygga om allt för mycket. har lite hjälp av mer kunniga kompisar men vill ju hälst försöka själv no balls no baby! |
|
|
M3 lådan passar rakt på m50b25 Mvh Emil |
|
|
nope jag har inte ändrat dem alls :S de låter rätt skumt... men verkar som att kapa och svetsa om är de ända som gäller.. |
|
|
om du kör med e36 motorfästen i sina rätta skruvhål (inte samma som 525ans motor fästen sitter i) så passar det med 525ans grenrör. Kan hända att något utav det inte stämmer för dig, lätt hänt men svårt att veta exakt vad som inte är "rätt" |
|
| Hej undrar om man köper en bil från 87 med kat. måste den ha den till besiktningen? kom inte kravet 88. | |
| vart lite oftopic men iden är att ha en M50 motor utan kat i en E30 från 87. | |
| du måste ha kat på M50 motorn, men inte på M20 motorn. | |
|
plus att BMW ska intyga att motorn är i org. skick |
|
|
Ok så regeln gäller motor inte bilen den sitter i. Vet något vad det kostar att få de intyget och vart jag gör det.. |
|
|
jag är oxå väldigt intresserad av denna fråga enda skillnaden är nog att jag har en 320 från början, men ska byta ut bakbromsar till skivor jag har frågat bmw i solna/sthlm för ett tag sen och jag minns att de absolut inte ville hjälpa mig |
|
|
Det behöver ej vara ett avgasintyg utan bara ett papper där det står att motorn är den som den är + att den i org. utförande. Det kan komma från vilken BMW-verkstad som helst och måste alltså inte komma från huvudkontoret i Solna. |
|
| är det ngt specielt papper eller räcker det med att de skriver några rader på datan? behöver det inte stå att motorn "funkar" i bilen, dvs att bromsar mm håller? | |
| juste glömde nämna att min bil är en 90:a, gör det saken svårare? | |
|
ja, då går det inte tyvärr |
|
| finns det verkligen inte ngt annat sätt? bara att ge upp o kasta m20 in igen eller? | |
|
Det eller att åka till något mindre ställe där de inte har reg. besiktning dvs mindre chans att de märker/bryr sig om att du har 24v istället för 12v. Så gjorde jag, de såg dock att jag hade lambda sond så jag fick 2a på avsaknad av katalysator (-86) Annars så har du alternativet att besikta din som amatörbyggt fordon fast det innebär att du måste bygga om bilen till rörramschassi... mindre jobb att byta motor |
|
|
fan va jobbigt livet blev helt plötlsligt =( |
|
|
äh, skicka tjejen eller morsan till en mindre ort så går det nog bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.