|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nämnde Borgs bil att den skulle flyttas? Eller var har du fått den infon ifrån? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Nej vi pratade ej om rödmarkeringen. | |
|
Okej, varför tror du då att den var flyttad på min bil? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Player, Nja, det var nog som vanligt att din återförsäljare inte visste vad de pratade om. Systemet med uppdatering av programvaran i alla olika styrenheter är mer eller mindre idiotsäkert så det går inte att ladda någon annan programvara än den avsedda om man inte lyfter ur styrenheten och sätter i den i en annan bil. /RS2 |
|
|
wendtan! Jag trodde bara att du kanske hade observerat en förändring på din bil. Jag har ingen aning om vad dom egentligen gjorde med min bil. Jag betalade bara. :-) Jag ska ta reda på vad som gjordes exakt. Min verson hette 35.1 tror jag det var. Är inte 100% säker där heller. |
|
|
Versions numret CD35 osv är bara numret på releasen av DISPlus programvaran (som innehåller alla programvaror för alla bilmodeller och styrenheter) och inte versions numret på programvaran i respektive styrenhet. Denna kan eventuellt bara ses med DISPlus inkopplat om ens då. /RS2 |
|
|
Player : Okej :) Jag var bara nyfiken, man vill ju inte missa något. Jag såg precis på lappen som jag fick efter min uppdatering(utskrift från DIS) och på den står inte själva versions numret. Har för mig att du och jag uppdaterade ungefär samtidigt så vi bör ha samma version. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
RS2! Vet du om det är samma utväxling på steptronicen till 330 och 530? |
|
|
Player, Sorry, inte en aning om utväxlingen på dessa. /RS2 |
|
| Ok. | |
|
Player: Om man jämför utväxlingen på 330 Manuell Utväxling (standardväxellåda) I 4.35 : 1 II 2.5 : 1 III 1.66 : 1 IV 1.23 : 1 V 1 : 1 VI 0.85 : 1 R 4.04 : 1 Bakaxelutväxling 2,93 : 1 Med 530 Manuell Utväxling (standardväxellåda) I 4.35 : 1 II 2.496 : 1 III 1.665 : 1 IV 1.23 : 1 V 1 : 1 VI 0.851 : 1 R 3.93 : 1 Bakaxelutväxling 2,93 : 1 Så ser man att den är väldigt snarlik men att 330ns utväxling när något högre rent generellt. Vilket är logiskt eftersom den är lättare än 530n. De bör vara likanande scenario för steptronicen. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.