AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.428

Hur långa är framfjädrar E21 323?

Sida 2 av 2
sc
39
schumi1
325iA-87
FRIFART: Jo det var originalfjädern, men observera att den var lösmonterad.
Om det är av intresse för dig så hade jag gula ställbara koni fjäderben bak från G*lf 1. Bara att bulta på. Gav en enorm sänkning. Typ 2-3cm "luft".
bmwracing
Schumi1: Då kan man alltså köra med golf MK1 dämpare runt om... för som jag har förstått det så passar golf framdämpare även fram på E21 om man kortar ner fjäderbenet ca 5cm.
sc
39
schumi1
325iA-87
Det kann jag tyvärr inte svara på, jag had hade dem bara baktill. De kom faktiskt från en G*olf som kördes som rallybil. Hade dämparna ställda på hårdaste läget. Klarade bes med nöd o näppe. Hade knappt nån fjädring bak. Det räckte med blöt väglag så släppte det direkt. Hade iofs 316diff. Snurrade en gång i 120 på motorväg=nära döden upplevelse. Saknar den lilla rackaren emellanåt...Den var som en gokart med ne 6a i. Suck...

Korta fjäderbenet? Usch! Låter som en riktig projekt. Lycka till!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Korta fjäderbenet verkar jobbigt, man har bara en chans på sig. scúmi1 tyvärr har jag bra sänkningsfjädrar bak liggandes, men ej riktiga sänkningsdämpare vilket jag letar efter.
jag har liggandes sänkningssats komplett med dämpare
det är bilstein och dom är bra

helgonet
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
sänker den 30mm eller? är det nytt? vad är ditt pris?
bmwracing
Korta fjäderbenet är ingen konst=) Det är ju bara ett stålrör...Men golfdämparna passar förståss inte om man har dom grövre fjäderbenen=/
500kr för allt
ska bara kolla upp vars dom är i förrådet
du kan ringa mej på 070-6757917

helgonet
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
helgonet, det är superviktigt för mig att veta hur många mil de har varit på, i första hand är jag ute efter nya prylar eller sågott som nya. Är det Bilstein på både fjädrar och dämpare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.