AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.864

Sladd är inte alltid kul...

Sida 3 av 3
Kowalski
Löfgren: Fanns med största sannolikhet som extrautrustning till din 318ti 1995. Om du har det på din så skall du ha en knapp märkt "ASC" till höger om förarens värmestolsknapp (bakom växelspaken) och en gul triangel med "!" skall tändas vid start (för att sedan släckas).

ASC+T kom redan i början på 90-talet som extrautrustning till premiummodellerna av 5 och 7-serien. Blev standard i sverige på E39 5-serien fr o m 1995 och tillbehör för alla övriga modeller. DSC kom senare, tror det var 1998 som extrautrustning.
Numera är ASC+T samt DSC standard på alla BMW sålda i sverige.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 4918
BMWCS SYD
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är är däcken tillverkade?

Jag har nya Nokian Hakkapelitta 4 och med dessa på finns ingen tendens till sladd.
kätting att sätta runt däcken minskar dina sladdar..
är det meningen att man ska sladda fast man har antisladd?
gör nämligen det....
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det går absolut! Antisladd upphäver inte naturlagarna.

//Thorssa
Tja!
Inte för att jag är 100 procent säker,men är
stötdämparna eller fjädrarna slut så
kan ju bilen skicka ut arslet åt både
höger å vänster.
Skitkul och åka brett under
kontrollerbara förhållanden.
JH
vad är det då för mening med antisladd?? om man sladdar menar jag..
Mattias: Systemet försöker ju häva sladdarna (och lyckas för det mesta) men du förstår väl att om du åker i 200km/h och gör en tvärsväng åt något håll så finns det inte någon fysisk möljighet att undvuka sladd, ens med antisladdsystem.
Löfgren:Vid riktigt halt väglag KAN det räcka med att släppa/kliva av gasen utan att trycka ner kopplingen...Motorbromsen "låser" bakhjulen o sladden är ett faktum....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
63
Löfgren
s40 t4 -98...
Jag har faktiskt klarat mig ganska bra under vintern, med undantag från mina sladdar i december. Men det var ju lite tgristare för lillebror som fick sladd på motorvägen och körde in i mittstaketet. Högersidan på hans compact är inte helt hundra, om man säger så. Tristare ändå för hans del är att bilen bara var hlavförsäkrad. I just detta läge känns det som att den där extra tusenlappen mellan hel- och halvförsäkring är väl vard att kasta in...
Carl L//Till saken hör även att jag har riktiga taikon däck på bilen (utslitna hancock) ska inhandla nya Michelin Ivalo idag. Finns det att köpa blysäckar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.