|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Måsen |
Jag bara undrar en sak. Vad är det som bestämmer om bilen ska kallas för tex M528 eller 325iM. Är det så fort det kommer in en annan växelspaksknopp eller krävs det mer, är det upp till ägaren eller vad handlar det om egentligen... M3 och M5 finns, det räcker, då vet man vad det snackas om iaf... |
|
"M" är ett paket med bland annat en annan front, stötdämpare, fjädrar, krängningshämmare och inredning. Min 528i Touring Länk |
|
Måsen |
OK, jag förstår. Då är det inte bara ett påhitt av gemene man. |
|
M kan bara beställas från fabrik vid tillverkning för att det ska vara äkta. |
|
Esa |
Nej, men många tycks tro det. |
|
iofs så går det faktiskt att eftrmontera samtliga saker som ingår i ///M paketet inte billigt, men det går. Min 528i Touring Länk |
|
|
325iM........M= Manuell, eller hur! :-) |
|
| Ja det är väl lite töntigt att smälla dit e M-märke då man bara har en växelspaksknopp eller M-fälgar. | |
|
Så vad tycker ni att man ska ha för att "kvalificera" sig för ett M-märke? |
|
|
Front, bakparti,stötdämpare, fjädrar, krängningshämmare, inredning. samt resterande delar som nu ingår i paketet från fabrik. Min 528i Touring Länk |
|
|
Absolut inte. Om det finns som originalutrustning med M-emblem så passar det. Fanns det inte till den bilmodellen så skall där inget sitta. Exempelvis tycker jag inte man kan kalla en 325i -92 med fullt M-aerokit, sportstolar, M-ratt, m.m. för 325iM för det heter den inte. Man kallar den vad det står i reg.beviset. |
|
|
Håller nog med Haglund. Är det inte en M-bil så är det inte en M-bil. Däremot kan man väl kalla den en 325:a med M-optik? |
|
|
Allt som finns i M paketen går att eftermontera. Om vi tar Hasso´s 528 som ett exempel så anser jag att den har kvalificerat sig för att heta iM då den mig veterligen har allt som en iM från den tiden hade. Så nog tycker jag att det går att eftermonter "M":et. Haglund: "Absolut inte. Om det finns som originalutrustning med M-emblem så passar det. Fanns det inte till den bilmodellen så skall där inget sitta." Det är ju precis det jag säger eller ? Min 528i Touring Länk |
|
| Min bil har M-paket från fabrik. Dock inget synligt M-märke på karossen. | |
|
Bilar med M-motor eller byggda av M-Divisionen M540i E34 är godkänd med andra ord har M framför siffran/sifforna...M5, M635CSI medan bilar som har M-paket har det efter...330DM, 525iM. Min har fem M-märken var ett inte syns utifrån dom övriga sitter på hjulen dom skulle jag inte drömma om att ta bort men jag skulle heller inte montera något "M" på bagageluckan det enda som får sitta där är 520i emblem + Nürburgring märke. Mvh Stephan |
|
| Sorry! Jag har visst M-märken som syns. På fälgarna. | |
| Jag har m-front, m-kjolar, m-bakfront, m-knopp sänkt, sportratt och sportstolar. Så man kan kalla min för 328 med M-optik?? och hör inte M-speglar till paketet? | |
|
Jag hade ett M märke på min första bil en E21 -80 samt Alpina fram spoiler, Kamei bakluckespoiler, bakrutejalousi... Men jag var 18 år då så jag tycker att det är preskriberat... Hade röd plyschklädsel också.... |
|
| Många BMW-ägare är M-fixerade. Den enda av BMW döpta M-modell utan M-motor är M535i. Övriga modeller är påhitt av ägaren för att det ska låta ballare. Det måste särskiljas på utrustningspaket och modellbeteckningar. På senare år har dock BMW insett M:ts dragningskraft och börjat kalla modellerna för 530iM och dylikt. Gissa om varumärket "M" kommer devalveras när varenda BMW heter någonting som slutar på M... | |
|
Hasso?? :))) Kanske dags för mig att ta bort M:et i min beteckning?! /Manray/ |
|
|
Min 323:a har ///M-paket från fabrik (speglar ingick tydligen inte). Jag hade från början ///M-märken på listerna, ratten och fälgarna och har i efterhand satt dit ett på bakluckan för att jag tycker att det är snyggt och passar bra där då förra ägaren hade befriat bilen från modellbetekningen. Ingen hysteri utan bara av den anledning att jag tycker att det passar bra där ! // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.