|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
| Ska bygga sug2,7 på min E30 325:a (letar garage fortfarande..)och sedan (antagligen inte ännu på ett tag)börja sondera terrängen i bil nr2(oxå E30..) för m50 b25 turbosnurra. inga 1000hk mål iofs.. | |
|
>Andreas. Vad är den klena punkten på ett S50 block tror du? Klena cylinderväggar kanske.... Såg att det bara är 5,0 mm. i godstjocklek mellan cylindrarna, det kanske inte går så bra ihop med mycket laddtryck och effekt. Men men.... 1000Hk är en då inte så dåligt! Hur kommer du upp i 2,8 liter föresten? Själv ska jag få tummen ur arslet och provstarta motorn snarast. Ska "bara" koppla klart sprutet. Efter det lite inkörning (tror jag) om väglaget tillåter eller om det blir is på sjön.... Sedan bär det av till VM. för bromsning. Bur ska i under vintern, samt på med Willwood bromsarna fram mm. mm. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det kommer ju inte finnas en ända E30 UTAN turbo ju :) fick åka i en 320 i fredags. då va det kört.. åkte å köppte turbo i lördags. så nu är ja la snart också fast i "skiten" :) bonje: är det en E30 ditt nya bygge är i? vorre kul om man skulle få kikka på den när hon är klar :) blir det någe mos i den? Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Bygga klart buren och iaf försöka hinna få ihop s38b36 motorn.. men det kostar ju så j...a mycket.. Hur har ni råd att bygga era turbo monster igentligen?? |
|
|
Garret GT40 och intercooler modell stor:) m.m kanske nytt sprut... www.tvrt.tk Mvh:Anders Elenius |
|
|
>Axel. Du och alla andra i stan lär nog få se den när den kommer ut i vår.... Pulver blir det nog också. Dock inte helt brutalt överjävligt med effekt, men å andra sidan blir nog bilen lite mer "användarvänlig" då. Vi bygger inte bilen för att vinna på strippen, eller få mer effekt än alla andra. Vi bygger bilen som VI vill ha den och efter våran plonbok... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Skulle byggt turbo på M3 motorn, men pengarna räkte inte, det blir större bromsar och mer väghållning istället. Däremot blir det ett budget bygge på vinterbilen med det turbon jag skulle haft på M3 motorn. För att testa och lära sej, det e lite för dyrt att rasa en S50 om man jämför med M20B23... Den kommer att gå på isen duktigt i vinter! www.reptil.nu |
|
|
jobbar på att få min m535 överladdad, men jag har inget garage så det lär nog dröja inan den blir klar. Iställe så har jag mycket tid på mig att köpa delar. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
själv blir det att stoppa på c-stolpe + baklucka från m3 och bygga på ett evo3 kit på min nyköpta 87a, lacka och flytta över drivlinan från min 89a (s50, zf-låda mm) + lite nya väghållninggsgrejer å bättre hejdare.. sen får d räcka, tyvärr ingen turbo till 04=( going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
För min del blir det även här Turbo! Garrett GT37 Turbo! Förmodligen LINK plus engine management system! Ca 550 ccm spridare! Orginal renoverad bottendel! 284 graders kam! Om jag hittar någon E36 M3 vxl låda, så blir det en sådan! Med mera, Med mera! Blir förhoppningsvis färdig till Emmaboda! |
|
|
....... :) :) ...... Race to the last drop! |
|
|
Bonje: Jepp ja tror cylinderväggarna!Sen så är de drygare att bygga en sån, samtidigt vill man ju ha mer effekt än nån S-50 har:) Vi kommer upp i 2,8lit tack vare en annan smidd stål vev. Lär nog hålla bra... |
|
|
Jag kommer bygga en del nytt,har fräst spår i blocket och svarvat fram pyramidringar,blir nytt insug av 6" rör,toppen ska förhoppningsvis putsas lite,gördel i blocket,nytt grenrör ska byggas,håller på och gör egna w-gates,ny större turbo,utöver maskin så ska motorutrymmet lackas m.m. är inte sysslolös iallafall om bilen ska rulla till sommaren. /Petri |
|
|
Jag ska göra min gamla rostfria brinzitbeiga(köpt för 3000kr med rasad motor och stod under en gran och blev tokskitig tills jag förbarmade mig med tvättsvamp mm, mm) 528-85 lite roligare än förut:750 fyrkolvskittet runt om, m535 diffbroms, m535 fjädrar och stötdämpare, grövre krängningshämmare, e28 535 motor med svarvade kolvar och 8,0:1 i komp, standardpackning(det får gå som det går), Link tilläggssprut(mapstyrt, så d kan nog bli rätt bra ändå...)med volvos högohmiga r spridare, Link knacksensor och en vaccumklocka som kan backa tändningen på orginalsprutet, kallare stift(tex bp 8es) Lastbilsintercooler, kkk k29 turbo, audi rs4 tryckplatta med standard 528 lamell(ska tydligen tåla en hel del) dubbla wastegates, och 3tums avgassystem.Målet är 500hk men de flesta tvivlar väl i vanlig ordning...men det ska gå...tror jag... -mvh Micke- |
|
| 500 hk är rätt mkt, och jag gillar att tvivla då jag inte är optimist direkt :-) Lycka till iaf, även om jag nästan kan lova att du inte når 500 hk med det receptet :-) | |
|
Bmw-andreas: Ungefär hur mycket fick du för motorn och vilken stad försvarn motorn till? hur många hästar ska du plocka ur den nya motorn? MVH Nicke Nyfiken |
|
| Kan svara på det: Han fick inte en spänn, köparen ska betala kolvar, stakar mm till hans nya maskin. Den kommer finnas i Vås.... | |
|
Okej, men vet ni vad?Hade varit kul med lite åsikter på vad ni anser är den svaga länken! -mvh Micke- |
|
|
För min del så blir det T23 med inviduell hjulupphängning, jaggabakaxel, automat, M3 motor med Autorotor 426, 700ccm spridare. Och en hiskligt massa jobb innan det blir klart. Mvh Johan |
|
Franke |
FearThis: Har du något tips på vart man får tag på c-stolpen ? Har kollat på varenda skrot genom bildelsbasen utan resultat. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.