|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar om de är någon som utfört detta? .. har inte bestämt mig om ja ska göra de ännu, men vill veta lite om hur mkt knep det är .. tacksam för lite svar .. Vet att många kommer skriva att ja ska turbokonverta en 2,5L maskin eller nåt istället men de kan ja ta ;) .. de e ju trevligt de me ;P | |
|
been there done that... asså den e inte så kul som jag trodde den skulle va.. fick ja göra om så skulle ja som du skrev;) turbokonvertera 2,5an istället... kortfattat: tråg+pickup från m50 e34, egna motorfästen, antingen bygga om plenumet eller ta bort bromsservot, svetsa om ena grenröret, koppla lite el men som sagt d e inte så kul som man kan tro... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| asså du .. synd, de verkar ju ballt =) .. dock e ju turbo ännu coolare egentligen .. får kanske satsa på en 2,5 å bygga 2,7 till å börja med .. tack iaf | |
|
Om det är någon som behöver ett modifierat S50 grenrör anpassat för E30 så har jag ett på hyllan.. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
fearthis: LÅter väll inte sååå farligt ändå, det är ju det elekriska som jag skulle tycka va de jobbigaste.. Förstår om de inte är kul för stunden, men sen när man har den på vägen lär de väll vara skojj?:> Mvh //uffe |
|
|
Elektriska är ju det enklaste! står exakt hur man ska göra på internet ju, bara flytta om en ca 5 kablar om jag inte minns fel |
|
|
Det låter ju hyffsat smidigt ändå då. Så dookie de är bara å köpa en m3 nu! Mvh //uffe |
|
|
Mycket vill ha mer, å då lär det bli dyrt att trimma vidare... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Men det är ju ett senare kapitel?:). Kan vara kul för stunden sen kan man ju alltid bygga vidare, om man nu känner att de är nödvändigt. Mvh /uffe |
|
| bmw-andreas: säker på att du inte mytomanar dej nu .. 5 kan de väl inte bara va? =) .. | |
|
Du byter väl ut hela motorhärvan, sedan e det ju bara några kablar som ska kopplas in på banjokontakten? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Wuffe: tror du missförstod mej när ja skrav att de inte va så kul;) byggandet är inga probs menade att den inte var så kul att köra, trodde det skulle va bra myket mer klipp i den än det va=( kör man på kurviga vägar är den rätt ok om man håller varvet uppe=) men rakt fram är den helt lam... ang kablarna: sitter ju hela härvan i från motorn kvar och sen har jag gjort en adapter mellan härvans banjokontakt och bilens.. Andreas har typ rätt, som det är nu så har jag 5 kablar inkopplade från härvan, fast vatten tempen och varvräknarn ficka jag aldrig att lira (då hade jag fler kablar inkopplade) tror mitt instrument har säckat... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Dookie: Ja exakt de är 5 kablar man lär koppa om. Om du inte redan visste så är de separat härva till boxen och den lär man inte göra om, bara själva motorkontakten |
|
|
Bonje: Pris på grenröret? FearThis: Det är inte ditt instrument som säckat, S50 vattentempgivaren och E30 tempmätaren leker inte bra ihop och S50 varvsignal och E30 varvräknare snackar inte heller samma språk. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Spiidfriik: Jo det börjar ju bli dax att få igång ditt objekt snart! :) |
|
|
>Spiidfriik. Du har mail. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Fearthis: jag tror nog att begreppet "helt lam" varierar från person till person;). För inte kan 280hk vara helt lama? Eller har du haft otur och fått halta hästar till ditt stall?:P. Men de är ju lite trist för dig när du lagt ner de jobbet och de inte lever upp till förväntningarna:\. Mvh //uffe |
|
|
Spiidfriik: tack då slipper ja grubbla över instrumentet iaf, tempgivarn kan ja ju byta mot e30ns om de har samma gänga.. varvräknarn måste ja klura lite mer på, den e VIKTIG för mej.. Wuffe: nej asså lam var ju lite överdrivet;) jag har inte direkt kört nåra "värstingbilar" så ja tänkte nästan 300häst i en hyfsat lätt bil borde gå som faan, men icke=( men d e ju klart den går bra om man varvar den det gör den.. äsch inget å gråta över blir turbo på den så fort ja får råd å tid, så blir ja nog lycklig=) ja tänkte mest så inte Dookie har samma förväntningar som ja hade, vill man ha mer är det helt klart mest ekonomiskt att bygga på m20 motorn istället för s50... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| de stämmer nog bra bmw-andreas ;P .. inget annat kul att rekomendera om man inte vill ha turbo .. e de 2,7L som hägrar då eller .. ? | |
| Du har ingen motor ståendes ;P .. dig kan man ju iaf lita på .. om man ser på tidkorten .. "de e bra grejjer va!" ;) | |
|
Fearthis: Du är aldrig nöjd..;-) har en m20b25 till salu om du gett upp bygget nu..haha fick du mitt mail ang diff till dig? ps. har matte gått under jorden? Dookie: Bmw-andreas fixar nog fram exakt det du vill... se till att ha plånboken framme bara..;-) /NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.