|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
alibobba/calle... Strunta i vad vi andra skriver om denna bil ,,, det du skriver om bilen verkar vara bra förutom att abs systemet inte verkar fungera....Men det är skäkert kransarna bak.... Lite rost på en sådan bil får man nog alltid räkna med , den har ju många år på nacken nu..."gröna sport inredningen som den har verkar ju vara en mycker ovanlig färg" vilket också är kul... Så kan du få den för mellan 27-30 så är det nog ett ganska bra pris trots allt.. Själv så gav jag 29 för min 535-85 , och fick laga lite rost under på den eller ganska mycket rost , med idag så är den kanonfin under.......men men , tillbaks till det tänkta objektet... Att den inte startade lätt kan ju bero på att den stått länge , tips att byta tändstift olja + filter och kanske ev fördelarlocket och rotorn...vore en bra ide !!!! Så jag tror att det blir Helt svårt att hitta en helt 100% bil dvs helt utan fel för 30-35000..... "lite småkraffs får man alltid räkna med" Lycka till med hur du än gör....!! Billy B-10 |
|
|
Ok.. vad kostar det det att byta givare och kransar?` Kan man göra det själv? Vad mer kan vara trasigt i abs systemet? Vad kostar det om allt är kaputt? Tack för inlägget Billy, ska tänka på dom sakerna. MVH Calle |
|
|
Med startkablar hade motorn svårt att gå runt.. Men när den väl startade gick den helt utan problem. Skrev kanske konstigt i första inlägget. |
|
|
alobobba... >>> Har själv pratat med säljaren om bilen , och den är fin , Att den inte starade så lätt berodde på dåligt batteri !!! Nu startar den precis som den ska. . Ingen aning om vad det kostar att byta kransar idag , býtte kransarna bak på min förra m535 -86 samt bussningar o hjullager bak , så notan då blev hög , fast kransarna är inte så dyra.... Det är jobbet som kostar lite pengar om man nu inte fixar det själv Kan ju även vara en sensor som är paj , men det kan en bra elfirma söka efter. Om jag nu idag själv letade efer en fin m535'a så skulle jag garanterat vara mycket intresserad av just denna bil..... Bla eftersom den inte varit vinterkörd på många år , och att kammen är bytt (mycket bra) , + att den har en udda fäg på klädseln , samt att den är hel och fräch innuti... Så , den verkar schysst för de pengarna tycker jag... Som jag skrev förut det finns allitd lite pill på en sån gammal bil..... Billy B-10 |
|
|
Läste igen alla inlägg här,, Och kom fram till att ni nog inte riktigt vet vad en fin M535:a är! Orörd. Denna bil som diskuteras var i originalskick.. Pedantiskt skött. Jämfört med andra "fina" bilar som annonseras, var denna då superfin. Bilen har körts 2000mil på 7 år. Ägaren innan hade ej vinterkört den heller. Första besöket som kom och tittade på bilen var lite hastigt för oss som skulle sälja bilen. Hade ingen annons ute,, då! Bilen har stått avställd 1 år... det har varit väldigt kallt ute nu så klart att batterit inte är laddat. Laddade batterit och la ut en annons... Fick otroligt mycket samtal ang, bilen. Första spekulanten som kom och tittade på bilen visste sin sak om E-28:or, och blev överförtjust i bilen.. Kollade de saker som är de vanliga felen på E-28:or, lyssnade på vad vi gjort med bilen mm.. Visade de små brister som finns.. ytrost fjäderbenstorn, nummerplåtsbelysning, påpekade saker som han inte själv kom på mm.. Jahaja... sa han jag prutar inte.. Den är värd sina 33,000:- SÅLD FÖR 33,000:- |
|
|
Jaha, nu vet jag vilken bil det var. Den var säkert värd sina 33k, det är ju bara så svårt att värdera en bil utan att ens ha sett den! Länk Mvh Tjäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.