|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
|
läs mer här: Länk Regler: Länk |
|
|
Bygger E30 med M50/vanos Turbo till nästa år. Målet är att få upp den i ca 400+ kanske 500 kusar, hänger nog mycket på hur bra mappningen blir, laddtryckstyrning via APC, Stor truck intercooler och @gt37 ,SMT6 och 6 extra ~400cc spridare. Håller på och kolla efter lämpligt ställe att borra in de extra spridarna nu i vinter samt preparera kolvar. Spridarna verkar sitta bäst på motstående sida om orginalspridarna, alltså på undersidan insugsrören..Någon som borrat i såddana rör? de verkar vara av plast..?? Målet är även att få den igenom besiktning UTAN att behöva skruva bort gt 37an.. Bilen har avgasdispens :-D "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" |
|
|
Bäckis: Blir det Breisladd komp. på rudskogen nästa år då?:D.. Jag å några vänner ska försöka få ihop varsin någorlunda driftingbil:).. Ska bara lära sig åka ställ på asfalt me, har inte hk så jag grejjar de nu, annars går de mycket på tvären här ute på Ingemanslands gruvägar :D. Mvh //Uffe |
|
|
ja jeg vil gjerne sen mere bmw`er på gatebil treffene. |
|
|
Här hittar du info om de nya klasserna. Länk /Per |
|
|
Inte helt omöjligt att man dyker upp på gatebil treffene i en annan bil än just bmw, men nog fan ska de sitta bmw prylar i den :D. /uffe |
|
| 535 klumpen är nog lika hållbar som en 8 3/4" jänkaxel iaf. | |
|
Bäckis: du som kanske vet... Om man ej hittar diffbromsad klump till min vilka andra klumpar passar på E30 325 88.. Har hört att lilla klumpen passar från E28 passar bolt on och även att 535 klump passar med 325 medbringare... vet ej hur många trådar jag läst men inte blivit klokare... BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
Verkar var fullt ös i garagen... Själv håller jag på att fräsha upp min kaross lite. Med e30 m3 skärmar och ny lack... Fullbur blir det åxå... Sen en smärre uppgradering av bromsarna... Dom e ju sååå grymma orginal:o)... Mats---- Undra om det va nån som såg på din lilla offside länk att det e 2st turboagg (18t??) på din volvo spis:o).. Måste ju skvallra att Lilla mats har faktiskt en liten E30 m3 spis som väntar på att komma ner i hans boostvolvo verdi stakar och smidda lågkompskolvar till m3 motorn har han i bokhyllan hemma..Turboladdad Bmw e30m3 motor i volvo242,Får TPC att drabbas av digerdöden direkt!!! Blir Fräckt!!! Fast till sommaren e det väll tändkule motorn som....Ööö Oj förlåt mats:o) Volvo motorn menar jag som ska sitta i!! :o) Mvh Limmet |
|
|
Jaha, nu blev man ju inte avundsjuk;). Personligen föredrar jag nog faktiskt min 320 org. framför en turbomatad m3 maskin, så de så!:P. lite offtopic, men va är det för skillnad på en m50 2.5 - 2.8? Har inte bestämt vad jag ska bygga på ännu. Mvh //Uffe |
|
|
Vad som händer?... Ja inte mycket... //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
Mats: Hehe var det du som köpte kitet från FINKEN ;) Jag var själv sugen på att köpa den, men du hann före.. Länk Länk |
|
Jepp, jag köpte den av Udo Fink. Har varit och hälsat på honom även efter det när jag var nere och handlade kebab-bilen (E39 520). Han är riktigt trevlig och har en tuff verkstad. Och ni skulle veta vilken fet gatbil han har. En Ford Granada sedan med 5.4 liters smallblock V8 med dubbla aggregat från Syclone. Körde riktigt fort med den. Tror det var en låg tia. Motorn var bakåtflyttat 30 centimeter och nedflyttad 20 centimeter typ. Helt rått. Retade en och annan Porsche med den. Angående tändkulemotorn så är det en 2-litare med godis i. Stålvev från Sweden Motordesign (Kent Karlsson), Verdistatak, JE-kolvar, mekaniska tryckare, 5cm betongfyllt, vassa kamaxlar, portat, separata spjäll, dubbelturbo med möjlighet att öppna mellan turbinhusen, fullbur, feta Steff toppmonteringar och Steff-konstruerade coilover fjäderben, Wilwood bromsar fram, fullbur, plastdörrar, huv och bagage, Quaife-diff, S2000 låda (kanske håller, vem vet men tätstegad 6vxl), Sachs dubbel-sinterkopplig, Compomotive 8*17, fyra cellpaket (två till varje snurra), dubbla 500cc spridare per cylinder, Alla bränsle och oljeslangar stålspunnet och AN-kopplingar, Aeromotive-delar till bränslet (pumpar och regulatorer), mäter sex avgastempar (individuellt och en i varje turbin), pedalställ med bromsvåg och hydraulisk handbroms från IGMAB, elservo, dubbla 2.5" system som mynnar ut i sidepipe (trångt som helvete), plastrutor alla utom framrutan, fuelcell, ......... Det är mycket att skruva ihop det där. Om något år eller två kan det bli en riktig perfekt retbil. Dels retar jag garanterat gallfeber på TPC och förhoppningsvis även på er... ;-) Mats |
|
|
Hehe, helrätt bygge! Jag hör att de va billigt också, bara veven kostar väll 15 - 20tusen va?:). häftigt är de iaf! Mvh /Uffe |
|
|
Wuffee Du har helt rätt. Men efter att ha sett min kompis UrQ med 20V femma och originalvev försöka sig på 8500rpm ett tag och sedan se hur vevlagren tyckte om det gjorde att jag stärktes i mitt val jag gjorde att satsa de pengarna. Man måste ha en riktig vev för de varvtalen. En (smidd) original B23 vev skall fungera för det. Troligen även original M3 vev till fyran. Men inte en gjuten vev. Så det kändes lika rätt att investera från början. ANgående bilen så postade jag infon härifrån på TPC i ett inlägg där någon frågat om den. Och vad tror ni händer? Jo, de låser inlägget för att det är korspostat i flera forum... De är för fa inte sanna. Men de fick ett surt nytt inlägg istället. Länk Mats |
|
|
Jag bygger på min 02:a! Det blir M50 med turbo, pg låda och 10" klump där bak som kommer att bli uppkastad i en fyrstagad kille. Hehe Sen jobbar vi i teamet med vipern och våran nya racebuss. Titta in på www.venomousracing.com så har ni lite bilder på vad som händer. God jul och gott nytt år / Magnus 2002 was the year when all great things happened!!!!!! |
|
|
Mats_Ivarson: Skall du stoppa ner maskinen i en V***o eller en BMW? Kommer iallafall att bli j*vligt fränt bygge!!!! |
|
| Jag trimmar mest. Fast inte motorn. Det är ointressant. | |
|
NoSpeed: Han ska ha den i en Volvo 242'a. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Sen ska jag bygga lite på min 525 bruksbil! M20 2,5 balanserad M50 stakar ej svarvade kolvar 3mm khöler packning lite portad topp 280 graders enem turbo kam Pulssplit grenrör med Gt40 och 50mm wastegate 465cc spridare Orig sprut som ska mappas av Claus på Turbocenter Jag hoppas på 400 mkt hållbara hk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.