|
Sida 10 av 20
|
|
|---|---|
| Jag gjorde lika som på M20. slangen från toppen till den översta (tror jag, men iaf samma som original. | |
| Vet inte vad jag har i bakaxeln, men det är stora E30 diffen och E36 låda. | |
|
B1: ok, då får jag helt enkelt byta plats på mina, tänkte aldrig på att de kan sitta fel. Jag kör m20 låda och 4.10 diff och tycker den är högt utväxlad. Dom stora diffarna brukar ligga runt 3.65 men lådorna på e36 har högre utväxling. Som jämförelse kan man säga att 325 e36 har strax under 3.00 org :) |
|
| Oj, lite skillnad.. Jag har 2800rpm i 100 Km/h Jag har faktiskt samma på min 525ix. Vet att 5:an på E36 är 1:1 och på E30 1:0,85 så där är det ju lite skillnad. | |
| b1: går det att åka "snabbt" med den da? jag menar, ja har hört att den e typ på 7000rpm vid 180 | |
| Jag har inte testat än.. Har ju inte varit i Tyskland ännu! ;) Men jag gissar att den ska gå bättre än så, om jag jämför med min 525. Men att starta på 2:an går som om det var gjort så. Ettan behövs lixom inte. Men det är underbart ax i den. Den bara matar på utan att sucka nån gång! skit-kul att köra! | |
| om man tar m50b25 från e36 inkl låda, kan man då även få bakaxeln att passa, är det sama längd på dom axlarna? | |
| följd fråga, passar det rakt av med e30 eller e36 kardan? om man har bakaxeln från e36 325? | |
|
Jag vet inte om det är så många som kan svara på din fråga. Vet inte om ngn som har tagit en e36 bakaxel då den inte passar på e30 karossen (allt går väl att få att passa iofs) Det enklaste är nog att få tag på en lågt utväxlad e30 bakaxel |
|
| enklast ja, men vad är rolligats:) skulle vara rolligt om nån kunnde säga vad som skiljer i längd mellan e30, e36 axlarna | |
| Jag har E36 låda och komplett kardan med en E30 diff. Passar utmärkt. | |
| B1>>> slurfart? vilken diff har du? | |
|
Har inte hunnit testa slut/topp fart ännu.. Jag har stora E30 diffen, vet inte vilken utväxling den har, men det vet garanterat någon annan här... Jag får väl dra ut och testa topp fart idag då. Jag har iaf. 2800 rpm i 100 Km/H |
|
|
stora diffen finns med väldigt många olika utväxlingar men den vanligaste från 325i ligger på 3.64 B1, vad kör du med för däck? |
|
| 225/50-16 | |
| Hur kollar jag vilket utväxling jag har? kan jag kolla det utan att hålla på och mäta varv? | |
|
Någon som vet hur man räknar ut rullomkrets på däcken? Samt vilken utväxling ZF samt getrag lådorna har på femmans växel? |
|
|
Min varvar 2600 i 100 :) Drar däremot minst bensin av alla E30s jag har haft. Jag ligger under litern (~23 mil på 20 liter), så det kanske gör så mycket att ha hög utväxling |
|
| b1: tar inte dina däck i skärmkanterna? | |
|
Nej, dom tar inte i, men jag har M3 breddat min bil. Nu vet jag hur fort den går... 210 vid 6500 Rpm. Det var inte varvstop, men precis innan. Så den gör 210 km/h. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.