|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
De svårt att förklara vad som igentligen händer, den hackar jätte mkt,den darrar och går jätte segt o sen släpper det ibland o då kickar den iväg jätte bra o sen kommer det tillbaka igen, det känns som att det blir mer o mer för varje dag, VAD KAN DET VARA???? Hur märker jag ifall tändstiften e kassa och om dom behövs bytas(kan det vara dom)????? Hur märker jag ifall tändkablarna e kassa och om dom behövs bytas(kan det vara dom, måste man byta alla isåfall)??? (Måste ändå säga att det är min ÄLSKLING) :) | |
|
Det är nog bara att byta som gäller... svårt att prova om det är fel eller inte på dem... Men det kan ju lika gärna vara något annat som är fel... kanske bara är glappkontakt någonstans. Mvh Johan |
|
|
Verkar ju vara nåt med tändsystemet... Kanske lambdan? Mvh |
|
|
lambdan??? Vad är det för något e inte så bra på bilar som du säkert märker :)......problemet är att jag vill inte byta tändkablar om det inte är det för dom e ju inte speciellt billiga(måste man byta allihop om man byter kablarna), men tror ni det kan vara det eller är det större chans att det är tändstiften eftersom det ökar för varje dag??? |
|
| kan var en kabel som ligger och jordar någonstans. | |
svintoleffe |
Kan även vara en vakumläcka som blir större för varje dag som bilen går. Hur många mil har bilen gått, när bytte du fördelarlock sist. Har du inte bytt det och bilen har gått mer än 10 tusen mil så ska det bytas. MVH Leffe |
|
Kan vara läge och göra en felsökning hos Bmw,Mekonomen,Boschverkstad eller nåt...Inte lätt att hitta såna problem själv alltid på en modern bil..mvh dutta |
|
|
Tack för hjälpen!!! Jag har köpt bilen precis och den har gått 16000mil, FÖRDELARLOCK vad e de och vad kostar det o byta?? hur mycket går en felsökning på,är det dyrt eller? Kan det vara tändkablar eller tändstift?? BMW ÄR STABILT SOM FAN |
|
svintoleffe |
Fördelarlocket till 325 jag kör kostar mycket pengar kan jag säga. Till din vet jag ej vad det kostar. MVH Leffe |
|
Följer du tändkablarna så ser du fördelarlocket. En felsökning kan gå på precis hur mycket som helst beroende på hur lång tid det tar att hitta felet. Men har du inga papper på bilen så du kan se när senaste servicen är gjord? Annars kan det ju vara lägligt att byta stift, bränslefilter, fördelarlock, rotor etc. då det ändå är underhåll. |
|
|
Funkar bilen bra på fullgas och mindre bra på halvgas? Lambdasonden ligger framför katalysatorn och reglerar insprut och tändning. Fördelarlocket kan säkert vara slitet eller så är det kanske bara en spricka i porslinsisoleringen på ett tändstift. En felsökning på BMW kostar ~6-800? Tyvärr hittar de inte alla fel... Mvh |
|
håkan stork |
kanske |
| ? | |
|
rob_t_j72: Har du nån aning om vad problemet är om bilen bara går riktigt på fullgas och bara bluddrar och hostar på alla andra gaslägen utom plattan dikt an plåten ?? Min -88 beter sig så efter ca 3km körning och rättar sen till sig efter ca en minut. Tacksam för tips. //Peter |
|
|
"froven" Det låter som luftmassemätaren som kärvar. Låna en annan och testa. Bytet görs på några minuter. Kostar ca 4-5000.- på BMW så det är läge att snoka upp en frisk beggad. // Anders |
|
|
"Bladh" Är det samma LM till alla M20 2,5 eller skiljer det sig med åm etc ?? //Peter |
|
|
Inte hundra men tror att så är fallet. Motronicen är samma på alla m20 modeler har jag för mig. // Anders |
|
|
Jag betalade 1000:- för rotor och fördelare! Kolla så att jordflätan sitter som den ska. Hade inte själv skruvat fast den helt och då blöddrade bilen på allt utom full gas. |
|
| ja har exakt samma fel på min, snacka med en bmw mekaniker som ja känner, han sa att bmw e känsliga somfan va gäller tändstift.. ngk e original, man får inte ta å byta till något annat märke även om de skulle vara "likadant" stiften skiljer sig lite beroende på märke. ja ska byta mina stift imorgon så får vi se hur den går :D | |
| Låter som en krånglande spridare tycker jag. Testa injector cleaner! | |
| Hade samma problem på min 316i - 90 med M40 motor. Bilen kunde får ett spasm rätt som det var och hacka & rycka. Jag bytte tändstift och det blev mycket bättre men inte helt bra. Sedan en kväll i mörkret såg jag att det blixtrade till vid treans tändkabelhatt. Jag bytte till en ny, dyrt 260 :- på Mekonomen. Löste problemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.