AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.571

storlek ..? BMW- 17ekr fälg

Sida 1 av 2
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Är det nån som vet om det finns nån större storlek på z3:ans 17eker alm-fälg, dem jag har är 17" men skulle vilja ha 18" ell 19" + lite bredare....
var kan man få tag i sånna samt prislista..
nån som vet...??
Har du någon bild på den fälg du har idag? Jag tror mig veta vilken fälg du menar, men är inte säker.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Hos din BMW-handlare kan du hämta en katalog med samtliga BMW-originalfälgar, inklusive prislista. Har den för 2003 liggandes hemma, har du bara namnet på den fälg du vill ha så kan jag kolla upp priset när jag kommer hem. På den här sidan finns originalfälgar t.o.m. 1999: Länk

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
Jag tror inte den fälg kicki är ute efter finns större än 17", men det borde ju finnas någon snarlik. Är det den fälgen som heter Radial Styling du menar?

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Stämmer bra ..det är Radial Styling... tycker dem är rätt snygga och passar coupen ...men lite större o bredare skulle va ännu snyggare.
har tittat på liknande från Alpina och dem är oxå snygga förutom det där Alpina-märket på.. det blir liksom för blandat , samma fälgar utan märket skulle vara snyggt o stilrent ( 18"-19" typ..:-)
Är det nån av er som har sett nån coupe med liknande fälgar..??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Radialeker styling 32, finns som 8x18" och 8,5x18".

Kanske räcker?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Glömde:

ET47mm (8"), respektive ET50mm (8,5").

Mvh

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Johan B: har du nån bild på den fälgen... tittade nämligen precis på länken ovan o där finns den inte......
några förslag på var jag kan se denna fälg på nätet...??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag såg att den fanns i länken ovan också, den kallas för Radial styling där!

Annars ser du den här: Länk

Styling 32 (texten står ovanför respektive fälg)

Den finns i två varianter: Vanlig och Briliant line, den senare har en väldigt "silvrig" färg.

Briliant line finns inte i alla dimensioner.

Fälgen finns i många olika storlekar.
Allt från 15" upp till 18".

Mvh

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
aha...nu förstår jag..:-)
32+35 z3m... fälgen var oxå fin, var kan man hitta priser o så..??
Enligt BMW:s katalog med fälgar för 2003 är det 15" till 17" som gäller för Z3. De finns även i 20" (!), pris för komplett hjulsats (245/40 fram, 275/35 bak): 48500 kr (49700 kr med RDC).

8x18" kostar 3475 kr, 8,5x18" kostar 3625 kr. Komplett hjulsats med Dunlop-däck (8x18" och 225/40 ZR18 fram; 8,5x18" och 255/35 ZR18 bak) går på 26500 kr.

///Masten

Letade efter pris på Z3M-fälgen också, men den fanns inte med i min katalog. Ring till BMW Solna och kolla vad de tar för dem, 08-7353900!

///Masten

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
20" skulle lite för stort, ell...??
man kanske skall passa på Alpina`s variant av liknande fälgar med många ekrar....har sett lite bilder från nån hemsida på
z3:coupé med sånna Alpina-fälgar, fast jag vet inte vilken storlek det va på dem ..? antingen 18 ell 19""... o det va SNYGGT ( bortsett ifrån märket , synd kommer inte ihåg var jag såg dem. antar att dem är dyrare än dem första
Det stod en M coupe på Stockholmsmässan med 20" ( tillhör Perre på Huddinge Motorteknik). Det såg djävligt bra ut men....det går inte att svänga med så stora hjul...
Den mest kända M coupe som visas upp på alla mässor i tyskland är en Raabmotor modifierad Phenixgul maskin som heter The Big Foot och har 19" fram med modifierade skärmar och 20" bak.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

kicki: Jag menade naturligtvis inte att du skulle sätta 20" på bilen, kan bli liiite trångt ;) Lite kul att se vad så stora fälgar kostar bara...
Det finns förresten en M Roadster här i stockholmstrakten som kör runt med 20", han har dock plockat bort innerskärmarna för att få plats med dem. Film med den bilen finns här: Länk

///Masten

whoaw: hyfsat stora sulor! och vad han brände gummit!!! med denna storlek måste en sån liten uppvisning gått på typ tusenlapp i däckvärde ...

____

Hrmmpf, har man för mycket pengar kan man ju göra på det viset, personligen blir jag mest irriterad över sånt. Den vingen är nog det mest missprydande jag sett på en Z3.

Att köra utan innerskärmar rekomenderas inte, mina är avkapade i ytterkant och det blästrar insidan på huven ordentligt. Kör med skyddsfilm numera, eventuellt byter jag till nya innerskärmar i vinter.

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Jag tror att det blir nåt i stil med 18" Alpina.. riktigt mafigga..
hittade lite bilder p en sån på( mobile.de) som var till salu..194.000:- sek. silver . och den såg riktigt snyyg ut brutal men samtidigt stilren..
men nu får jag nöja mig med mina 17"så kanske man får sig en riktigt fin julklapp i år ..he he
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
kan förklara för mig hur jag kan bifoga lite bilder.. här på forumet när jag skriver ett inlägg...???
kicki, kopiera länken till bilderna i stället. alternativt ladda upp bilderna på någon sajt som erbjuder sån service. bl. annat Microsoft har nån men jag glömde vad den heter. Oxå pgr69 la upp en ftp server, vore kul att börja samla Z relaterad material där för framtida hemsida för Z klubben...

____

BoZton Grodan
Jag har Radial Styling 32 18" på Grodan

// Boston Grodan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.