AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.826

varning för oseriös

Sida 1 av 2
la
248
lappen
m536i 85
vill bara varna alla för den oseriöse johan ljungberg i borås han e en jävel på att snacka men mycke mer e de inte skulle ha tag i styrboxar till m5 motor han hörde av sig och sa sig ha dessa jag betalade in kulorna 3000:- till honom efter ett par dagar kom grejerna en styrbox till 3,8 passar inte så jättebra på 3,6 och en styrbox till ett abs system efter erbjudande om att få en kabelhärva till 3,8 så kom vi överens om att jag skickar tillbaka grejorna och han betalar tillbaks kulorna men efter nästan 2 veckor har jag inte sett nåra pengar ännu så passa er för att göra affärer med dennna herre
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Hur hittade du denna herren ?

Min 528i Touring
Länk
Paap Reeder
Hej!
Har du korrespondensen kvar med honom angående beställningen samt dina inbetalningar så är det bara att skicka in till KFM.
Kostar inledningsvis kanske en tusing för dig och tar några år men i slutänden blir det väldigt dyra boxar för honom.

Dock måste du kunna bekräfta beställning, betalning o s v varför det alltid är bra att skicka ett mail med mottagningskvitto där ordet "beställning" och "betalning" anger hur affären skall gå till.

Jaq gjorde "ett misstag åt andra hållet" d v s skickade en borrmaskin (pris 250:-) som jag aldrig fick ngn betalning för.

Gick till KFM och slantade upp ytterligare ca 750:- för att starta kvarnen.
Efter ca 3-4 år fick jag mina pengar och utlägg. Vill minnas att den borrmaskinen kostade honom minst det tio-dubbla mot om han betalat mig dessa 250:- direkt.
(Kollade nu i mina papper 3130:- fick han till slut punga ut med).

Hoppades att borren gjorde många hål i hans plånbok ...

MVH /// Paap R
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad är KFM för ngt?

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Kronofogdemyndigheten.

/Erik
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
det behövs fler som Paap Reeder....om alla gjorde som han skulle vi inte ha några fifflare...har gjort affär genom den här sjten tre ggr genom att sätta in pengar innan men det har alltid varit utan problem. Men skulle det bli strul så antingen är det KFM eller ett hembesök som gäller...spelar ingen roll vas summan är på, det är ren princip att man betalar vad som är överenskommet!

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Ett hembesök?

Ny bild 24 Dec-
Länk
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
om jag efter upprepade försök inte får kontakt så tar jag mig dit och kollar varför han/hon inte svarar...det beror ju givetvis på avstånd men har en kompis som åkte till sundsvall för att få tillbaka pengar...jag bor i östergötland så det är ju en bit...han fick sina pengar i handen...man ska givetvis inte hota eller nåt...men ibland är det bättre att reda ut saker mellan fyra ögon..
nu handlar det ju om ganska mycket pengar för Lappen...men jag ser det som en princip..100 kronor eller 10000kronor...saken är det samma...antingen rätt prylar eller pengar tebax....

Frazze

-Daniel-
har också blivit blåst av en person här på börsen skulle köpa kromade utblås bak till bilen några dagar senare kom det 2 avsågade rörbitar i posten..

handlade om 150 spänn så jag ides inte ens bry mig när personen inte svarade på mail

men endå irriterande
la
248
lappen
m536i 85
ja men den här herren pratar som en jävla försäljare så det är lätt att gå på snacket han hade även annonser med turbo m5 motorer. och i nuläget är vi 2 som bivit blåsta den andre på grejer .men denna j.l annonserar mycket här på sajten men vet inte ett skit vad han pratar om men det blir hembesök har inte mer än 8 mil till borås hör av mig då jag varit där och (rett )ut saken ha de gott lappen
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
ta det lugnt lappen nu bara...hoppas att han fattar läget och hostar upp stålarna utan problem...

