|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag lyckades spilla tio liter vit målarfärg i bagaget(icke vattenlöslig)! Cd växlare och allt gick åt skogen. Körde till bmw för att köpa en ny inredning. kostade 4900:- ! ! ! Blev returbilen istället där jag hittade en för 50:-. Mvh, Christian |
|
| Jag har tömt tanken på bensin, grannarna blev inte glada då det rann över på deras uppfart. Jag skulle byta bensinmätare och någon hade tankat bilen full ... tack för det. | |
|
Jobbade för 16år sedan på mack. Detta har hänt mig och är inga historier. 1. Kommer in en kvinna och vill köpa en olje sticka. -Varför det? vi för inte sådana har du tappat bort den? - Nej den är utnött, den når inte ner i oljan.! 2. Kommer in en ung tjej och säger ”Det händer inget när jag gör så här” hon gör en rörelse med höger hand för att demonstrera att hon använder vindrutespolaren. Jaha säger jag du behöver fylla på spolarbehållaren. ”Jag visste att det skulle bli problem när jag köpte bil.” Mvh Thepe |
|
|
För en tid sedan i Leksand fanns det ett stort namn i ishockey som blivit tradad från AIK. Ej nämnda person behöver fylla på olja i sin bil. Mackpersonalen tycker att han står väl länge med oljan ute bland pumparna. När mackkillen går ut till bilägaren så utbrister denne: - Svårt det här du! Det visar sig att bilägaren står och fyller på oljan genom oljestickshålet, en inte helt enkel uppgift... ArctisZ3 |
|
|
Har inga direkt mek bloopers. Förutom när det började brinna i tectylen under folka bubblan jag svetsade golv på. Men det var bara slarv från min sida. Men man blir lite svettig när det händer. =) Men eftesom jag har fotoaffär där man kan ta körkortsbilder så händer det en del kul saker rörande det. Bland annat mannen som i vintras när det var snö parkerade sin bil mitt i gatan och tvärsöver övergångsstället, krånglade sig ur sin lilla bil, tog sig mkt darrande och skakig in i affären och bad snällt om att vi skulle ta en bild för han behövde förnya sitt körkort för 10 år till. Gubben kunde ju knappt gå, eller köra bil heller för den delen!!! När han väl satt i bilen igen, backade han ut mitt i 4 vägskorsningen så han slapp köra runt kvarteret för att komma rätt!!! Då hade man lust att ringa VV och be dem att inte utfärda ett nytt körkort. Sedan hade vi mannen som kom in en dag när jag var på rätt humör och frågade lite stöddigt om vi tog körkorts kort medan man väntade. Min replik blev att det är en klarfördel om han satt kvar medan jag tog bilden. Han blev lite generad och skulle skämta bort det hela när vi kom in i ateljén. (Till saken hör att jag bara haft firman i 1 år och innan var det en manlig ägare) "Klarar en sådan ung liten tjej av att ta en sådan här bild? Eller behöver hon kalla på bossen?" Mitt svar kom mkt snabbt: "Det ska nog gå bra eftersom det är jag som är bossen!" Då kunde man höra hur hans medföljande fru asgarvade ute i butiken. |
|
|
Ni bara måste läsa om signaturen Sadolf och hans äventyr på: Länk Mvh |
|
mackan325 |
Under några år på en statoil mack under studietiden hände diverse lustigheter: - Ett antal avskalade tak på hyrlastbilar av taket över pumparna - En kund som tog med sig hela pumpen efter tankning då han inte tog ur handtaget och slangen var lite segare än tänkt - Hela macken spärrades av brandkåren efter att en rostig folkvagnstank sprungit läck - En kaxig man fick sin nya sjuserie stulen medan han betalade sin tank och lämnat nycklarna i bilen, givet hans maner hade jag svårt att hålla mig för skratt.... - Diesel i bensintanken och vice versa - Ångerfulla smitare som bedyrade att de bara 'glömt' betala efter att ha släpats tillbaka av polisen, jobbar man natt skriver man upp bilnumret på de som tanka om man är osäker tro mig! - Alla tänkbara och otänkbara fel och åkommar både på bilar och dess ägare - Saknaden av 10m3(!) bensin då vi inventerade - Miljoner skrapsår på händerna efter lampbyte på alla nya slimmade bilar :-( Det hade varit kul att vara PRAO på en mack en vecka eller så igen.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.