AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
29.921

Va händer i garagen i vinter?

Sida 10 av 11
schneberger
själv kommer man bygga lute seriösare iår. =). håller för tillfället på att bygger skärmbreddare till e36:an, 3,7 cm per sida i fram och ca 6 i bak =). sen håller jag på och letar kompressor.. skall även trycka på en gt32.. onödigt att försöka fåd itt den där jävla gt40:an igen.. blev så jävla trångt sist =(.. siktar på sisådär 220 hästar =))))))
Rotti
ctg_putte. Finkel::: syftet med att bygga full bur är vell inte att det ska se fränt ut?? eller?? det är lätt hänt att men kör av vägen med hög effekt , så en bur är nått som är bra om man är rädd om livet,,å vem är inte det...

Jag håller på med min 02a får vell se om det blir en skoj bil??
jag ska ha fullbur...
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Rotti: Jo, ja förstod ju att d var ur säkerthets synpunkt.
Men inte behöver man så där mycke rör för att klara sig om man slår runt. Om d inte går väääldigt fort vill säga. men klotar man då så kan man ju va rätt körd ändå.

Tyckte att d var lite väl mycke rör om d ska va på gatan. Men bygger han för dragrace eller dyligt så förstår ja ju.
Kr
140
Krigh
328iT -96 M-optik

1602 2,5 Tic -68
Nu finns det några bilder på min bil på Länk
Om ni går in på projekt2, så finns dom där.
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Såg mkt bra ut Krigh!
Vad blev det för turbo? Du skulle ju byta till en mindre...
Varför är alla bmwturbo åkare i Avesta döpta till Andreas `?`:)
Kr
140
Krigh
328iT -96 M-optik

1602 2,5 Tic -68
Det blev en hx55, men med ett mycket mindre avgashus.
Det där med namnen kan jag inte svara på, ödet kanske?
Le
26
Leopold
323i, E30 - 85
Här är lite läsning:
Länk

Projekt 323-M3
Länk
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
*bumpar* och uppdaterar mig själv lite granna här:
Jag har varit på studiebesök hos PPF i Avesta och handlat med mig 1 st topp till M50:n som saknade lock förut.

har även beställt en Precisionsnurra idag som förhoppningsvis kommer hem till jul ungefär, garaget börjar nu bli klart, (Golvvärmen provtrycktes idag), bara golvet härdat klart då ska bara bilen besiktigas i vinter så åker original drivlina ur och ersätts av en M50B25 utan vanos med svarvade kolvar + MLS packning.=ca8,5:1 i kompförhållande.styrsystem inte bestämt ännu,funderar på megasquirt & EDIS ev. med MSD "DIS 4"-modul.
E36 328 låda är det tänkt (nån som sitter på en?..)
+ en Diffbromsad klump.
bakvagnen ska även den byggas om för förhoppningsvis möjligheter till lite bättre fäste.

förhoppningsvis snurrar grejerna innan nästa höst..

uppdatera nu era slöfockar.. ;0)
AC
188
ACAB
325coupe 93a
blir turbo på beemern i vinter hoppas på 280-300hk

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
Jag väljer att vara hemlig :)
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Fredde: Du är väldigt hemlig om man läser vad du har för bil ;) Fast jag vet ju vad du håller på med :)
sluta mygla, alla vet redan att du har ett 745 block, har du inte tillgång till den hemliga delen av forumet? =)

själv blir det inte så mkt mer än nytt grenrör på me gt37:an annan wg å dump, koppling, ARP bult, bussningar, sänkning å sist men inte minst ,mappning på rullar.

om jag inte får pengar nånstans ifrån vill säga, då blire värsting topp me turbo kam å bättre packning
Hehe

Jag kan ju iaf avslöja att jag och putteJ bygger identiska maskiner förutom intercoolern. Målen är högt satta och det ska bli grymt skoj att bygga i vinter. Man vill gärna inte säga för mycket innan det är klart!

jimbooo: jag har bra tips på en fin dump åt dig :)

har redan en, menar du PPF´s nya? den ser lite fräck ut!
jepp menar den!
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Blir även turbo för mig, en i mängden liksom. Fast jag har ju bara en fyra burkar:( skulle ha varit klart till sommaren men lumpen förstörde allt.

Länk
Tur att man fick "total befrielse" från lumpen efter 2 dar ;)
Da
74
Daniel.B
E91 320D Pendlarpråm
Håller på med en gammal -87:a E30 som blir det "vanliga" turbo-stuket med mål på rätt sida 400.
Har än så länge bara en massa delar.. som hela motorn i delar helt färdigbearbetad, ny koppling, bromsad klump, styrsystem i delar (AVR), IC, Turbo, wastegate, grenrör i delar, dump.. i princip allt. Dock lite som skall åtgärdas klart på karossen innan jag gör roliga saker, lite rost och en bur (2600:- hos Guss!!!) tex =)

Våldtar med turbo.
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Förutom att bli färdig i allmänhet med Z3 Turbon, blir bakaxelinfästningar nu förstärkta och ombyggda för stadigare tag, och difflock är nykonstruerat.

Letar även efter en Z3 Coupé till att sätta tänderna i. Billig skall den vara eftersom Länk

Nya motorbygget skall smygas igång.
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
I vinter ska man åka isbana med bilen.. Drifting på is det är höjdpunkten med vintern... 200de inlägget Rekord???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.