AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.635

M3 csl och Z8 i vinterslasket?

Sida 4 av 4
ThaMaztr:
misstänker detsamma. Men det är klart, är han så kär i den rekondar han den väl varje dag ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Med risk att detta låter som en moralpredikan:
(Kanske för att det är det...)
Själv hade jag nog också dragit på smilbanden om jag sett denna killen i Gbg, men jag tycker nog att han får framföra sitt fordon bäst han vill? Hur kan Ni veta att hans första prio är att synas?! Han kanske helt enkelt njuter av att köra nercabbat på vintern - jag har själv provat och det är en synnerligen "uppförlivande" upplevelse!
Han är ju inte farlig för omgivningen, låt honom ha sitt roliga.
(Folk begår mycket större synder i trafiken att uppröras över varje dag - engagera Er i det istället?)

___
BMW CS #5221
Sani:
kan ta åt mig av dina kommentarer och är synnerligen villig att hålla med. Självklart skall alla njuta av sig cabriolet, vilket även jag gjort när det var aktuellt. Väldigt trevligt att få glida runt i ett tyst vinterlandskap men med trevig kupévärme omkring sig.

Framförallt är det väl sättet denna beryktade bil framförs på. Relativt snabbt drar man slutsatsen att denne ädle förare trivs i rampljuset och gillar att visa upp både bil och sig själv. :) Visst är det osvenskt, och visst är det kul, men kanske några grader för exibitionistiskt kanske.. ;)

M Coupe
Visa användare
3.753
Sani
mbolo;

OK, jag behöver nog se killen i action.
Å andra sidan har han ju betalt en halv mille för att synas, så varför inte unna honom det?
Han behöver väl kompensera för något.

BMW CS #5221
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sani: Håller med Mbolo: Solbrillor och nercabbat i +1 slask snöblandat regn i gbg området är förmodligen inte njutning. Men självklart får han använda sin bil som han vill. 90% av alla Porschar och Ferraris är väl poser bilar så det är knappast något nytt. Men sen när är det förbjudet att dra några skämt på någon annans bekostnad? ;o)
Acey: jobbar du på byrå inne i stan eller, eftersom du verkar ha sett allas vår vintercabbare titt som tätt?

M Coupe
Förra vintern så kom jag o min dam gåendes på vasagatan mitt i centrala göteborg. Det var mitt i vintern o mkt snö. Inhalkandes på gatan så kom det en Mb slk nercabbad o med högsta (oförståliga) musiken påslagen. I cabben så sitter det världens coolaste kille (om man frågar killen själv) o huttrar. Killen förstod tydligen att i folks ögon så gör man bort sig FETT om man gör så..´De flesta som han passerade vände sig om o flinade..Bortgjord!!!

Visst så kan man köra nercabbat på vintern. Men man skaffar ju sig en ordentlig töntwannabe stämpel...

M-POWER!

Länk
Det ska vara

Killen förstod tydligen INTE.....

M-POWER!

Länk
Anders:
det var ingen blåmetallic SLK (lite estorilinspirerad?) i så fall vet jag precis vem det är. Kan i så fall säga att din analys av honom som person är relativt träffsäker :)

M Coupe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
mbolo: Har jobbat endel runt kungstorget och då går jag hellre än åker bil. Går via vasagatan/avenyn och jag har säkert sett honom 3 gånger. Alla gånger nercabbat i snöblandatregn :) Dock utan något stereo ljud så han uppskattar väl motorljud iaf?

Däremot något som såg skönt ut var förra vintern när det var kanske -5 grader sol en otroligt skön vinterdag med strålande sol. En kille med pälsmössa och perfekt puts på sin estorilblåa Z3M Roadster nercabbad. Det däremot är livsnjutning :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Så länge det är någorluna tort ute är det en njutning att åka nercabbat på vintern. MERA MINUSGRADER & FÖRBJUD SALTBILARNA.....

=)
(och ge mig dsc........)

/B

mbolo!

Jag e osäker på färgen, jag trodde ju knappt på det mina ögon såg så jag uppfattade inte färgen.Men han var inte av blågult blod o hade nån jalla jalla oiåååoiååå musik på..

Nån du känner kanske?

M-POWER!

Länk
Sani: Det är ju inte så att man missunnar honom att glida omkring i sin Z4 nedcabbat i vinterslasket men erkänn att det är en smula udda och det kan ju inte vara speciellt bra för inredningen med allt salt och slask på vägarna. Jag får nog påstå
att det är lite UFO varning på den här killen och skall vara beredd med digitalkameran när jag går fram och tillbaka till jobbet framöver. Men det är klart att det är kul med udda folk.
Mbolo!

Ska du fortfarande sälja bilen?

M-POWER!

Länk
Anders:
nej, låter inte som han jag känner.. Efter lite övervägande och fundering framför miniräknaren, har jag beslutat att behålla bilen i alla fall. Flyttar ju snart men kommer antagligen hem några veckor i sommar. Kan inte tänka mig någon bättre belöning än att dra undan täcket på bilen och bege sig ut på lite inspirerad sommarskörning.. Har insett att det är rätt kul med de här bilarna och svårt att göra sig av med dem. Om tjugo år, när vardagsbilen har elektroniskt allt och körglädjen är som bortsrpungen, då blir det ett sant nöje att plocka fram den sista riktiga sportbilen från tiden innan elektroniken tog över ;)

M Coupe
Visa användare
3.753
Sani
Nu har jag bevittnat killen i Z4an "live"!...
Han verkade trivas (nedcabbad så klart), men måste säga att hans sätt att åka slalom i rusningstrafiken inte riktigt tydde på goda vägmanér..

Reg. nr. UMT 329, tycker bara detta är kul så jag hoppas ägaren inte tar illa vid sig om han ev läser detta?

__
BMW CS #5221
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.