AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.827

lite frågor om turbo

Sida 1 av 2
Pe
55
Pejo
320i 323im
jag har en e30 320 85a som jag ska sätta i en 323 motor från 86 i.. Men nu är det så här att det jag vet om turbo är la lite om grunderna o så och det hjälper mig inte så mycket för jag planerar att sätta turbo på 323 motorn o nu undrar jag måste man gå köpa alla grejorna färdiga svin dyrt ju.. Jag menar kan man inte göra lite ihop plock från andra märken o bilar o bygga ett nybörjar kitt som inte behöver öka så jävla mycket i hk utan att man får en drift säker bil för lite pengar o lär sig grunderna.. PS vill ju gärna dra min tykiga granes subaru... Mvh Pierre
självklart kan du ta delar från andra märken osv, 99% av alla som har konventerat här inne har ihopplock av lite allt möjligt.
finns dom som har byggt för 200 tusen och dom som har byggt för nästan 2000:-

om du är lite händig och kan svetsa själv så kan man komma billigt undan
Pe
55
Pejo
320i 323im
ok men du vet inte någon man kan prata med som kan ge exakta svar asså grejor man kan gå hitta sådär länkar med merà?? Mvh
sök runt här på forumet till att börja med, det finns info att läsa här tills du spyr
Rotti
pejo,,, ring bäckis han har det du behöver;
Pe
55
Pejo
320i 323im
rotti,, Är han shyst med priserna å så??

Mvh
Pe
55
Pejo
320i 323im
Hur får man tag i han på enklast vis?? LÄNK??
Mr
168
Mr schnitzher
83 e30 323 schnitser s3t(godkjent ombydd)
send han en mail. det er jo bare og trykke på navnet hans på et innlegg.

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
pejo: ja har precis börjat min konvertering på en 2,5 maskin. det som nog bilr dyrast är om du inte har tillgång till svets och verktyg. än så länge har ja komit upp på 1500 ungefär. turbo och ic 1000 och rör från metalskroten 150. och litte allt möjligt. kommer nog undan med 4000 med allt :) och här på forumet är det bara att suga i sig info. finns hur mycket som helt om allt..

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
Pe
55
Pejo
320i 323im
Mr schnitzher

men det står ju redan hanns namn på sidan här det går ju inte klika på??

Mvh
Pe
55
Pejo
320i 323im
Axel_E30

Men mappning kostar ju 10000kr ju?? eller det är bara om man ska ha ut en jävla massa hk eller??

Mvh
du kan ju mappa själv
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
ja ska bara än så länge sätta ditt turbon och sen ladda 0,3 och se om han spikar. sen ska det in störa spridare. man kan tydligen mappa med avgastemp och lamdan. ingen kan gå när man föds vet du :) man måste börja krypa :)

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
Pe
55
Pejo
320i 323im
jimbooo

Hur kan man mappa själv då??? Kan man det även om vi säger man har 700 hk ex?? Mappa asså

Mvh
Mr
168
Mr schnitzher
83 e30 323 schnitser s3t(godkjent ombydd)
finn et innleg som han har skrevet. ute på venstre side .ser du et hode med navn. navnet står i blå farge. klikk på det blå navnet og mailen kommer opp.

klart du kan mappa me 700hk, nån måste ju göra det, så varför inte du, som nån annan sa här uppe, ingen kan gå när man födds.

du måste köpa nåt slags styrsystem för att mappa själv, en bra budgetlösning e ett smt6 från twinturbo här på forumet, kan du löda så e ett megasquirt prisvärt, annars så finns det dom "vanliga" prospark, haltech osv men dom e lite dyrare
Pe
55
Pejo
320i 323im
Mr schnitzher

Tack för hjälpen och ni andra med Mvh pejo
Pe
55
Pejo
320i 323im
jimbooo

Aha du menar man köper ett helt styrprogram som sedan du kopplar in en bärbar dator i ex?? så styr du soppa o tändning m.m??

Mvh
Rotti
Pejo :: man får det man betalar för..
Pe
55
Pejo
320i 323im
rotti
Ja det är ju sant
=)
pejo: precis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.