AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.584

Vända oljerikningen i turbo?

Sida 2 av 2
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Oljetryck/flöde till turbo från ovansida, o viktigast returen på undersidan med direktfall ner till tråget.......
Inget annat är o rekommendera!

Vad ska du med bild på oljetryckskontakt till???
Kolla på den som sitter på bilen......

///Magnus
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Åååå. vart sitter den då? Men jag vill ha flödet från sida till sida.. Kan jag ha så eller är det helkass.. Någon som har det som har erfarenhet av det?

/Daniel
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
Jag har vänt på mitt lagerhus, man måste dra ut avgasdelen på turbon! annars går de icke att vrida den,,
Lycka till:)

///JOhan
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har redan vänt den så mycket jag kan. Men jag får inte plats med tryckröret annars.. Tänker inte ta bort turbon från kyldelen då det sitter en fästring som sitter som berget. Kan jag köra den på snedden? Oljereturen kommer luta en liten aning in mot ventilkåpan, och sen gå ner in i överkant av tråget.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Alternativt att jag sätter tryck på olja ut och har olja in som utgång??? Iofs så har olja ut större hål.... Kan jag borra upp hålen?
kolla här nu och lyssna på vad folk har att säga
1. returen NERÅT
2. inte vrida den horrisontellt för mycket för då blir det samma som som om du struntar i 1an
3 varför kan du inte bara montera den som man ska göra? alla andra som har turbo har ju lyckats?

www.535twinturbo.com
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
På skylinen sitter de 2st t25or. nästa steg hur mycket hk får man ur 2st såna ? för en 500hk ska gå att få ur dom 2..
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Citat: "Vill ha flödet från sida till sida", okej, du vill ha problem allstå????
Ska det vara så svårt o montera som man ska då???

Olja in o olja ut ska ligga vertikalt med en liten avvikelse, men så vertikalt man kan.
Olja in ska vara i hålet för Olja-IN, det mindre hålet om man så vill.
Returen måste ha större hål än trycksidan, annars stora problem, oljavrinningen ska ske neråt o aldrig ligga horisontalt eller uppåt.

Lossa lås-ringen på kompressorhuset o vrid det rätt, är inte svårare än så......

///Magnus
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Men ååå... Som jag sagt så har jag vridit kompressorhuset så mycket jag kan. Vrider jag så att oljereturen pekar neråt så pekar tryckröret rakt upp.. Ska försöka fixa fram det verktyg som behövs för att lossa ringen på turbon och se om det går att vrida eller om den sitter fast som berget. Tänkte spara lite tid och problem bara...

man kan vrida dom båda husen så mycket man vill utan att kärnan rör sig!

www.535twinturbo.com
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Mmm jag vet men jag har inte verktyget för att få bort spärr ringen.. Men jag ska fixa en sån idag.
slå lös den med en skruvmejsel så att den lossnar från ärjet osv men kanske du kan knacka den ändå, funkade på min iaf.

www.535twinturbo.com
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
mjo, men jag har samma problem med att oljan kommer att snudda vid grenröret nästan...men det är ju bara att köra med stålomspunna slangar och ha metallrör den första biten från
olja-UT, då ska det funka! MEn vart ska jag ta olja in från? sätta ett t-kors nånstans? eller borra ett hål i oljefilterhållaren?, jag har en extar hållare som jag kan pyssla med! MEn då måste jag veta VART jag ska gänga in ett uttag

///JOhan
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Nu har jag fixat till det olja in uppår och olja ut neråt.. Köpte en kanonbra tång på biltema så det gick jättelätt.. Nu har jag lokaliserat oljetryckfivaren men jag kommer omöjlig att kunna få plats med Y förgreningen som jag köpte på biltema, måste ha en distans emellan för att kunna skruva runt den. Eller hur har ni gjort? Någon som har en bra bild på en lösning?

Om jag borrar hål tråget kommer det in en massa spån som kan vara farligt eller funkar det ändå? Tänkte slippa riva ner tråget eftersom det sitter så jävla illa på iX modellen. Vart annars kan jag sätta returen?
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
kan sätta den i röret från toppen till tråget.

en oljeretur från topplocket som går ner till tråget igen, sitter vid mitten på insuget o går rakt ner o är svart.

mvh Erik JAkobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hmm.. Då borrar jag ett hål rakt igenom toppen så det blir en bra lutning på den också =) .. Nja har sett den slangen men jag tror nog inte det är någon bra ide.. Har hittat koniska bultar med slang anslutning på så det blir nog att gänga in en sån i tråget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.