|
Sida 1 av 11
|
|
|---|---|
|
Nån som bygger nå kul? Själv har man sålt maskin,och nya delar är beställda:) | |
Bmw ludde |
vafö de nu då ? =) du har la precis fått ihop den typ ? |
|
Måste ha värre:) |
|
Franke |
Vad ska du bygga på för motor nu då ? Eller är det hemligt ? =) |
|
M50 big block:) 2825cc blir den på. |
|
|
Håller på med en rejäl kompressor installation, som kommer bli klart till sommaren!Receptet är i grova drag: Lysholm 3300 AX, 750- 800 cc spridare, nya kolvar, stålpackning, stor laddluftkylare, 1,5-1,7 bar laddtryck! Andreas: blir det fortfarande M50 motor du bygger på? |
|
Franke |
Grymt !! Jag längtar bara mer o mer till sommaren =) Skulle vara kul att se din bil live in action. Har bara sett den på film. |
|
OBS är de nån som ska bygga på M50 så har jag en stållamellpackning över... |
|
|
Blir nog turbo på min Alpina snurra...=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Lite offtopic! Men vet nån vem som äger den svarta 325 turbon som kommer i nästa bilsport... den har 1263 Nm! Värkar rätt brutal om man säger så. En annan grej, hur låter det med en 3mm stålpackning från Köhler, till mitt 325 turbo projekt? /Crille |
|
Franke |
Kilander om jag inte minns fel. M5 motor med turbo |
|
det är Kilanders bil! Japp stålpackning blir nog finemang. |
|
|
Vad bra, då får jag ta inhandla en sån pärla till packning... kostar bara 3000kr :) Ska förövrigt använda mig av grenrör byggt av bmw-andreas... Har blivit väldigt berömt av alla polarna som sett det! |
|
|
Låter bra det! Är ju lite pyssel,men de har blivit några så man har fått träna:) |
|
|
hvor får man bestillt stålpakning..?...Köhler...har dere noen web-adresse..tlf.nr. Hvilke dimensjoner får man stålpakning til m20b25 i og hvilket kompforhold får man..? jeg har en 88mod motor med 8.8-1 komp orginal. E34-525. |
|
|
Du får ca 8,5 med 3mm packning,ja ska köra en sån på min 525! |
|
|
Jo det kan jag tänka mig:) Köpte förövrigt en t16 turbo av dig i samma veva... längtar dock redan efter större:) Men det bör ju räcka tyckar man... det skulle väl gå att använda upp till 19t på ditt grenrör om jag inte minns fel? |
|
|
Jepp ända upp till TD06-24t. Men även alla aggregat med T3 fläns passar på röret också. |
|
| Okej... en annan grej jag uppmärksammat är att många med 325 turbo, använder sig av wastegates från audis s2 och s4 modeller... varför? | |
|
Bara för att dom är billiga! Men nån sån har du inte behov av... |
|
|
Okej, bra. Jag har även tänkt att köra med orginal kam, kolvar o stakar... har hört att det ska hålla skitbra! Sen kan man ju paja riktiga värsting grejer om man har otur, men, men. Toppen håller en duktig äldre kille på med, vanligt vis bearbetar han volvo toppar, han skulle ta ur toppen såpass att jag Skulle kunna ladda upp till 1,5 bar... Frågan är ju om orginal grejorna börjar grina då lr? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.