AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.636

M3 csl och Z8 i vinterslasket?

Sida 3 av 4
Ytterligare en tråd som eftersträvar att slå knut på sig själv :)
Mitt resonemang står kvar. Det är väl inte fel att ta hand om sina grejer, oavsett om man tänker sälja eller inte. Klart min snowboard går att köras på barmark mellan vårblommor och alpgetter i april, men då tar jag ju hellre mountainbiken.. :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Johann: Visserligen, men menar du att en CSL verkligen är slut efter 2403 varv på ringen ;) Det är ju bara 6,5 varv/dag varje dag i ett helt år :)
viobebe
Acey:

om man nu har stålar och köper en Z8:a eller M3 CSL så kommer

man garanterat att loosa en hel del de första åren i vissa fall

100.000:- per år, då är det lika bra att köra när man ändå förlorar

så mycket pengar, och varför skall man spara på bilen och ändå

förlora så mycket pengar, för att nästa köpare skall köpa en ny

bil för typ halva priset- no way

ni måste fatta att det trots allt bara en bil...............
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Viobebe: Av samma anledning som man inte har på sig armanikostymen varje dag, eller åker snowboard på asfalten, det finns bättre alternativ. Hade jag bara haft 800k att lägga på en bil så hade jag inte valt CSLen. En CSL ska enligt mig inte innehålla någon annan utrustning än det den levereras med, för mig i det vardagliga livet när jag kör mellan 2-3000 mil per år är inte en sådan bil lämplig.

Visst ska man använda bilen, bättre då att lägga den tiden på en bana eller liknande. Men visst om CSLen är en dröm och man kan leva med den varje dag finns det inget som hindrar var och en att använda den varje dag. Men personligen tycker jag det känns fel, inte för att man "sliter" mer på bilen utan för att den helt enkelt inte lämplig för det. En ny 5a på vardagarna och en CSL till helgerna vore något :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Det är alltid roligare att köra en bil när man kan välja att köra den, inte för att man måste ta den.......

/B

Visa användare
78
into
M5 -95
Var och hämta lite mat nyss.. Då såg jag en skapligt ny porsche 911 turbo på parkeringen.. Slaskig å skitig... Den är silver färgad, nån kanske vet vem jag talar om. Tycker det är rätt modigt att köra med sina dyrgripar... Då tillhör väll jag dom fega... =)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
into: Porschen har ju iaf stolsvärmare, klimat och navigation om man vill. För att inte tala om 4wd, perfekt vinterbil ;o)
Trodde knappt mina ögon igår när jag såg en Z4 komma körande med cabben nere i värsta slasket inne i centrala Göteborg. Såg förresten samma bil för c:a 2 veckor sedan när det var svinkallt ute även då med cabben nere. Kan tilläggas att föraren hade rakat huvud. Snacka om att be om att bli sjuk.

Agge
Blev lite chockad när jag såg en Maranello i stan idag. Iofs var inte så slaskigt ute, men ändå.

Mvh
//Agge

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
anderssose: Såg också den i måndags mer caben nere. Lite poerserstuk får man nog säga. Nercabbat när det snöar, jo man tackar.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Håller man farten uppe blir man inte blöt, och med full värme riktad neråt, stolsvärme igång och vindskyddet monterat är det inga problem att åka i minusgrader nercabbat. Det blir lite svettigt om fötterna efter ett tag bara.....

/B

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Beppo: Vet inte var du bor men här i Göteborg är det svårt att hålla farten speciellt högt kring avenyn/vasagatan. Kanske kan komma upp i 40km/h mellan korsningarna och rödljusen :o) Inget vindskydd monterat. Men all heder till nercabbat och solbrillor i -1, slask och lätt snöfall!

Åkte 3 mil som passagerare nercabbat i oktober i år. Det gör jag aldrig om igen fy h-lvete vad kallt!
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Handlar inte allt om referenser? Det som för oss vanliga dödliga är dröm- och entusiastbilar är bruksbilar för andra. Killen i Z4:an kan inte vara kry!?

Motvilligt är det ändå ett visst mått av status att åka en skitig Ferrari eller Porsche...eller för all del Z8 i snöslask!! Inte för att man bryr sig...inte för att man älskar den...utan bara för att man har råd!!

Hemska tanke...
polarn kör 996 året runt, inga problem.
många bor ju faktiskt i storstäder, och parkerar på gatan utan garage.
när han skall sälja den så lär han få precis lika mycket betalt för den som någon som knappt använt sin bil, utan mest putsat på den.

sen kan han ju precis som många, säga att den stått i "varmgarage" hela tiden. :-) om man nu skulle bry sig om sånt.

coolt att använda grejerna tycker jag, man lever bara en gång.

bmw320cab
anderssose: Hehe han med Z4 har jaf sett flera gånger dom 2 senaste månaderna NER cabbat... rakad kille.. kan inte vara riktigt frisk eller så har han just fått bilen av bmw och vill cabba ner lite ;)

Tokig kille.!!
har sett detsamma och kan bara skaka på huvudet.. Trådens diskussion om att köpa armanikostym och använda den jämt gör sig lätt påmind :) Ser jag honom nästa gång skall jag påminna honom om att om han blinkar med heljusen och tutar så ser ännu fler honom inne i stan ;)

Ibland undrar man alltså..

M Coupe
När man talar om trollen. Efter att ha skrivit föregående inlägg åker jag över älvsborgsbron. Vem möter jag i snöglop och grått slask om inte allas vår cab- riddare ivrigt puttrandes över bron, nercabbad såklart.

Självklart är det kul att köra bil, och självklart är det kul att köra en fin bil. Men körs den på ett sådant här sätt där prion är uppmärksamhet, tycker jag i alla fall att det luktar lite bingolotto vinst eller liknande ;)

M Coupe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha vad i fasiken nu får det väl snart bli vår, jag börjar bli orolig att stackaren ska drabbas av hjärnhinneinflamation eller dylikt! Han kan väl iaf ha en mössa på sig? :)

Alternativet kan ju vara att han fick köpa en Z4 väldigt billigt, problemet är att man inte kan cabba upp den? :o)
Borde inte den här omtalade Z4:an vara rejält skitig invändigt om den utsätts för sån här behandling varje dag? Även om inte bilen stänker upp så mycket smuts på sig själv så är det ju andra bilar som stänker en hel del.

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
väldigt bra sagt

I dont drive fast
But i fly low
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.