AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.278

Värsta besiktningen ?

Sida 3 av 3
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Alpina B8: Jag har tyvärr inte kvar protokollet, det fyllde hela min inbox i mailet. Jag har för övrigt tagit kontakt med platschefen och pratat om den berörda teknikern, hn kommer att ta tag i det..

Är halvljuset felinställt lågt eller i sidled ger det en villkorstvåa. Är det inställt högt eller på annat sätt bländar är det en skarp tvåa.

Hubbe 325: Man lägger normalt sett ingen reserv det första "passet" på dagen (från morgon till första fikan, normalt sett ca 7.00-9.30). Uteblir någon får resten av personalen hjälpas åt med de bilar som blir över, eller om man har drive-in lånar man personal därifrån. Detta kan förlänga väntetiderna någon på förmiddagen, men 35 minuter är ändå oacceptabelt. Skulle ett sådant problem uppstå att man blir 35 minuter sena är det minsta man kan göra att informera om förseningen och ge en anledning. Hos oss brukar vi i sådana fall erbjuda en ny tid som passar kunden, eller gratis tidning och kaffe under väntetiden...

P3r: Nej, det gör den inte.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

D-diddy
När jag besiktigade cabben i somras åkte jag in nedcabbat och nytvättat med sweet home alabama på lagom hög volym på stereon. Besiktinigspojken vart helt till sig och kom tillbaka efter provkörningen med ett tickande avgasrör och stinkande bromsar samt ett brett flin som han försökte dölja så gott han kunde. hans kollega sa "jasså var det därför du fick så bråttom helt plötsligt" när han körde in bilen. Jag vart bara lite stolt över nya bilen ;0)
Svärmor fick dock ett annat bemötande, hon fick en 2a för att det var slut på spolarvätska. hon frågade om hon fick fylla på med en mugg vatten men svaret vart "ICKE, välkommen åter"
David
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jeppe, du är en pärla.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jeppe, du är en pärla.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jeppe, du är en pärla.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag tror han börjar förstå det nu ;)

Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
klarade mig utan anmärkning :D. tror min verksta va väldigt petiga för den där rosten på bromsrören var nog mikroskopisk.. varken jag eller besiktningsgubben tyckte d va nått å snacka om.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Min första(och enda) besikning tog ca. 15-20 minuter.

Det enda de klagade på var att antennfästet på höger sida saknade antenn.
Har en fungerande, den andra var fake och blev snodd...

Jag sa till besiktninggubben att någon hade tagit den men det vägrade han tro på!

Lyckligtvis blev det bara en anmärkning utan återbesök.

häftig BMW-sida:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.