AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.821

Har BMW aldrig byggt en Turbomodell som går på bensin?

Sida 2 av 2
Folke: 330 Turbo var de ja?

Länk

Kanske inte helt orginal, men 404 hkr/380 nm.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Lite vissel hörs ju.. Om sen bild och ljud hör ihop vet man ju inte, men visst..))

FP
folke: Lite fler videos lovas av företaget som gjort konverteringen.
Länk

De är en forum medlem(inte detta) som konverterat sin bil, han håller på att provköra bilen för tillfället. Ska bli intressant att se hur körbarheten blir.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
132
Diesel Anders
535d M-sport F11 -11
Det är inte bara BMW som bygger sugmotorer med mycket hk, min mormor har en lillebror som heter STEN PARNER ni som kan lite om trimm och racing vet vem han är... Han trimmar i och för sig nästan bara VOLVO "förlåt för svärordet" men 313 hk ur 2,6l och 4 cyl med FÖRGASARE!

Sug på den.

Ni som tror att bmw kommer att överladda sina motorer i framtiden i form av turbo har så fel man kan ha.

BMWs hela image ligger i körgjädje som bara sugmotorer kan leverera. Dessutom har jag en bekant som jobbar högt upp i BMW.

Turbo kommer inte, tro inte på AMS, dem har 90% fel i sina artiklar om "BMWs kommande modeller".

MVh Erik
Ja
760
JanF
530i-93
Jag tror precis som du erikjakan att BMW inte kommer att sätta turbo på någon av sina bensinare igen. Vet inte vad i hela världen som skulle kunna få dem att göra det.

Även om jag tycker det är en massa körglädje i min dubbeltubo bil också, men alla gillar ju oilka saker och tur är väl det.
Jag tycker faktiskt tvärtom, att AM&S har legat relativt rätt i sina prognoser. Varför BMW skulle göra det? KAN ju bero på MB och/eller Audi...

FP
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har information om att BMWs nya kommande 1-serie skall få en M modell med en 4cyl turbomotor som utvecklar runt 220hk? om detta kommer att stämma i slutskedet är en annan femma.
bl
41
blizzet
525iA -94
Den som säger att det skulle förstöra all körglädje med turbo borde ta och prova en Audi S4 biturbo...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.