AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.658

Köp av importerad 325 -92 från italien

Sida 1 av 2
ThomasMarklund
Hejsan.

Har funderingar på att köpa en importerad 325 -92 från italien.
Jag har inte tagit hem den, utan den är importerad av en "firma"
Bilen har gått 16700 och ser otroligt fräsh ut och går bra.
Ev. har den varit smälld vänster fram.

Finns det några nackdelar förutom sätesvärmaren vid import från italien?!
Någon som har några erfarenheter?!

MVH

Thomas
an
42
andersend
BMW 316i 1995
Strålkastarspolare och elvärmda backspeglar har du nog inte.
Kör inte dessutom italienarna som vildar?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sök på firmans namn under "sök inlägg" ovantill eller fråga på forumet om den ange gärna en länk till bilen i fråga då kan du nog få många bra svar.
Lycka till
Asken
ThomasMarklund
Länk till bilen är
Länk

Firman heter Trendbil, men verkar ha hetat örebrobilimport om man kollar på länken.

Fasen, eluppvärmda backspeglar.. det som är så skönt att ha..
Kör dom som vildar i italien?!?!? Har faktiskt inte den blekaste aning om hur som kör.. Fransoser kör som sjutton, så det kanske ligger nära till hands..
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tror nog att påståenden om att "dom" kör si eller så i olika länder oftast är ganska överdrivna och att det har ganska lite att göra med skicket på den aktuella bilen.
Har firman ordnat med registreringsbesiktning? Annars måste du se till att få med intyg på avgascertifiering m m.
TobbeBMW
Italienarna kör allt lite hårdare än genomsnittet :-) men så är det väl i sydeuropa, kollade upp länken och bilen verkar väl fräsch så långt, men man vet ju inte mycket av det genom att bara titta på en bild, bra pris också tycker jag nog, men beror säkert på importen. Har den varit smälld vänster fram så bör du kolla upp det nogrannare, bäst att vara 100% säker.
den e rätt billig för en importerad 325i -92..????

iofs ej nedlackad..
va e de för slutrör som sitter på avgassystemet?
kolla om AC funkar..ändå 12år gammal..
ThomasMarklund
Ac ska fungera enl. säljaren.
Jupp, den är onekligen rätt billig.
slutröret är remus eller hur det nu stavas.

Bilen är för tillfället helt oreggad.
Dock fanns alla papper. Han skulle själv regga den på fredag nästa vecka om jag inte gjorde det före.

Tack för all hjälp grabbar. !
ThomasMarklund
Just det ja.. OBCn verkar ha ballat ur i en knapp, check tror jag det stod. Såg något inlägg om hur man fixar det. Verkar inte vara så svårt.
Örebro bilimport figurerar på Svarta Listan:
Länk
De har samma telefonnummer på Gula Sidorna som Trendbil har idag, så räkna inte med att de följer ARN!
an
42
andersend
BMW 316i 1995
Italienare kör som vildar tycker jag.

Det viktigaste är att du får alla papper på bilen.
Svensk instruktionsbok går dock att köpa av BMW Group
för ca 150:-. Köp det och kolla alla kontrollampor.
Men manual till ev larm och stereo + kod till stereo behövs.
(Köpte nyligen en bil utan manual till larm och då har man strul.)
Kolla också rostskyddet. När den kommer hit är den säkert fräsch, men vax-behandling behövs nog för att hålla den så.

Visa användare
65
Jonas75
BMW 325i 24v 93
"Avställd"
Jag bor nästa vid Trendbil och deras bilar ser ofta okej ut, men det är ändå mycket skit snack om dom, har bekanta som har köpt bil där när dom hette Örebro Bilimport och var nöjda tills felen började dyka upp.....!!!

Mvh Jonas

Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!!
ThomasMarklund
Imorgon ska bilen regbesiktigas, och jag ska vara med och titta om den är något att ha eller om besiktningsmännen säger nått illavarslande.

JONAS75, är det skitbilar dom säljer menar du??
Ser bra ut, men är skräp under ytan??

Livet är en chansning.. ;)
ThomasMarklund
Lite irriterande är det att fastän bilen gått 16800 och förardörren är litelite feljysterad och att det inte finns ett enda litet stenskott på motorhuven eller någonstanns så vägrar dom säga att bilen KAN vara omlackad.

"Den är helt original, jag lovar"
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Om den har varit omlackad kan du ju se ganska enkelt genom att leta efter lackskarvarna. Om de även efter att du visat dem ev. lackskarvar förnekar att den är omlackad så visar det ganska tydligt var det är för typ av handlare du har att göra med.

