AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.276

Värsta besiktningen ?

Sida 1 av 3
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Idag besiktade jag bilen. allt gick som vanligt, bromsar och allt ok.
Sen drog han ett varv. sedan Bromsade han hårt med full gas säkert en 100 meter. varför detta??? sedan in igen för att kolla det övriga.
Öppnade han Motorhuven. där sitter ett luftfilter med redig avskärmningsplåt till. Det gnällde han en hel del om. sedan frågade om bilen var trimmad Nej svarade jag. men han gav sig inte. det tog han 15 minuter att bara kolla motorn om den var den rätta mm Han lös och kollade varenda detalj. Aldrig vart med någon som synat en bil så noga som han. sedan frågade han varför det satt 2 olika sorters 17" fälgar på. jag svarade att däcken var dåliga på de andra inte hunnit byta dom.
Jaha! Gnäll igen.. Ni kör säkert de där olagliga Racen som går på helgnätterna! MEN HALLÅ! Han kollade precis varenda bussning ALLT för att hitta något! sedan tog han tag i Hammarn.. finns inte en rostfläck under bilen, Men när han började slå blev jag förbannad o frågade ifall han var dum i huvudet! då gick han direkt och skrev ut pappret.. 1 tvåa på vänstra hellyset ur funktion. Alltså detta tog en hel timme?? Har ni vart ute efter detta innan. inte konstigt att det är dåligt med tider! Borde finnas gränser.

Ste
Hua! Låter inte som vidare trevlig upplevelse. Har bara haft goda erfarenheter av besiktningsmän, de få gånger jag varit in, än så länge som tur är. Riktigt vettiga killar som har påpekat och visat saker som man kan tänka på. Synd att du skall råka ut för nåt sånt här...lider med dig!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
fick en 2 a för att vänstra halvljuset var för högt ställt, han ansåg att det inte ingick i hans arbetsuppgifter att dra två varv på justerskruven. Eftersom jag inte hade egen mejsel med mig bad vänligt jag att få låna en av honom, fick svaret att de inte lånar ut sina verktyg, så det var bara att åka bort till BMW o betala 200 kr oför att få 2 an släckt.

Det är inte ens lönt att bli arg, ibland råkar man helt enkelt ut för människor som vill jävlas med en, så är det bara.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Vilken jävla tokgubbe!

Jag blir förbannad bara av å läsa skiten... du skulle tagit hammaren och stukit upp någonstans där solen inte lyser...

Sånna människor ska inte arbeta bland folk!

/Crille
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag ångrade att jag tvättade bilen innan=7 något skit kunde han gott har. Finns ju ingen anledning att börja yttra sig om en massa saker.. han gjorde verkligen allt för att hacka ned på bilen.

Bilen i övrigt är en helt vanlig 325a med sportfjädrar och M3 cabfälgar. lite speciel lack. enda ex från fabrik..=) Var tvungen att skriva det,, lite roligt är det iallafall att ha en sådan! Men fanns ju igentligen inget att börjar ett sådant mottagande. OOk om det hade vart en massa bondmek och bile3n var risig mm då kanske
Aldrig mer besikta i Kalmar kan jag säga . alltid vart trevliga innan, men detta slog rekordet. 1 Timme-.. tänk er!! brukar ta 20 minuter på sin höjd!

Alpina BB: Nää kanske inte löna sig.. Men när han slet fram den så undrade jag verkligen vad fan han höll på med efter det som sagts och gjordes innan. fanns absolut inget att misstänka där under så efter att ha slagit par gånger så kunde jag inte hålla mig

Ste
Ja jag vet ju vart den hammaren skulle hamnat om det varit min bil, Och med en botten i samma skick som din beskrivs vara..

Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW!
El
338
ElNiko
325iT-92
Jag hade nog ringt upp besgubbens chef och sagt ett par sanningens ord... Annars tycker jag mig ha märkt att besgubbarna börjar dra sig för att banka hammare, eller så är det jag som har bättre bilar... Men det förstör ju rostskyddet när de står och slår hål i tectylen, så egentligen borde du kräva dem på en underredesbehandling, iaf om han slog så hårt som du beskriver. Tanken är ju att man knackar lite försiktigt för att höra efter "dova" läten, och då ska man vända hammarn för att kolla att det inte är rost, inte slå på måfå och hålla på tills det går hål..
/Niklas
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Har f*n aldrig hört nått liknande !!
Som sagt ovan, ring platschefen imorgon och delge honom dina SAKLIGA synpunkter, inga överdrifter (verkar iof inte behövas). Inte ens min regbesiktning med inbakad kontrollbesiktning tog mer än 40 min ink allt pappersarbete. Pinsamt att sådana där fåntrattar ska få se dagens ljus och dra skam över nått som folk redan ser ner på. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hej..Har varit med om många konstiga saker på SBP.En gång hade gubben problem med att få fast avgassmuffen så han satte en gummirem runt fästet på bakre ljuddämparn.
en sen när skulle köra ut så glömde han remmen resultatet blev att han rykte isär avgassystemet från katen. Ojdå sa han det får du laga själv vi har inte tid med sånt....Men nu har de rensat SBP där jag bor från muppar.Så senaste gg man besiktat så har de varit riktigt trevligt prata bil med dom

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ste: Jag håller med föregående talare, det där är inget beteende du behöver acceptera. Jag tycker du ska berätta för platschefen på den aktuella stationen vad som hände, så får han ta det med den aktuella besiktningsteknikern sen.

Alpina B8: Det ingår faktiskt i hans arbetsuppgift, oavsett vad han själv tycker. Berättar du för mig antingen här eller via mail på vilken station du besiktade ska jag skicka ett mail dit och be platschefen gå genom med personalen vad som gäller angående arbetsuppgifter och ljusjustering...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jeppe.....du har mail
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har inte fått nåt mail...?

Jeppe

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
hmm bifogade filer var nog för stora för din hotmail, ska dra ner storleken på bilderna...
svintoleffe
En rolig sak jag var med om på 323 jag hade.
Jag hade varit in och bes den ett par månader innan den vanliga bes på grund av att den hade varit avställd ett tag, då fick jag ner slag på undre fjädersäte, var ett litet hål så jag lagade dte, och åkte tillbaka.
Han godkände det så jag åkte med det i två månader tills den vanliga bes kom hem, så jag åkte och bes.
Då gick killen runt med sin hammare och knackade , sen såg jag att han var på det lagade undre fjädersätet , han stod där ett tag, så slog han sönder plåten.
Jahopp det blir en två här sa han , jag åkte hem klockan 6 på kvällen och la mig och svetsade igen det med en riktigt grov plåt och då menar jag grov plåt.
Kollade så den satt fast ochså , skickade ner min papap så han kollade ochså.
Sen nästa dag så åker jag in och bes igen så får jag en annna kille, men då kommer den andra killen som hade sönder det , ochså såg man hur han laddade med hammaren den här gången.
Det var bara det att det lät klonk ochså så såg man han utryck , det skakade fint i hammaren lär jag säga.
Jag flinade ganska bra bakom tidningen lär jag säga.
Sen kom han och sa, det var ju en riktigt stabil plåt det där.

Den andra killen som hade hand om mig då han sa, bra att du satte han på plats, för han brukar jämt knacka sönder saker, så nu gick han bet.

MVH Leffe
Fasen när jag läser sånt här blir jag illamående, bävar inför dagen då alpinan ska besiktigas.

Ska säga åt han direkt, "har du sönder något betalar du på ett eller annat vis"

Skulle nog ganska direkt sitta i direktkontakt med vägverkets bilupplysning och gå igenom plåtarna som står parkerade för att hitta rätt bil sedan ska jag besikta den med hammare jag med.

