AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.136

Vad skall man ge för 520i e60 demobil?

Sida 1 av 2
Någon som kan hjälpa till att värdera en 520i -03 som gått 700mil ?

utr: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Farthållare, Färddator, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Komfortpaket, Metallic, Lättmetallfälg 17"

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Listpris-(minus)15-18%???????

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Listpris minus 20%, säger jag....

ungefär som Dawwe alltså.
ok, begärt pris är 329.000 SEK och verkar lite högt...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, det var lite mycket.
Man får väl en kartongny om man lägger till 30´ på det priset ?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Mycket utrustning brukar höja en bils pris en smula :)

Ok,Demobil är ju lite negativt, men skulle tro att det går att få ut i princip det begärda priset minus ca 10000kr blir min gissning.

Mvh Janne.
chrille70
Nypriset på en 520i med denna utrustningen är ca 385kkr, så med 15 procents avdrag på nypriset hamnar vi på ca 329 kkr. Ett väldigt rimligt pris tycker jag. Det är ju nästan 60 kkr under nypris!

Men sedan kan man ju fråga sig om det är nån bra affär att köpa demobil. De brukar ju i regel ha fått sig lite stryk och fått visa vad de går för... Härmed inte sagt att så MÅSTE vara fallet.

MVH Chrille
Jag har haft en demobil, och känslan av att folk kört som galningar med den går aldrig ur...
316 och 316ti funkar nog att köpa som demobil...
chrille 70:

Du räknar inte med att man får någon som helst rabatt när man köper en nybil för över 300 kk, sedan är en demobil till 99 % väldigt hårt körd, ska man köpa en demobil ska priset vara långt under listpriset, jag själv skulle aldrig köpa en demobil med tanke på hur många som har provkört bilen.
735
Måste nog instämma i fg talares ord....

Var ute med farsan och skulle köra en sväng i nya E60:n, hade en säljare med en bit. De e f-n knappt så jag körde så i lumpen... Ner i stora hål i vägen m 17 fälgar och full gas från början. Så om inte säljarna kör med lite respekt om bilarnas skick, förväntar d sig då att kunderna ska göra d.

Ok liten utsvävning kanske. Men, 329´låter lite mycket för min smak även om du får den direkt, vet inte hur lång väntetid det är nu men...

Tror säkert att de finns dom som är villiga att ge 319 för en demobil som denna.
Dragan525
385` som nypris med den utrustningen OOO jävlar...och 520 bara!..jag tycker det e inte nån speciell utr i den förutom kanske xenonlysena men that´s it!!..den utr finns i vilken "lågprisjapanare" som helst...

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
En 520 med denna utrustning kostar inte 385' enligt listan, snarare 355'. Endast komf.pkt, metallic och 17' fälgar är extrautr.

De flesta 520 demobilar jag sett har haft mer utrustning och då ett listpris kring 380'.

Om du får 7% rabatt på listpriset kostar en ny 520 med denna spec 330'.
Det låter då som en dålig affär att betala 329' för en demobil.
Bättre att köpa en helt ny bil med den utrustning och färg du vill ha.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Dragan525
ok där ser man!...

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
chrille70
@BlackMunichWagon:

Du har rätt. Jag läste lite för snabbt, tog för givet att bilen i fråga hade samma utrustning som "alla" andra E60 520 demobilar jag sett, dvs el-stolar, stora kliman, adaptiva kurvljus mm. Då ligger nypriset på ca 385'...

När nypriset är ca 355' så är 329' inget lysande demo-pris, det kan jag lugnt hålla med om.

Btw, är det måntro 520:n på Molin Bil i Sundsvall? Det verkar stämma om man kollar på bytbil.com: Länk

Gott Nytt År!

/Chrille
jag skulle lätt våga köpa en demobil som gått 700mil.
chrille70: jodå, det är den som står hos Molin. Det är ett byte som är aktuellt isåfall. En -02 BMW 320i Touring med sportstolar, delskinn m.m. Också den köpt hos Molin ny för knappt ett år sedan. Den har gått ca 2000 mil. Kan man hamna runt 60' mellan månne om man prutar lite? :-)

chrille70
@erito:

Molin bil skulle nog kunna sälja din 320 för ca 260-270 kkr, så ett rimligt inbytespris på den borde väl vara 265 x 0,8 = 212, alltså ca 210-215 kkr? Så mellanpriset kanske snarare hamnar på ca 100 kkr efter prut...? Men nu ska inte jag hålla på att spekulera hejvilt... :-)

MVH Chrille
chrille70: Det är farsans 320, själv kör jag ju en 328 :-) Vi har lagt ut den till försäljning nu så det är bara att vänta och se. Är du nöjd med din 525:a då? Vi har varit ute och kört ganska mycket e60 sista tiden och den känns bara bättre o bättre...

735
erito: Har du kört alla motorer eller?
Stor skillnad mellan 520, 525 och 530 eller?
Tyckte själv 520: n kändes rätt trött jmf en 523:a.
chrille70
520 räcker till mer än väl, känns lite klen vid omkörningar bara. 525 har mer tryck i omkörningsfilen, men skillnaden är trots allt inte mer än marginell. Anledningen till att jag valde en 525 trots allt är att jag haft en E39 525 tidigare, och det är ju inte så kul att "byta ner" sig... Står man i valet och kvalet mellan 520 och 525 och inte har några högt ställda krav på prestanda -välj 520 och spara 21 000 riksdaler!

MVH Chrille
735: nya e60 har jag bara kört mycket 520 och 530 där är skillnaden stor. Tidigare kört mycket e39 525 också och den är trevlig och märkbart snabbare än 520. E60 känns lite trött för det är ju sådan ruggigt bra komfort i den, men växlar man bara ned så klarar man omkörningarna rätt smidigt också. Tycker faktiskt att 520 e60 känns lite rappare än 520 e39, men det kanske bara är inbillning... men jag tänker fortsätta inbilla mig det :-D

chrille: har haft e39 525 Touring, men kört 320i -03 sista tiden och tycker nog att 520'n räcker. Alltid kul med mera motor, men prioriteringen ligger numera på utrustning. Jag har inte testat 520'n med automat, är det en bra kombination eller blir den för trött då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.