AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.637

M3 csl och Z8 i vinterslasket?

Sida 1 av 4
Trodde inte mina ögon idag när jag såg en väldigt saltskitig z8 komma halkandes i snöslasket på e 6an strax norr om Göteborg idag¨. Hann inte fundera så värst länge på vad det var för en tokskalle som använde sin z8 på vintern innan jag såg nästa dyrgrip komma halkandes på snöklabbiga exportgatan!! En skitig M3 csl??

Tråkigt att se såna bilar i detta eländiga snöslask.

A

M-POWER!

Länk
Trots allt så är det bara bilar. Vad jag förstår inte är, varför inte köra en stadsjeep eller liknande under vinterhalvåret när man ändå har det gott ställt för det har man säkert om man nu åker runt i en Z8 eller CSL?
viobebe
Anders:
kompisen använder också sin M3-01 på vintern, han har precis köpt 18" vinterdäck till den, du kan inte ha undgått den, står ofta
vid vasaplatsen, bilar är gjorda för att köras inte stå på ngt museum.

God Jul på er............
m3 01 är en dussin bil. Jag hade min m5 e-39 på vintern.Det e åxå en dussinbil

MEN!!
En z8 och en m3 csl är inte dirrekt dussin bilar.De borde stå i ett mysigt garage under vintern, tycker jag...

M-POWER!

Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag kör inte ens min "gamla" M3 E36 på vintern.
TYcker t.o.m den är för fin och låg för det.
Har en volvo 740 som vinterbil..funkar utmärkt..är i allafall bakhjulsdrift...:)

///M3
Anders: Håller med dig.. I alla fall Z8:an borde man ha vett nog att hålla inne under vintern. CSL:n fungerar ju trots allt som vinterbil, men kanske en smula onödig som det. Z8:an är ju en klassiker och det känns ju tråkigt om man måste till att slita på den under vintern. En bil gjord för sommartemperatur borde köras under de omständigheterna också.. Eller har jag missat snöskoter- på- stranden- trenden? ;)

Kanske var det en mindre kunnig bilfirma som tog hem bilar åt kunder eller flyttade lokaler vilket kärvde transport?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Här i Lund/malmö området rullar de den silver Z8 med hardtop som jag sett vid 4 tillfällen. Den ser ganska udda ut med HT måste jag säga. Lustigt nog finns de en kille som brukar sin csl året runt här med.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hade jag haft antispinn på min hade jag kört med den på vintern också!!!

Bilar är till för att användas, du får ändå inte mer betalt för den när den ska säljas.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om några år, när csl är klassad som en samlavagn, då kommer priset att avgöras mycket på hur tidigare ägare har brukat bilen

Hur många plockar ut sin 3.0csl på vinterhalvåret i dag??
H&
126
H&M
645ci -04
Bilar ska användas så ser ni en Silvrig Z8:a i Sthlms slasket så kan det vara jag =) Men sen så kör jag nog hellre en stor 4wd

//Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
När jag köper bil som inte är en 318 typ utan en lite mer udda bil typ min nuvarande bil. Då köper jag helldre en bil som endast e sommarkörd och som har fräsch originallack kvar. Oftast så är vinterkörda bilar omlackade i fronten mm pga stenskott mm.De e ganska så sunkiga undertill om de rullat ett par svenska vintrar. Jag kanske inte får mer betalt för mina bilar när jag ska sälja dem för att de inte rullat vintertid, men de blir ofta mer lättsålda iom att skicket ofta e bättre på dessa bilar. Sen så får ni säga vad ni vill men detta är min erfarenhet .

M-POWER!

Länk
pistolas: Visst får man mer för bilen om den inte är vinterkörd, med största sannolikhet har den ju gått mindre då. Dessutom blir en vinterkörd bil alltid mer sliten på kaross osv.

Det är mot mina principer att köra cab och extrembilar i största allmänhet vintertid. Usch... :|

///Masten

"The only reason to buy a Boxster is because you can't afford a 911!"
Hålla sig med två bilar brukar vara jobbigt och tidskrävande.

Enda anledningen att man köper en Z3 2,8 är väl att man inte har råd med en M-roadster? :-)

Haha, det där bjuder jag på ;)

Det är förresten inte jag som sagt det (även om jag tycker det är rätt fyndigt) utan en av killarna i 5th Gear (eller var det Top Gear?).

///Masten

"The only reason to buy a Boxster is because you can't afford a 911!"
pistolas, kan hålla med om att det tar tid att hålla 2 bilar, jag har 3 så det tar ännu lite längre tid.

Rent generellt så tycker jag att Z8 och CSL, bör brukas men med en aning måtta? Skulle jag haft endera själv så skulle de nog få stå bredvid bi-turbon.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Vad är det som är jobbigt med att ha flera bilar?????

ThaMaztr:
tyckte det var fyndigare när du skrev "fånigaste namnet på forumet" :-)

mvh

Att ha flera bilar tycker jag inte är särskilt omständigt, det blir några timmar extra för att tvätta osv., men sånt tycker jag bara är kul.

pistolas: Kom på att ThaMaztr är så urlöjligt att alla nog förstår det ändå :) Är signaturen bättre nu? ;)

/Masten

"The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license"
japp, den var bättre :-)

//Boxster-Lover

chrille70
Om jag skulle så i begrepp att köpa en begagnad M3 CSL så skulle jag inte dra öronen åt mig bara för att bilen är året-runt-körd och fått utstå saltstänk. Hellre en bil som året-runt-körts "i privat regi" 2000 mil/år än en bil ur horden av tysksålda demobilar... De lär nog vara en flerfaldigt sämre affär, och mer eller mindre förbrukade... Bilar är trots allt till för att användas, även om de heter BMW M3 CSL.

MVH Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.