AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.390

Lånar man ut BMW`n till morsan?

Sida 2 av 3
Har inga problem att låna ut bilen till mamma, dock så blir hon ständigt påmind sommartid att fälgkanter och trottoarer inte tycker om varandra :)

____
Reach the door with a breath and a scream.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Min morsa har dock vikit hädan men henne skulle jag aldrig låna ut bilen till! Körde som en galning och hade noll koll. Ett litet passus och det är att dom gångerna det har hänt något så är det banne jag som har stått för klanterierna och inte min hustru. Kommer i håg för ett år sedan efter det att vi hade sett Chess på Cirkus så lyckas jag backa in i en pelare i ett tomt garage! Skrapade upp hela sidan, kul middag det blev efteråt;)
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Klart kompisar har fått testat bilen. Men thats it. Men då har jag suttit på. Lånade ut E30 325:an en gång till morsan. Den vad såå bra å köra sa hon. Det berodde väl på att den var go å köra.. för hon lär inte vara över 2000.. hehe!
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Klart kompisar har fått testat bilen. Men thats it. Men då har jag suttit på. Lånade ut E30 325:an en gång till morsan. Den vad såå bra å köra sa hon. Det berodde väl på att den var go å köra.. för hon lär inte vara över 2000.. hehe!
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
*suckar* en bil är en bil??? Eller? Jag lånar inte ut tjejen till brorsan, (eller morsan) men en bil...? Värdsliga ting, so what??

Två bilar är fler än en..
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
ÅÅÅÅÅ blir så trött, är extremt försiktig vart jag parkerar min nyligen omlackade bil så man ska slippa repor och folk som slår upp dörrarna. Parkerar brevid morsans bil (ehh, volvo) och självklart dunkar hon upp dörren så det blir ett ca 5mm runt märke. Inte mycket men jävligt störande ändå!

///
Nicke, som sörjer sin innen denna tragedi oklanderliga lack =(
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Och morsan är väl den som står som ägare så du törs väl inget säga..då blir du utan både mat och bil...*ler*
Kära lilla mor får nöja sig med automatväxlade pansarkryssare (läs MB) hemma så hon vill gärna låna min när tillfälle ges.. Älskar manuell låda och tycker min "är kvick och rolig".. Tror inte hon tagit den över 5000 varv, för i så fall hade nog intrycket varit mer chockartat.. Hon är en lugn och duktig bilförare och jag vet att händer det något skulle det lika gärna kunna ha varit jag..

Pappa är inte lika imponerad men kan tar den gärna ut på en tur på sommaren. "Det är viktigt att man blåser ur den lite då och då" påpekar han professionellt, och drar en repa ner till hamnen för att vinka till damerna med små hundar på cykelbanan :)

Förutom det, inga andra som får köra, förutom en. Men han kör själv 996 turbo så honom känner jag att man kan lita på ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
65
Jonas75
BMW 325i 24v 93
"Avställd"
Jag är skit lungn när morsan lånar BMWn men när jag lånade ut den till min chef så resulterade det till repor på båda sidorna av bilen, hela vägen....!!!!

Så låna aldrig ut bilen till någon klantig chef....*S*

Mvh Jonas

Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!!
Visa användare
65
Jonas75
BMW 325i 24v 93
"Avställd"
Dessutom kommer morsan alltid med ett stort brett leende och konstaterar att det är svårt att håla hastighetsbegränsningarna......

Mvh Jonas

Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!!
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Blir ju så jävla förbannad när det händer bilen något så nu får man väl ingen mat på en vecka som sagt=)

Tänkte köpa lackstift och fylla i men hur vet jag vilken färgkod det är? Fick fel förra gången jag köpte på BMW...

///
Nicke
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ja har bara haft och har skrotbilar så om motorn är genomvarm och folk lovar att inte varva får alla köra mina bilar.
hade jag en e32 alpina i mint condition skulle ja inte låna ut den ens under hot !
(man vet ju hur illa folk kör :-))

Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED !
Dragan525
hehe det vart kul o läsa era inlägg om detta!!..

mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Dragan525
fortsätt gärna :)

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
morsan brukar få låna min 316 ibland till jobbet, vid rödljusen står de ungdomar jämte min bil å taskig tomgångsmotor +sportavgas som låter gott så står de flesta å varvar brevid morsan å min bil, det får reaktionerna att ungdomar osv blir storögda då dom ser det. sen blir dom ännu mer storögda då hon dessutom drar på som satan (kör som en biltjuv, men inte lika klumpigt som en annan kärring ;) )

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
När jag köpte min bil så la jag märke till att fälgarna var i toppskick. Tyckte det var kul att de inte var kantstötta efter 14 år. När morsans bil var på service så lånade hon min EN dag. När hon kom hem så var två fälgar duktigt skrapade. Kontentan av detta... Jag tänker aldrig mer låna ut den.

Morsan fick låna M3:an en gång för att åka och handla. Av nån anledning fick hon i backen istället för ettan när hon skulle köra iväg från parkeringen. Hade inte föraren i bilen bakom varit uppmärksam så hade det kunnat gått illa. Hon fick inte förtrondet att låna den igen.
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Ja, det här med att låna ut sin bil är nog väldigt olika beroende på vilken syn man har på sin bil, är det ens "ögonsten" eller bara ett redskap för att ta sig från punkt A till punkt B?
Just nu har jag ingen superfin bil, ändå så har jag haft cardent till att slå ut några bulor på den.. Jag lånar inte ut den till vem som helst, och absolut inte till någon i familjen då de enligt min åsikt kör som krattor..
Min Corvette C4 Cab som jag hade 2002 var jag otroligt rädd om, den var dock i väldigt bra skick. Klantigt nog så lyckades jag backa emot min polares bil på en parkering litegrann (rätt kass bakåtsik kombinerat med bristnde uppmäksamhet) så han fick en liten spricka i sin nummerplåt, och han råkar vara en riktig pedant, har en volvo 960.. Han tråkar mig fortfarande om detta trots att det var för mer än ett år sedan, att jag fick lacka om min stötfångare har han helt glömt bort..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
D-diddy
Dom jag lånar ut bilen till vet hur mycket jag tycker om pärlan, så dom kör försiktigt med den. om någon klant slår upp en dörr i sidan på bilen när kompisar eller släktingar har lånat bilen så är det ju knappast deras fel. (det är sossen i volvons fel.)
David
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Självklart skulle morsan, brorsan, kollegan eller vem jag än litar på få låna bilen ! Morsan vill inte (kör inte bil i stan) brorsan har en egen å när man jobbar i transportbranchen så har dom flesta bil själva :-) men skulle dom behöva så kommer nycklarna farande direkt. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.