AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.783

Fjärrkontroll funkar inte till e32

Sida 2 av 2
Paap Reeder
Hej!
Jo ..."BMW-killen" köpte en sprillans ny "stilett" av mig som jag köpt för mycket på BMW.
Tror inte att det trots allt är ett originallarm även om du "BMW- killen" säger så.

Tänkte sedan på det du skrev om att om du först initierar ditt larm manuellt under huven och sedan stänger huven så är det helt rätt att larmet skall "gå på" med låsning och pålarmning o s v.

Vi då att det larm du har fungerar men du saknar instrument att styra det ....... om du inte skall rota under huven varje gång.

Du skrev till mig att det stod "BMW" på ditt larm. Finns ngt nummer på ngn larmdel som du skulle kunna använda att "spåra" vad det är du har för larm.

Har du den omtalade 4-kanten i taket??

MVH /// Paap R
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Hej kan ni ta en bild på erat larm under huven???
alltså jag tror inte det är någon amatör som dragit larmet för det verkar vara nån proffs som gjort det ifrån fabriken..det är alltså PIRANHA larm...förstår mig inte på vad som är fel alltså...
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
hej Paap nej jag har ingen fyrkant i taket utan bara en fyrkant för å öppna takluckan,,och när jag söker på piranha larm så hittar den inte ens på internet efter något är piranha något skräp larm eller det är ju inte kul när jag inte ens kan ha larmet igång på ON för då börjar det tjuta man blir ju vansinnig... Skall jag byta ut larmboxen som sitter under huven och istället montera ett orginal larmbox istället ???
Paap Reeder
Hej bmwkillen!
Tror inte att det original inte sitter någon larmdel under huven utan mina larmdelar sitter under vä-baksäte. Framför säkrings- och reläboxen.
Jag har nog en bild som jag kan sända till din mailbox.

Tråkigt att du inte får igång ditt larm.
Eftersom du har lysdioden kanske det finns framdraget ledningar till diod, "fyrkant" mfl delar.
Du skulle kunna bygga på om du får tag i delar.
ECP kan nog fixa fram litet udda-delar och reläer vid behov.

Titta på min bild och försök kika efter om du har liknande box under baksätet.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.