Frazze

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jättebra idé
inte den bästa kanske men man känner sig lite tillfred....
(det kan gå åt pipan me) har du någon aning om vad han kallar sig.... tycker ja känner igen namnet??? är i 30-35 års åldern?? är det han så hjälper nog ingen fogde i hela världen

mvh matte

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova maila ansvarig på autopowerbörsen och uttryck problemet och se om det kan resultera i något.
Asken
det inlägget försvann lika fort som det kom dit hehe man får passa sig hehe vill bara påpeka att det var ett dåligt skämt från min sida hehe

mvh matte

Det är inte alltid KFM kan göra något, i vissa fall har personen ingen inkomst osv. Jag skulle få skadestånd av en kille, fick ju inga pengar, så ärendet gick till KFM, efter några månader fick jag besked att det fanns inget att utmäta. Så det blev inga pengar.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Paap Reeder
Hej Fredrik M!
Helt rätt. Fick inga pengar på stört.
Jag fick som sagt vänta i 3-4 år. Stod väl ganska långt bak i kön.
Bosse Ringholm står alltid först om det finns skatteskulder och sedan kommer övriga i en skala.

Grejen är dock den att under dessa år så kunde han således inte äga ngt över "ex.min" än mindre få något lån, kort eller dyligt eller "köpa nått på krita".
Lönen "skalas av jäms med ex.min" redan av arbetsgivaren.

"Han fick tanka mopeden (eller sin sunkiga 240) på OK-macken med tjugor i minst 3 år ...he,he".

Min uppfattning är att KFM gör en egen bedömning av inkommen info....tillskriver den "missstänkte fifflaren" och inkommer han inte alls med svar eller med "nått luddigt" ... slår fällan igen.

Det knepiga med affärer via mail är att man glömmer spara korrespondens.

Vi har en annan herre här på Börsen som bl a säljer "renoverade toppar".
Jag mailade att jag ville få det exakt definierat vad som var renoverat.
Axlar? vippor? tätningar nya o s v --> no response! No deal!

Jag TROR att har han i mail svarat att det sitter nya tätningar i toppen - du köper och får hem toppen och ser att det är gamla tätningar - skickar tillbaka toppen med motivering - och du inte får igen pengarna - ..... kommer han att vara chanslös.
Processen tar ett tag men han åker dit!

MVH /// Paap R
hejsvejs oftast när det gäller sånadär typj**ar så har de inkomst på annat håll de brukar leva gott ett tag tills det är dags att krypa in igen o igen o igen..... men kör hårt med fogden bättre än inget nått måste man ju göra.. jag tycker det är bra att det kommer fram att vissa på det här forumet är mindre seriösa

mvh mattias

Paap Reeder
Hej!

Det är ju en ganska omfattande handel på PowerBörsen. Många fina BMW- delar byter ägare. Ansenliga summor flyter mellan konton.

Har funderat att till PowerCrew utarbeta en "feed-back idé" á la E-bay - där man ju kan avläsa resp försäljares och kunds reaktioner efter att affären blivit genomförd.

Kommer inte att orka slutföra ide´n men ngn annan på forumet kanske...?

Alltså jag annonserar en slutvxl på börsen.
E 28 - 25 % diff - 3,07 - 25000 mil - pris 500:-

I annonstexten samt senare i mailkontakter med köparen Olle beskriver jag den med vilka glapp, rassel, oljeläckage o s v som jag uppfattat den är behäftad med.

Affären blir av.

Sedan kan vi kort lägga ut - i anslutning till "gjorda affärer" - hur vi uppfattat våra mellanhavanden....Olle och jag.

Var den som jag sagt? Var den prisvärd? Tog leveransen för lång tid? Fanns det olja i den? o s v

Var Olle som köpare alldeles för kittslig och ville ha en diff för 500:- som varandes i nyskick? Trodde han att den skulle ha kvar den svarta originallacken? Hur gick betalningen?

Nåväl ... ett resultat blir ju att har jag blåst Olle så inte får jag sälja ngn mer diff till ngn på börsen ..... det året i a f.

Givetvis skall utrymme för var sin replik finnas om kritik framgår.
Skriver Olle att den inte var värd 500:- trots att den inte rasslade eller läckte olja så kan ju andra presumtiva köpare dra sin egna slutsatser att det ju var billigt ändå och en balans uppstår.

MVH /// Paap R
Mycket bra ide Paap, skulle var mycket bra men det är nog för jobbigt att fixa tyvärr.

la
248
lappen
m536i 85
ja men grabbar jag får mina pengar på ett eller annat sätt tankte bara att inte fler skulle få besvär har gjort jättemånga affärer här på forumet och 99% är schyssta men sen finns de här små asen och dom fattar inget annat än våld mvh lappen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.