|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jewe! Jag åkte själv till Turkiet i år från Italien, Ancona - Izmir kostade 12000:- ToR För två +bil köpte biljetterna i Anconas hamn det blir billigare så! Resan tar 42 eller 38 timmar beror på säsongen. Du kan även åka från Brindisi som kräver ytterligare 450km bilåka i Italien den båten går på 25timmar priset vet jag ej. Jag själv tycker att det är bättre att åka båt direkt till Turkiet än att åka från Grekland, man kan passa på och vila ut sig efter all stressåka till Italien. Bara grekland-turkiet är 600km du får åka 200km i bergiga områden med smala vägar och brutala stup, men jag har hört att de skulle öppna en nybyggd motorväg som gör att man slipper dom vägarna. sedan 500km från gränsen i Turkiet till Izmir om du nu ska dit? Allt detta gjordes med en Corvette C5a och kan säga såhär, så fort du passerar Österrike så tar Säkerheten slut det va inge hit att slagga på Mackerna i Italien och det blir värre ju längre ner i Italien du kommer. Men det kanske va bilen som drog till sig all folk vad vet jag! |
|
|
Stavros Motorvägarna i Österrike är inte alls gratis fick pröjsa 7 euro :( annars är det böter på några hundra euro! |
|
Dragan525 |
Herr gaspedal::: HÅLLER MED DIG TILL 100:a!!!!! bra sagt! Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
Alter Schwede |
Problemet med direkt färjorna till Turkiet är att ibland dyker de f-an aldrig upp! Då står man med biljetten i hand och ingen verkar ge besked om något. Hände mig och typ 100 andra bilar till när vi stod i Baris hamn och trodde att vi lugnt o skönt skulle flyta mot Izmir (Cesme). Vi fick typ börja luffa oss fram med massa olika färjor tills man till slut kom fram. Grekland-Turkiet är 80 mil. Sen stämmer det att man får vara vaken from. Italien typ vid p-platser och mackar när det dyker upp typer som ska sälja sin grymma kamera till en eller ngt. Hursomhelst är det fett mycket bättre att undvika Balkan och åka via Italien istället. Bulgarien liksom...vilket ställe yaw!! man får typ böta sig fram i 38 sura mil. |
|
ille55: Vafalls? Körde Österrikiska motorvägar förra sommaren o då var det lugnt. Är det nåt märke man ska tjacka precis som i Schweiz eller? För några péage:er var det inte sommaren -02 i alla fall. |
|
Alter Schwede |
Det där kan vara olika ibland..minns att jag kört förbi péager både i Österrike och i Grekland där det vid de tillfällena inte fanns en själ..det var bara att köra rakt igenom..minns också att det var natt/morgon. Stavros..har du något info om när motorväg/tunnlar öppnas från Igoumenitsa och vidare?,,har också sett skyltar att det var på gång men jag hann aldrig läsa igenom skyltarna ordentligt. |
|
Länk Länk Länk Länk Den som söker han skall finna....... //Henrik BMWCS #05196 |
|
|
Stavros Jepp man ska köpa märke precis som i schweiz. När man åker in i Österrike från Tyskland eller Italien så har de satt upp stora skyltar där det står att man ska köpa märkena på närmaste mack eller liknande. Jag åkte där under Juli månad och då va det så. Mvh Ilhan |
|
|
Jag som erfaren tidigare lastbilschaffis (själv Ungrare) i Europa rekomenderar dig inte att sätta din fot i rumänien! Farligt!! OBS! Ukraina är desto värre! Rekomederar ej dessa två länder. Det enda tänkbara alternativ jag kan ge till resan om du tvunget ska åka så öst som möjligt är att åka genom gamla östtyskland(ev Polen)-Tjeckien-Ungern-Serbien-Bulgarien. Serbien är inte så farligt längre än det var under Milocevic tid, men det kostar att nyttja deras motorväg. ca 50eur genom hela landet enkel resa när man kör utlandsregad bil. Vad är din slutdestination i Bulgarien? Kan det vara Sunny Beach? Sune |
|
| Tanken är den... men vi får se. Låter väldigt otryckt att att resa dit. | |
| Mitt tips. Charter! | |
|
Jag har varit på massor av charter så tanken är att man ska få prova något nytt. Det blir dyrare att ta bilen men upplevelsen hoppas jag är större. Dessutom ska vi vara borta minst 1 månad så behovet av bil finns. |
|
| Hyrbil? Jag vet av erfarenhet att så länge du bara ska turista så är bilen mer en börda än en hjälp i länder som dessa. Nattsömen kan lätt bli lidande av oro. | |
|
Mitt tips får nog bli att ta bilen till södra delarna av italien istället. SÅ kul/fint kan det väl inte vara i Bulgarien så att det är värt allt detta strul och risktagande? Maila mig gärna om någon vill ha tips på bra och prisvärt boende i italien, cirka 20 mil söder om Napoli/Neapel! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
jewe, jag tror du får ha din bil ifred. jag är själv från rumänien så jag vet vad jag pratar om. jag såg en j***a massa e32or där sist så jag förstår inte vad du ska vara rädd för, såååå jäkla dyra är dom inte endå....sen är det mkt skisnack här på forumet oxå, "åk inte dit du blir rånad" blabla ni tror väl inte alla åker runt i trabant där och rånar alla med utlänska bilar. finns minst lika mkt fina bilar i öst som här i sverige. har bl a sett ferraris, 348 355 spider 360 spider MB SL500(R230) osv osv osv (jewe...jag markar mer än dig :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.