|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
vinterbilen iofs (xpel). åker me en kompis hem från jobbet nu mån morgon o ser ngt konstigt bak under min bil när vi parkerar bakom den. d visar sig att delar(läs rester) av bakre ljuddämparen ligger på marken rakt under där den var monterad. tänker; VA? ha d försökt sno en originaldämpare från en -74? men vid en närmare titt så ser ja att den e söndertrasad... tittar på bagageluckan som e bucklad från insidan så pass så att färgen släppt på flera ställen o d e en springa på 2cm där luckkanten möter aknten på bagageutrymmet. böjer mig ner under bilen o ser att tanken e intrycjt men intakt och att avgassystemet slutar FRAMFÖR bakaxeln. resten e borta o man ser rätt in i bagageutrymmet. öppnar bagaget o d e en spricka på ca 50cm i den TJOCKA plåten i bottnen på bagaget. ja försöker trycka ner plåten igen(bucklad uppåt vid sprickan) men plåten e så tjock att ja knappast kan rubba den me halv kraft! borste mm som ja haft i bagaget e oxo spräckt men reservhjulet (som sitter vid sidan) e helt. min polare bara garvar(gammal bil) o vi fattar ingenting. vi sa att polis o försäkringsbolag kommer ju tro vi e störda när vi beskriver d hela... men, ringer polisen o d kommer o tar en amnälan. deras gissning var en hemmagjord bomd, d måste varit en riktigt kraftig smäll! hittade ngt som inte tillhört bilen, såg ut som ett "fräscht" metallrör som var "avsprängt" på mitten. ja ska gå runt här i kvarteret idag o fråga pensionärerna(som alltid e hemma) om d sett lr hört ngt konstigt under helgen. ja va ska man säga? e d ngn som varit me om ngt liknande? lite kl e d trots allt(minus självrisk o merarbete) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk | |
|
En rörbomb? Jisses! Du knäcker inte extra hos Baltic Inkasso på kvällarna? ;) |
|
|
Nå´n som förbereder sig inför nyår? Tur att det var vinterbilen... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Al Qaida - ingen tvekan!!! Skämt å sido, jag skulle kolla upp fjortisarna i området extra noga - säkert nån som byggt en rörbomb med ritningar från nätet och sen testat på nån bil som dom inte trodde var så värdefull... Har polisen varit ute och gjort förundersökning?....dum fråga - klart dom inte har :P |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen några ungar som lärt sig hur man tillverkar bomber på internet. Råkade ut för ett attentat för nått år sedan, som hade kunnat kosta mig livet om jag klivit ur porten 1 sekund tidigare, en atapterad parkeringsautomat som flög i tusen bitar och stog i ljusan låga när vi klev ut på gatan halvt lomhörda. Två yngre förmågor 14-15 år med luvor och hängrövsbyxor drog som avlöningen 75 meter bort när jag tog upp telefonen för att 112a. ///MVH Hasso Länk |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! det kan inte ha varit bensintanken som exploderade? Med lite otur och nästan tom tank kan det smälla riktigt bra. Annars är det riktigt otäckt! mvh Johan |
|
Tråkigt klart... men sett ur andra vinklar väldigt komiskt. Opel-72... Hehe. Två bilar är fler än en.. |
|
|
En nästan tom tank skulle ju i alla fall smälla betydligt mer än det. Det låter mest som snorungar som "lekt" med en rörbomb. =( Mvh Morgan... Länk |
|
|
"med luvor och hängrövsbyxor" :)) Skön beskrivning ! Inte för att deras gärning var särskilt kul men... |
|
|
nja ja skrev ju att tanken klarade sig. ser ut som d kunnat va en rörbomb ja som vatt inlagd i bakre ljuddämparen... troligtvis bus men men. d ska inte komme tbax tomhänta=) (-74 va årsmodellen, veteranare, skattebefriad, 24-mån besiktning, så ja vill ju inte bli av me den...) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Ja ett par polare roade sig med att göra rörbomber i början på 90-talet. Då man var 11-12 bast. Small utav helvete! Ps. före internets tid...... |
|
| Alltid trist att få bilen sprängd. Du har inte tafsat på fel fru? :-) | |
| ha ha bjoerck, du får det att låta som det är lika vanligt att få bilen sprängd som att få ett stenskott i huven, du bor inte i Bagdad va? | |
| Tips; flytta, skriva dig på en postbox, alltid ha persiennerna nerdragna hemma, skaffa ståldörr med SCD-lås, alltid kolla två gånger före du startar bilen (samt vindrutetorkare och blinkers), samt köpa skottsäker väst. Man vet aldrig vad det är för typer som är efter en... :-) | |
|
Hehe, ja jag säger som Boogieelvis, passa dig! Det verkar vara ett riktigt proffsjobb det där. :-) Tråkigt med bilen föresten. |
|
|
ah bilen e lugnt o bomben detonerade ju när ja inte va där. d kanske va BMW-fanatiker som inte gillade min skrothörs-opxl i d här kvarteren... den va ju inte ämnad för mig utan för bilen... ja ha xtratjock dörr så d e lugnt=) men lite pissed o förvånad blir man allt.... får se va folksam säger, det blir intressant! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Inga bilder på det hela? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
tänkte inte på d. vart ska ja lägga upp dom? finns d ngn gratis-ställe tros? kommer i så fall bilder idag! (ja ha inte tafsat på ngns fru i alla fall...) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
300+: Maila bilderna till mig så lägger jag upp dem på min server! |
|
|
ok kommer efter ja ha vatt hos polisen igen! ca kl 16 M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
-BeeMWe- |
Tur att man kan skämta om det iaf ^^ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.