|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej ska köpa en m535 och har lite frågor. Följande skavanker finns. Rost på fjäderbenstornet vänster fram. Rost vid nummerplåtsbelysningen bak Inte tittat under men enligt ägaren ska det vara ok. Växelspaken känndes slapp men växlarna gick i utan knorr och besvär. Sen lite små bucklor men det får man räkna med på en så pass gammal bil. En sak som hände var att motorn var väldigt svårstartad,först trodde vi bara att det var batteriet.Men gick inte igång även med laddning från annan bil. Efter ett tag så hoppade den igång, vad kan det bero på? Känndes som den var svårstartad när den var varm.. vad tror ni? MVH | |
| Kanske bara stått ett tag?? Går att byta lite krafs så att spaken känns bättre, lite pillrigt men kostar inte så mycket. Vad är priset på bilen då? | |
| Runt 30 sträcket. | |
|
Just det en sak till. Testkörde bilen och när jag tryckte på bromspedalen så lät det sprooing och så blinkade abs lampan till, efter ett tag så började den lysa hela tiden.. Kan vara kransarna till abs systemet, och vad säger bilprovningen om det? |
|
|
För 30 papp så borde den vara i TOPPSKICK, gärna med mycket utrustning. Som det låter tycker jag att hälften vore nog. Jag sålde min för 2,5 år sedan och fick 33 för den då, och den var i jä...gt bra skick. Den är för övrigt den roligaste bilen jag haft. Skippa den och leta reda på nån annan. Mvh pontus N. |
|
|
Tror inte SBP tycker om det alls. Detta kostar lite att fixa till, kransarna är dyra. Att det låter sprooing låter negativt. Rosten finns på alla E28. Den dagen du hittar en utan rost vid nummerplåtsbelysningen, köp en lott. Att växelspaken känns slapp är relativt enkelt att fixa, ett par bussningar i länkaget. Dock är det viktigt att det inte skrapar när du växlar och att växlarna inte är svåra att få i, tex om du ska göra omrkörning och går från 5 till 3 snabbt. Är den bes/obes? Mycket utrustning? Hel och fin inuti? Är ABS:en kass drar det ner priset en hel del, men det är svårt att säga vad den är värd utan att veta mer än vad du skrivit. Är den i "bruksskick" eller sämre och dåligt utrustad tycker jag inte att du ska ge mer än kanske 20' , men som sagt, svårt att säga.. mvh Johan. Länk |
|
|
Vad pratar vi om för pengar? Lät bara konstigt en gång :) kan ha varit att abs:en gick igång men sen slutade funka. Inget skrap i växlar. Besiktad för 1 år sedan utan problem obes nu. Avställd för vintern. Snål på utrustning.. sollucka elspeglar är väl det som finns. Fin i karossen annars, mycket historik fin inredning. Lite nött på förardörren inget allvarligt. |
|
|
Inte ofta dom dyker upp dom här bilarna tyvärr :\ Har letat länge efter en och det här verkar vara ett bra okjekt, sommarkörd senaste 6 åren av en äldre herre. 19k mil känns ok ändå |
|
|
ABS lampan kan ju också ha med att göra att bilen stått länge( Om den nu gjort det??, låter som det iallafall..) Hur långt har den gått? Hade en i toppskick för ett par år sen, köpte den för 30´ lätt smälld ifram, skaffade beg. frontspoiler och lämnade in för rikt och lack av skärmar, huv och meryta på dörrar. Kostade totalt 9´. Tre dar efter lånade jag ut den och då morsade den på ett rådjur i ganska hög fart... Blev helt slut i frontparti. F-bolaget löste den för 35´. Men nu över till ditt objekt. Skulle nog inte ge mer än 15´ max 20´, det är som sagt en gammal bil så skick o pris varierar oerhört. Men räkna med 15´för ett körbart bes ex och ca 25-30´för en i bra skick. I övrigt en j-ligt kul bil!!! |
|
| 19´mil e inte så farligt. Kjolpaketet helt o med alla kåpor? Silentblocken? Dämpare o fjädrar? | |
|
Lägg ett bud på 20'! Låter som den är värd det? mvh Johan. Länk |
|
|
Hela kjolpaketet finns, alla små luckor också. silentblocket vet ej.. hur uttalar man det egentligen silent som i engelskan eller siiilent blocket? :) Dämpare och fjädrar ok, ska ändå bytas är det tänkt. mm han tänkte släppa den för 27 men får se hur det blir. MVH Calle |
|
|
