|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En liten fråga bara... vad står ti för när d gäller bmw? vet inte så värst mycket om bmw:s:) Farman_ | |
|
Du tänker på de relativt nya 3-serie Comapct? Det är "sportmodellen", men Ti betyder, så vitt jag vet, inget särskilt. På 70-talet när 2002Ti resp Tii fanns, så var väl, om jag inte är fel underrättad från farsan, sista i:et i Tii iaf indikation på insprutning. I övrigt var det topp-sport-modellen.. Mvh Patrik - med viss reservation då jag föddes först -78..hehe ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hej, ti står mig veterligen för att bilen ifråga är en compact. Exv. 318ti osv.. ______ Martin |
|
|
På E46 är ti det samma som compact. På E36 är det som jag skrev, "sportmodellerna" som heter ti. Läs mer på: Länk ang. E36, E46, compact osv. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
tilux |
|
|
Finns bara en Ti, 02 med dubbelförgasare. Det är vad jag tycker. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Touring international! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Länk |
|
|
Måste rätta mig själv... Ursprunget är på italienska! Turismo internationale. Ti är inte en förkortning på tilux!! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian,en ny i hemmet ser jag 1502-76,finns nog inte så många kvar. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Tjena Micke! 1502:an är gammal i gården! Köptes i våras, numera polizei-edition. 1602:an är ny däremot. Kör hem den på söndag. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Ok då är jag med, såg att de va nåt som var nytt.Hur är skicket på 1602an. Jag har oxo fått tillök 2002-74 med inbyggda möss;) Länk Länk NY |
|
|
KL:polizei-edition !?!?!? hala nu fram lite bilder på den om det är vad jag tro det är.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Magnus, Bild på Kristians Polizei-Nullzwei finns här: Länk Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Skojigt värre med den lacken tycker jag! Tummen upp Kristian. Men det vet du redan att jag tycker! Vad ska du hitta på tills nästa CS-träff på Knutstorp?? ;-) /Anton |
|
|
Fler bilder kommer att läggas upp på hemsidan framöver. Sker stora uppdateringar i det dolda... Till Knutan hade jag planer på att premiärvisa 67:an. Har dock insett att jag ej hinner bli klar med den :-( Blir nog polizei istället, kanske tom fullt fungerande och med rätt prylar monterade! Finns lite andra alternativ men jag vet inte... Micke// Skicket är ok. Köpte bilen för at ha den som isbil i vinter. Sen blir det förmodligen reservdelar av den. Bes, SoV-däck, halv tank = 1500:- inte mycket att tveka på! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Hade visst lagt upp lite bilder på ett annat forum... Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian Larsson: Bor du utanför Kolbäck? Det står tre stycken 02:or på gården där brukar åka förbi där dregglandes. |
|
|
Clubsport// Jag bor i Linköping och mina 02:or får stå inomhus ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Clubsport: Var då i kolbäck? Jag bor 7km bort från kolbäck. Det är ju inte den största byn i sverige så det verkar konstigt att jag missat det. Bor du i närheten? /Anton |
|
| Ti = Turbo Intercooler.......eller kanske inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.