|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejz Har hämtat bilen på BMW, betalat 4000:- för byte av kylare. Allt är frid och fröjd. Jag tycker det var ett ganska ok pris. Nu får vi hålla tummarna att inget annat går sönder. Ha det gott / Wall |
|
|
Wallace: Man kan väl nästan säga grattis, du kanske fick något julpris! Var lämnade du bilen, Solna? Kan vara bra att veta. God Jul |
|
|
Med all respekt för de som älskar gammal teknik (vem gör inte det..), plast/alukylare blir mera bekymmersfritt i längden än koppar/mässing. Främsta argumenten är jakt på lägre vikt, mindre korrosion och igensatta kanaler, mindre problem med tennlödade förbindningar som mattas ut av vibrationer, kyla/värme osv. Nackdelen är som bekant att det är svårt att laga t.ex ett plaströr som brister. Sen måste man så klart välja rätt material, annars blir det inte så bra. Utan plast, aluminium, tejp och lim hade vi inte haft flygplanen som vi har idag, visst går det att göra hållbara konstruktioner. FP |
|
|
Ska byta kylare på min 540 -99 på Måndag! 3800 +/- någon krona. Detta görs på Aros Auto i Västerås. 3800 - 4000:- är mycket pengar men tycker att det är "lite" med tanke på vad man får för det Mvh Robin |
|
| Va bra att det löste sig för dig billigare än du trodde, men en bil behöver byta slitage delar mer eller mindre beroande på körstil men du har inte bytt ovanliga undantag länkarmar verkar lite dyrt.. Hoppas inget pajar i år för dig lycka till önskar jag dig | |
|
Kan ge en kort rapport om min progress med bilen sedan kylar-rep. + alla andra rep. Har inte haft ett fel på bilen sedan November/December 2003. I mitt fall får det anses som otroligt bra. 2003 var inget bra år med många rep. Besiktade bilen för några veckor sedan utan problem. Dock bör jag upplysa er om att jag sedan en tid tillbaka kör Volvo 245 och min fru använder BMW´n dagligen....vill kanske inte erkänna men kanske sliter jag mer på materialet??!! Hur det än är med den saken fungerar vår BMW alldeles utmärkt nu. Och hur mår Volvon som endast jag kör....? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.