Nä men allvarligt, åker man till SBP så väntar man ju sig faktiskt en proffisionell besiktigare ingen klåpare.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
ormen
jävla sopgubbe! nästa gång ska jag köra i koskit innan bes. blir så trött när jag hör sånt här....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
En annan fundering jag har efter två besiktningar denna vecka.
Vad har ASB för skyldigheter gentemot mig när det gäller väntetid?
Brukar alltid reta mig på att få sitta och vänta utanför då jag faktiskt tar mig tid från jobbet för att besikta bilen, så jag bokar alltid morgontider så de inte skall ha hunnit få in en massa förseningar. Men likförbannat så satt jag utanför i 35 minuter i Måndags trots tid vid 0840. Och likadant var det idag då jag hjälpte Farmor med hennes bil 0820 hade jag tid 0857 rullade bilen in i hallen. Så jag har brännt mer är en timme i väntetid på en vecka. Varför i h-te ger de inte mig en tid 20-30 minuter senare istället?
Tvungen att skriva av mig, blir så förbannad bara... och inte ens en ursäkt när man rullar in i hallen?
Är det Connex som har tagit över ASB eller?
Om man samlar 100 personer finns det alltid en eller två som inte beter sig som man förväntar sig. Detta gäller alla situationer och alla yrkesgrupper.

Jag har aldrig haft något problem, senast hade jag en besiktningsman som var helt överlycklig då han fick redan på att en 996 Turbo har fyrhjulsdrift, alltså bromsprov på gata ;)

Sedan snackade vi bil och han var så försiktig. Bara trevliga kommentarer och han ursäktade sig då han ville hissa upp bilen. Jag ville se bilen underifrån så det var ju kanon.

Avslutningsvis frågade han om det var OK att ta bilder på bilen invändigt och utvändigt med sin telefon för att kunna visa sin polare som var Porsche-fan. Naturligtvis var det OK.

På en SBP lök (alltså 1.5/100) går det minst ett tjugotal av ovanstående och kanske 1 eller 2 Jesperado och det väger över till en positiv bild som jag har.

Tack Jeppe och SBP för det goda bemötande jag har fått (hittills kanske man måste säga om man är lite bevandrad i sannolikhetslära)

Har aldrig råkat illa ut hos SBP på så sätt som Ste skriver....Däremot när min fd M5 skulle besiktigas så var killen vädigt intresserad av bilen o tyckte den va mycket fin,ska ja va ärlig så verka det som om han mesta stod o dregla över de feta fälgarna o bilens generella skick...Han tog inte ens fram hammaren, o det behövdes ju inte heller....Fick dock faktiskt ett påpekande av beiktningsmannen o det var att en halvjuset var aningen för lågt justerat...Personligen tror jag att om man kommer dit i en bil som verkligen är efterhålen/nyvaxad så brukar de flesta förstå att bilen i fråga är något av en ögonsten för ägaren o därför får man kanske ett annat bemötande än om man hade åkt dit i en "skrutt"...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ola: Det är tack och lov sällsynt med dåligt bemötande i den kalibern som nämns i denna tråden. Att inleda kontakten med din besiktningstekniker på det sättet du föreslog tycker jag är lika dåligt, fast på andra hållet. Börjar du direkt med att vara otrevlig och nästan förklara honom som oförmögen att utföra sitt arbete på ett bra sätt har du liksom själv satt ribban. Bara rulla in i hallen och se hur det går, med 99% säkerhet får du ett bra och korrekt bemötande av en kompetent och trevlig tekniker...

Hubbe 325: Det kan vara ganska svårt att passa tiderna exakt, ju större station desto svårare. De stationer jag jobbar på mer frekvent ligger sällan efter i tid. Acceptabelt tycker jag det kan vara med förseningar på 5-10 minuter, längre om det finns något själ i stil med strömavbrott, datahaveri eller liknande.

Jeppe

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Dawwe. Min bil är väldigt välskött måste jag säga förutom en repa någon gjort på ena dörren tyvär! Men tycker det är en självklarhet att man ska tvätta bilen innan den ska in. Gör alltid det. för bådas skull! så visst! tror också att det är lite som du säger där!

Ste
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.