Efter din beskrivning hade jag nog inte gett en krona över 20' för den.. Men det är omöjligt att avgöra utan att kolla på bilen. Är det lite grejer som behöver bytas bara för att få den igenom besiktningen så kan tusenlapparna snabbt springa iväg, även om man mekar själv...! Hur är däcken t ex, ett antal tusen bara där om man inte tänkt byta fälgar/däck ändå. Bromsarna, om bilen stått ett tag?? Motorns kondition, är toppen renoverad? Blir i stort sett alltid billigare och enklare att köpa en bil som är "i ordning" från början. Vill inte låta negativ, det är underbara bilar! Men det har en tendens att bli mycket dyrare än vad som var tanken från början och då tycker jag 30' låter lite mycket för ett exemplar med lite utrustning som inte är körklart...! |
|
|
Den är ju bara avställd över vintern.. Däcken är nya fälgarna ok. Bromsar funkar förutom att abs lampan lyser men kan mycket väl vara givarna. Jag får återkomma om motorn, men gick tyst och fint. |
|
|
Jag har precis köpt mig en 535 85 årsmodell vinter sommar däck, 17" fälgar (dock dåliga däck) omckad för 3-4 år sen all el utrustning. kjol paketet helt, el lucka gav under 10K för den den har stått 2 år då tidigare ägare inte hade körkort o va trög på att skaffa det :) Nu har det hänt en liten olycka topp packning gått pga felvänd termostat :( Det jag ville få fram va att det går att hitta objekt för bra pris som det är inte alls mkt att göra på för o få dom fina o kör dugliga så för 30K skulle jag ha mkt krav på bilen lycka till, underbar bil måste jag säga trots att jag fick köra min bara 10 mil innan toppen ar slagit sig Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Var och kollade på en Franskimporterad 535 i Göteborgs -området i somras och den Zigenaren som hade den sade i telefonen att den var jättefin. Haha,när jag kom och såg den fortsatte jag bara åka. Det var den risigaste BMW:n jag sett och han skulle ha 32000:- för den.Tror nog han skrotade den. |
|
|
Det där med vädret på en så gammal bil är svårt att säga exakt, det har mycket att göra med om vem som köper bilen och vad köparen är ute efter. Men enligt min åsikt så ska det nog inte finnas rost vid fjäderbenstornet för dom pengarna. Rost vid skyltbelysningen får man nog leva med såvida man inte hittar ett ex som är i väldigt gott skick, men då kan du få slanta upp runt 40k istället. Som sagt är det omöjligt att bedöma värdet utan att ha sett blien, men jag vill nog hålla med om att du snarare borde ge runt 20k för bilen som det låter på din beskrivning. Då har du betalt ett pris som tillåter att du lägger ner lite pengar på rep. och kanske köpa lite annat godis utan att budgeten för hela bilen springer iväg för mycket. Lycka till i alla fall!!! Länk Mvh Tjäder |
|
|
Kolla denna... en vän till mig... är en vettig bil... Länk |
|
|
Ang. det där med bromsen och abs lampan så skulle jag tippa på att det är broms-bomben som krånglar... Hade samma problem på min och efter jag bytte bomben så var problemet borta.Kostar runt 1000 kr att byta. Ang. priset på bilen så är det för högt.... Max 15000:- hade jag gett för den enligt din beskrivning... BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! |
|
| Är det möjligtvis den som kom in på PowerBörsen igår kväll?? | |
|
OBS !!! Om bilen "bara" har gått 19000 mil , och kammaxeln inte är byt så är det garanterat dax...Om man inte gör det själv så kan det kosta mellan 10-15000 kr , alltså väldigt mycket pengar så kolla upp det noggrannt !!!! Kolla även efter rost i golvet , bakom plastkjolarna/trösklarna , samt fjäderbenstornen. Balkarna brukar klara sej bra. Ang abs och det där med bromsbomben osv , så tror jag att det är abs kransarna bak som är rostiga - ett mycket vanligt fel på dessa vagnar. Om bromsbomben är trasig/dålig så sjunker pedalen om du håller hårt på den med motorn igång ! Och det kan också blikna till en röd liten varningslampa med ett utropstecken i , om den nu inte är bortkopplad ! Så om bromspedalen INTE sjunker så ska bomben vara ok. Det ganska vanligt att den är dålig dvs slut på gas inne i klockan , bara att byta kostar ca 900 kr på Motor Nord. Om bussningarna i bakvagnen är slut så skall det höras vid gaspådag samt ev vid avsläpp , och bilen känns lite slingrig också , vid körning.... Så enl mej så låter det som en lite väl dyr vagn , FAST de är jäkligt trevliga att köra osv... Så lycka till med letandet ! Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.