|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Aldric |
Som t.ex en 325ix på vintern och en 318is på sommaren .. ;) Lätt förvirring inträffar *S* :D |
|
låter vettigt tycker jag...med tanke på att ix bilen har 4 hjuls drift...och det är ju bra att ha på vintern... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag fattar inte vad du vill med den här tråden! Varför ställa av en gmmal 318 överhuvudtaget. Om du har en 325iX, visserligen gammal, så sälj din 318 då den ändå är en snikmodell! Mvh, Steaman |
|
| steaman: 318is är definift inte någon snik modell. Den är nästan lika snabb som en 325 rakt fram och 318is går bättre på banna. | |
Aldric |
Bråka inte med steaman, hade jag åkt 540i från 97 hade jag inte heller satt mig in i E30 från andra hälften av 80-talet ... *host host bmw-intresserad host host* ;) |
| Det var väl det då =) | |
|
steaman: Jag hör att du inte har den blekaste aning om vad du snackar om. Kom hit med ditt "prestandamonster" så ska vi se vem som tar sig snabbast runt en bana. Du får välja vilken bana i Sverige som helst. |
|
|
Haglund>>>Pite Dragway kanske ;) Mvh Janne. |
|
|
He he! Jag kar inget prestandamonster utan en vardagsbil. Jag tycker, även om jag trampar en del på tårna, och trots dina påståenden att en 318 med en liten 4 på 140 hk. som är 14 år gammal inte är något att ställa av! :-) Mvh, Steaman |
|
|
Janne T: Jag sa runt en bana. Inte med rattlåset i. ;) |
|
|
Ja,Haglund...Fram o tillbax ;)) Mvh Janne. |
|
|
steaman: Kanske för att man använder bilen till andra saker än att köra barnen till och från dagis och därmed vill spara plåt, bussningar och andra detaljer i stället för att byta efter varje vinter för att de ska hålla sig fräscha? |
|
|
steaman: Kanske är det också för att det är en liten fyra på 140 hästar som man kör den som man gör. Man slipper ha en blyklump som sätter balansen ur spel där fram. |
|
|
Haglund: Pratar du om en banbil som bara går i tävling du kanske är licensierad förare? Mvh, Steaman |
|
|
steaman: Min förarlicens gick ut för två år sedan. Jag kör bara för att det är kul och med en 318is har man riktigt kul. Kanske inte går fortast på banan, men kul; det har man som få. |
|
|
Nu handlar väl den här tråden inte om banbilar utom om det var vettigt ätt ställa av en gammal 318 och köra en 325ix och jag står fast vid min synpunkt! F.ö. så tror jag inte att du med en standard 318 är så överlägsen som du tror! Mvh, Steaman |
|
|
Låter inte alls som ett tokigt bilval. Har sneglat en hel del på 318is 16v. Som sommarbil måste den vara gjuten. Lite synd bara att du har mest effekt på vinterhalvåret då ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
steaman: Du är välkommen att prova! Det är inte många kilon att flytta och det finns inga fakta som är lika överskattade som hästkrafter när vi börjar prata banåka. Olof: Har du helt rätt i, men det är ingen komfortbil precis. :) Man behöver en bruksbil också... |
|
|
steaman: med den attityden som du har så fortstår jag inte att du är kvar på forumet 669st inlägg??? men jag antar att du kanske vaknade på fel sida idag... Spelar för f*n ingen roll vad man har för bil 316 318 eller 540 eller m5 eller vad som helst... även om bilen skulle vara från typ 1982 så kanske man är rädd om bilen.... Du har inte sett Aldrics bil. inte jag heller förvisso men jag utgår från att det är ett väldigt fint exemplar och om han vill vara rädd om sin 318IS så får väll han vara det om han vill utan att bli nedklankat av någon som har sin bil som ett slit och släng fordon med ungarna som sitter och slabbar glass över hela baksätet... eller? Hade jag haft råd att äga en till bil så hade jag givetvis ställt av min 318i från 1988, nu har jag inte dom ekonomiska resuserna till att göra det så jag får köra min bil året runt och det känns jävligt surt... Inte nog med att saltet tar hårt på bilen så ökar ju även rikserna att skicka bilen en bra bit ut i skogen när det råder vinterväglag avsevärt... Vissa har sina bilar som hobby/leksak andra andvänder dom till att ta sig från punkt A till B... jag skiter i vad du gör med din bil så skiter du i vad andra gör med sin... svårare än så är det inte. En fråga till dig steaman: Hur ofta tvättar du din bil på sommaren och hur? Mvh Chrille --- Min E30: Länk |
|
|
Haglund:Jag har inget intresse av bankörning men tvivlar starkt på ditt påstående. så vida vi inte pratar om att köra runt runt med max rattutslag! Fakta talar för sig självt. Min E-39 har ju några väghållningsförbättrande optioner som M-chassi och EDC och riktiga däck. Jag kan bara önska dig tillfälle att få prova på själv. deejaywasp: Lär Aldric inlägg, han syftar ju på att nes 325iX är en bättre bilen vilket jag absolut håller med om Det är ju en riktig BMW med den underbara sexan! Mvh, Steaman |
|
|
deejaywasp: "Den attityden och 669 inlägg" förstog jag inte? Visserligen så ligger jag hemma och har infruensa med det hindrar mig inte från att säga vad jag tycker! Det verkar vara en del ömma tår som jag trampar men det är inte illa menat. Jag tycker bara synd om alla pengar som slösas på hopplösa projekt som i slutändan inte har ökat en krona i varken attraktionsvärde eller försäljningsvärde. Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.