|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Crisse: Du skulle inte kunna skicka de bilderna till mig? //Thorssa |
|
|
Man MÅSTE sänka mer fram än bak, annars ser den överlastad eller hängslut och trött ut. Kör med 35/15 och är mycket nöjd, inga problem på dåliga vägar och fartgupp, har dock inte kunnat mäta att det verkligen är 35/15 sänkning som det stod på kartongen. Blir lite tveksam nu när jag ser Spajjjs bild, min är inte i närheten så låg bak.. |
|
|
Hej...Har sänkt min för mycket 80/40.Helkasst när vägarna ser ut som de gör idag...Bild finns i galleriet mvh Anders S |
|
|
Sjölund: Håller med. Det känns ju som att den lutar bakåt idag eftersom avståndet däck-skärm är större fram. Då vore det ju lite tråkigt att få samma förhållande efter sänkningen. //Thorssa |
|
|
80/40 ja me..så jävla nice nu på vintern, man agerar ju plogbil åt alla andra :) |
|
|
Tack så mycket! :D Nej. Fälgarna bak är lika breda fast att de kanske inte ser så ut. Om d e 7,5" eller 8,5" har jag ingen aning om. vet bara att d e orginal fälgar. Märket på min sänksats är AP. Köptes på Need For Speed för ett par år sedan. Bara fjädrarna är bytta. mvh Daniel |
|
|
Ja angående hårdheten på fjädrarna är det naturligtvis olämpligt att köra på såpass olika karaktär som bmw original vs. sportvarianter. Thorssa: Japp ska rota fram ett par bilder och skicka över. Bilen hade en väldigt snygg höjd med (enligt ägaren) exakt samma avstånd mellan nav och skärmkant, fram som bak. |
|
|
Har nästan bestäm mig för 30/15. Pratade med Uffe på Custom & Styling angående detta. Han påstod att en sänkfjäder ger mindre bak än fram. Isåfall kanske det kommer ge 5-10 mm bak. Kan nog bli bra tror jag. Sett en med endast 30 fram och det såg riktigt bra ut! Han tyckte också att det var lika bra att byta på alla fyra, annars kommer bilen kännas svampig i bakvagnen. Någon som har lite tips på fabrikat. Jag vill ha så nära original som möjligt i hårdhet, vill inte studsa alltför mycket =) //Thorssa |
|
|
Daniel Sjölund: Vad är det för fabrikat på din sänksats? Eller vart är den köpt? //Thorssa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.