|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Suck, på de fyrcylindriga rekommenderas 4000 mil Men på M20 (E30 320-325) rekommenderas 8000 mil! Punkt. |
|
| 8000 mil eller ? hur många år. Min bil har bytt kamrem men har stått sedan 99. | |
| 4 år. Kamremmar åldras, speciellt om de inte motioneras. Byt innan du startar! | |
|
Går det inte att editer inlägg på detta forum? Dr Stein: Menade inte lika hårt som det lät (med "!"), du kan antagligen köra länge på den till. Men har den stått stilla är alla remmar dåliga, du är i riskzonen, och bör byta (mitt råd). |
|
svintoleffe |
Stavros Jag har sutti och kollat på inlägg här, det är allt ifrån 4000 tusen mil till 8000. Men det är mest runt fyra tusen mil. Så jag skulle byta vid fyra tusen mil ialla fall, speciellt när min kompius som är bmw fanatiker ochså säger det, då han inte har gjort annat i sitt hela liv än att skruva bmw. MVH Leffe |
|
Ja men det är det fyrcylindriga som är 4000 mil. De 6cylindriga är 8000 mil! Ring o fråga på BMW.... Läs handböcker, what ever! mvh |
|
gangsta_toth |
Alla jag har varit i kontakt har också sagt 6-8000 mil när det gäller m20. Tror inte det spelar nån roll om man gör det redan vid 4000 mil. Huvudsaken är väl att man inte gör det efter haveriet?... |
|
4-6000 mil är det på m20, står i TIS, haynes och boschs diganostik program. Men kör aldrig 8000 med en m20 |
|
|
hej. ja jag som ju blåst en kamrem på en m20 320 motor torde ju kanske ha svaret på denna eviga remfråga, jag kollade med BMW och dom säger att det är som Stavros säger 8000 mils intervall på m20 motorn vad gäller kamremmen. Har aldrig hört annat förr heller när jag hade 323:an som jag bytte remmen på vid 16000 mil (följde service boken), kollade även då med BMW samt en bil mekaniker (privat) som nästan uteslutande trimmar o servar -80 tals BMW vilka båda säger 8000 mil på m20 motorns kamrem. Sen det där bullshitet om att dom sänkt intervallerna från 8000 mil till 6000 mil sen till 4000 mil, tycker ni det låter rimligt??, skulle dagens gummiblandning och slit kord i remmarna vara sämre än vad dom var för 20-25 år sedan när m20 motorn kom??? /roger |
|
320-325 |
men FAKTA är att kamremarna har gått av i förtid på m20 |
320-325 |
o nu kör bmw kamkedja på dom flesta 6 orna eller alla till omed |
320-325 |
jag hade INTE väntat till 8000 mil INTE EN CHANS ...jag kommer börja oroa mej efter 4000mil sen kanske man får tummen u r röven o byter den vid 4500-5000mil .. |
Axel |
Remmen skall bytas var 8000 mil eller vart fjärde år pga att gummit åldras. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Min är bytt var 8000:e mil enligt serviceboken. Samma med päronens 325:a. Å dom funkar ju... |
|
|
Enligt service bok och BMW så är det 8 som gäller, vad som sen "sägs" är alltid annat.. Rekomendationer är 6 så slipper ma problem(",) //Bakhjulsdrivet utan dubb, inte o leka med! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.