Jag rekommenderar dig iaf att syna denna bil MKT NOGA innan ett ev. köp. Bilar som varit smällda kan nämligen drabbas utav en hel del lustiga fel som kan kosta skjortan att få åtgärdade.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
ThomasMarklund
Har letat lackskarver, men inte hittat någon direkt...
Tror att v.skärm v dörr huv och spoiler är bytt.

Jupp, ska syna ordentligt på regbesiktningen i morgon!

Tack för hjälpen.
Låt en billackerare syna bilen, så får du veta precis hur omlackad den är. Det ser en duktig lackerare med en gång om det är något som är ommålat, sånt kan vara fruktansvärt svårt att se om man inte har vanan och rätt blicken för sånt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Thomas: Tack för länken. Som man ser har bilen sned förardörr. Jag gissar att det beror på att den är taffligt lagat efter ngn form av skada. Personligen skulle jag kika runt efter en annan bil, det finns drösvis av 325or på marknaden många utan fel...priset motsvarar alltid vad man får. Är bilen billig är det oftast skräp faktiskt.... Fråga hasso frilansare här på siten han har nog koll på örebrofirmorna. hasso?
Mvh
Asken
ThomasMarklund
humm fasen, jag har en liten taskig känsla i magen över denna bil...
Känns inte riktigt rätt, precis som ni har påpekat.

Jag återkommer hur det gick i morgon iaf.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Trendbil är en av de firmor med ägare av utlänsk härkomst i Örebro som jag själv skulle kunna köpa bil av. De tar ofta in bilar som är lite buckliga i hörnen och lagar upp. Men de försöker inte dölja detta för kunden vad jag erfarit , och jag har också kontakt med de som lagar AC mm efter plåtreparationerna och det är aldrig några problem med betalningar mm.Och plåtjobben ska visst vara bra utförda. Görs nog inte av dom själv utan hos nån plåtfirma.
Så det är inte värre än vilken bilfirma som helst.
En forumdelatagare köpte för 1½ år sedan en 523-97 och blev väldigt bra bemött. de följdes åt till BMW och gjorde en mätarkontroll mm.
Och han var helnöjd med sitt bilköp.
Tyvärr så finns det betydligt mera oseriösa bakgårdshandlare i Örebro som drar ned ryktet för alla någotlunda seriösa också.
(Man blir alltid lurad närr man köper bil av en handlare frågan är bara hur mycket :) hästhandlare allihop:)
Hittade en 540-97 fullriggad med 9000 mil på mätaren för 129tkr för ett tag sedan. En sådan "finns inte ens i Tyskland" för den pengen om den inte varit krockad och lagad eller rejält mätarskruvad.Visst kan finns undantag, men du hamnar inte bilen hos en bakgårdsfirma i Örebro :))
Så låt bilens skick avgöra om du ska handla eller ej , ser rätt trevlig ut på bilderna.
Trendbil flyttat in till Örebro för ca 1 årsedan var lokaliserad tidigare utanför Örebro ihop med en däcksfirma som heter Tysslingedäck som också flyttade in på samma område.
Det har förekommit bilimport i dessa lokaler tidigare, vet ej vad denna firma hette, men det såg inte vidare seriöst ut vad jag minns. Om det var Ö-o bilimport som huserade där törs jag inte svära på .

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
65
Jonas75
BMW 325i 24v 93
"Avställd"
ThomasMarklund: Jag menade absolut inte att dom har skitbilar, jag vet flera som är nöjda, men det jag menar att om det börjar dyka upp lite fel så är det ofta jobbig väg innan man får den hjälp och uppbackning som jag anser att en handlare har skyldighet att ge.
Sen kan ju även vara problem när det gäller andra bilfirmor också.

Trenbil hette ju tidigare Örebro Bilimport och var ju dessutom svartlistade så man bör nog kolla bilen lite exra menar jag.

Dom har haft många fina bilar till mkt bra priser....!!

Hasso: Örebro Bilimport låg där Tendbil ligger idag och jag tror att det är samma ägare om inte annat så är det samma personal som tidigare.
Dom som du tänker på som låg vid Tysslinge Däck ute i Tysslinge är ju Hanni & Valle och det är inte dom som har Trendbil, Hanni & Valle är bra killar som har kanon fina bilar.

ThomasMarklund: Raportera hur besigtiningen av BMWn gick...!!

Mvh Jonas

Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.