|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Orig grejor håller för 500 kusar... |
|
| I min verkstad blir det super-seven i vinter, med motor och lina från 520i E28. Börjar i jul, får se när/om det blir klart... | |
|
Kanon, riktigt så mycket effekt har jag inte siktat på, men då har jag ju en fin marginal:) Vad bör man rimligtvis få ut i effekt(löst räknat) med 1-1,5 bars laddtryck? Över 300 lär ju inte vara orimligt direkt!? |
|
|
300hk med 1 kilo ska man få lätt |
|
| Vad ska man använda för intercooler då. Nå´t i aluminium såklart, har kikat efter nån vettig evo 6 intercooler men har inte hittat nån till bra pris... Har du någon annan att rekomendera? | |
|
Jag kan bygga dig en lämplig. Vi mailar istället |
|
| Va har du för mail? | |
|
Nej vänta jag kom på att det ser man på dina uppgifter... Mailar på stört |
|
Bmw ludde |
Bmw - Andreas: Tycker du ska visa upp ditt nuvarnade bygge, hade varit kul att se den på strippen =) |
|
Jodå nog ska du få se den på strippen. galnare än någonsin=) |
|
|
BMW ANDREAS hva skal du ha for og lage et grenerør til m20b25, skal brukes i e30? |
|
Bmw ludde |
bmw-andreas: storhetsnoja ? =) fan 750hk hade jag inte tröttnat på direkt =P |
|
prøver og få stabla sammen en gammel e30 som er ombygd til schnitzer s3t |
|
|
Mr schnitzher: Maila mig vad du har för turbo så ska du få pris! Mvh Andreas |
|
|
>Andreas. Har du sålt hela jävla motorn.... ALLT?!? Hoppas du fick bra betalt isf..... Eller du kanske skiter pengar ;-) "M50 big block:) 2825cc blir den på." Varför satsar du inte på S50 i stället? Där har du ju så mycket gratis. Kolla bara på toppen.... Där behöver inte Bäckis lägga ner en enda minut med roterande filen. Har du lust att berätta vad dina planer är?! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Personligen blir de väll ett nybörjar projekt:). Måste lära sig. Blir turbo på den gamle 320:in. Nästa vinter blir de dock värre när man fått ihop en budget, dock inte en bmw, men bmw drivmedel:). Christian L: Jag har ett cellpaket med måtten 80*30*8cm. Är från en Volvo Fl6.a (har för mig den hette så). lackerad svart, men är lacksläpp på vissa ställen, men det är väll hyffsat lätt ordnat. Mvh //Uffe |
|
|
wuffee: jag får se, bmwandreas kunde kanske fixa i ordning en... |
|
|
Bonje: Nja jag tror dom blocken ger vika för 1000hk.nu blir de stabilare. Topparna är inge problem på M50 jag kommer köra oportat. Bottendelen blir: Betongfyllt block,elvattenpump. Smidd stålvev. 8mm ramlagergördel Racewarebultar till ramlager och toppen. Sainz fina stakar samt Cp pistons kolvar med uppflyttad kolvbult. Får vi se om man får en 300-320hk effekt/liter sen... |
|
|
Här ska det lekas med en M50B25 och effekten ska hammna runt 600hk sen ska det läggas lite vikt vid att kunna styra "lill-beasten" runt en bana oxå=) Namnet på bilen för att bmwandreas alltid ska vara värst=) och jag har gett upp hopp om att hinna med i hans tempo hehe |
|
|
för min del blir det stressfläkt på m3:an och om pengarna räcker till så blir det nog lite värre hejdare och en omgång justerbara dämpare!! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.