|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Hebbe>> Japp planen är att jag skall köra på de evenemang jag är sugen på nästa år. Ekman>> Bilen är nu nerskruvad och uppbyggnaden har börjat. Även en del nya motordelar har tillverkats/skall tillverkas, så det är verkligen fullt upp. Fick ta ett litet avbrott vid tresnåret på julafton annars har det gått i ett nu under ledigheten. ;) Det jobbiga är ju att INGET passar. Vilket i sig inte är en överaskning, men ändock jä..igt jobbigt och tidsödande. |
|
|
Jag håller också på att turbokonvertera... bilen är en 89:ans 325. Grenrör är byggt av bmw-andreas. T16-aggregat. Portad topp, mirafrästa ventiler osv. 3mm stålpackning från Köhler. Någon aluminium intercooler. 3" system Hks ssq dump ( sekventsiell). Större spridare såklart. Blir förmodligen smt6 med mapsensor. Hoppas bli klar till våren, men man upptäcker snart att allt blir ganska dyrt:) så bilen kanske tar längre tid än beräknat att bli klar. |
|
|
Håller på med totalrenovering av min M20B25 motor, har o-ringat blocket, portat toppen och skall ev köra med en Bäckis kam, men vi får se har även Mega Squirt på väg samt att jag försöker få tag på en lite bättre IC. Kör med litet 18t aggregat. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Lite bilder (dock ej helt färska, lite till har hänt sedan dess) på www.picturecd.com Skriv npengineering i sökrutan |
|
| Funkade väll inte så bra direkt. | |
|
I kolumnen. Browse Member Collection Member Name: <-- npengineering skrivs här. |
|
|
Ah, funkade mycket bättre!:) Kan väll inte säga annat än att det ser riktigt trevlig ut! Mvh //uffe |
|
|
Bäckis: Läste en gammal tråd här på forumet om att du tänkte ha SMT6 på e28 innan du sålde den.. vad räcker d till i hk antal i så fall? Ska snart plocka isär motorn och få blocket o-ringat, kolla över toppen, M5 insug, eget plenum mm.. Hade inte tänkt ha jätte mycket hästar utan jag vill bara att d ska hålla :) Kan d räcka med ett SMT6? Har någon annars något sprut liggandes som är till salu??? MVH///Christopher |
|
|
ingen som tittar in här längre??? MVH///Christopher |
|
| Visst går det säkert att få till det med SMT6, men jag gillade det inte riktigt. Tafflig manual och lite oklart med inställningar. Jag testade det på min 525:a och den gick inte att starta ibland? Byglade man förbi SMT så startade den direkt. Monterade det som ett rent test, och jag trots att jag ställde på så mkt förtändning det gick fick jag inte bilen att spika. Det fick mig att fundera om den verkligen fungerade som den skulle. Det gick att feta på sås iaf :-) | |
| Jag har köpt bmw andreas Motor så jag hoppas på att kunna bli rädd i år he he!!! | |
|
MR: Köpt andreas M50 motor? block topp vev topp *org* sprut?? agg? komplett eller? BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
block grenrör turbo wastegates insug. sen tar han sin topp och sätter i vassare kammar än jag haft. Och han har även SM2 med CDI precis som jag haft. Så han kommer nog få roligt:) |
|
|
jag är inte så inne på d här med sprut osv... men styr man bara tilläggssprut med smt eller vad? Vad rekomenderar ni för sprut man kan ha? Att köpa Haltech nytt kommer jag nog inte ha råd med på ett tag så man får ju isf få tag på ett begagnat men frågan är ju var.. jag antar att jag måste byta bränslepump, till vilken isf? Jag kan också få vissa delar keramik behandlade vilket jag har hör ska vara väldigt bra.. en kompis har behandlat kolvar, grenrör och avgashus på sin pro street bike, han hann tyvärr inte testade så mycket eftersom han hade problem nästan hela förra säsongen.. någon annan här som har grort detta eller har haft funderingar på att göra? MVH///Christopher |
|
gasa_nu |
tja! e ganska ny här, men tänkte dela med mig av min idioti!! har plockat ner min 320 e30 i molekyler och blästrat allt somm har med kaross, framvagn, bakvagn och tänkte nu ta mig an motor och transmision!! kan bara säga att försök inte detta hemma, jävlar vilket jobb och vad delar det blev över allt. ha det gött chrill |
| hehe, ja känner till "delar över allt" -fenomenet i garaget...ganska kul...=) | |
eing9911 |
Det är kul ända tills man har satt ihop allt och inser att man har en näve delar kvar som man inte hittar någon plats för, he he! MVH Henrik |
|
Man får se de positiva i det hela, man har ju sparat vikt!;P. Mvh //uffe |
|
|
Håller på att bygga lite på min bil.. Här e länk till lite bilder som den ser ut för tillfället. Länk Mvh limmet |
|
|
Tycker synd om dig Limmet. Vet hur jävla mycket jobb bur bygge är:( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.