|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Valde själv mellan nya C-klassen och E90 när jag nu köpte bil. C-klassen är en mycket kompetent bil, men den klassiska skillnaden BMW vs Mercedes fanns där: 3-serien är, även i sin senaste iteration, en betydligt sportigare bil. När man en gång har kört en E90 på gränsen är det svårt att hitta något motsvarande utan att kika på rena sportvagnar. Mercedes å andra sidan är en orgie i komfort, det är tyst, mjukt, behagligt, men ändå snabb och effektiv. Jag fick dock lite känslan av att man "åkte" bil mer än att man kör bil och det är inte riktigt vad jag vill ha. Kan dock nämna att min fru föredrog Mercedesen, hon funderar på att skaffa sig en egen. |
|
| som sagt så åker man en mercedes man kör inte... det som lockar med mercedes är nog bara dom stora modellerna som bmw saknar.. så som merca sl och slr... i övrigt så väljer jag bmw vilken dag som hellst... | |
|
Tycker att "bewing77" i stort beskriver vad som är skillnaden mellan BMW och MB. Min förra bil var just en MB E430 och jag kan bara säga att den hade en otrolig komfort. Stor så att man kunde spela tennis i baksätet och stolar som var så komfortabla att man nästan somnade ;) När jag sedan köpte min 523 var det första jag reagerade emot att den är betydligt tystare i kupén än vad Mercan var trots att de var/är samma årsmodell. Det hade jag faktiskt inte väntat mej. Tyckte verkligen om Mercan men får nog ändå krypa till korset och erkänna att BMW är lite roligare ett köra. Förarens bil kanske man kan säga. I Sverige är "lagom bäst". I andra länder är "bäst" bäst. |
|
| Hmm, intressant fråga. Jag har haft både och,,, men jag tror att en vanlig föreställning folk har är att merca är lite mer sävlig gubb/direktörs bil medan bmw är mer aktivkörning ung-grabb bil. Jag kanske tycker att min merca var lite gubbig, men väldans rolig att köra och utrustad till max-max. Nu när jag gått tillbaka till bmw känner jag mig nöjd men jag vet faktiskt inte varför man väljer den ena eller den andra men kanske har man lite olika föreställningar för sig, eller så går man på vana eller helt enkelt på impuls. Jag vet en del som drog öronen åt sig för ett par år sen åt merca då de drabbades av de här rostproblemen vilka säkerligen är åtgärdade nu. | |
|
Elfelen på E-klass har dom inte fått bukt med men rosten har dom lyckats dämpa ner till en normal nivå. Har en känsla av att BMW börjar sträva efter att bli mer snobbiga medans Mercedes försöker bli mer folkliga här i Sverige iaf. Framgångarna börjar stiga BMW åt huvudet är en känsla som jag har fått. Kul att man märker det nu just när Audi vinner alla tester mot BMW o Merc. Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.