|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag vill inte vara elak men ser det inte ut som sånnadära äckliga volvo baklysen?? |
|
ormen |
Bara du inte gör så mot en "riktig m3:a" så är det ok, det är bra att folk intresserar sig i tidig ålder och på fritiden(antar jag) dessutom för 3D program. Det är så bra ingenjörer växer fram. Testa gärna Autocad också, sedan när du blir varm i kläderna kan du ge dig på Pro/E. |
|
Säkert mycket jobb bakom, men no offence m8, jag totalsågar. I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
Pepsodent |
Kul att det är många som har sett bilderna och tycker att den ser fräck ut, vet att den liknar lite Volvo stuk på baken, men men… Har i alla fall lagt upp nya bilder med färg. Länk: Länk |
| Varför inte erbjuda Autopower rättigheterna? De kan ju flasha bilderna på startsidan... | |
Pepsodent |
mageng: Låter som en bra ide! |
| tjaa.. sitter med modem så det tog ett tag innan den hade laddat färdigt, förväntningarna va kanske en aning för högt ställda.... | |
Reven |
Gjorde en bild med m3 e30 för ett tag sedan. tänkte att man kunde lägga upp den i samma tråd=) Länk |
|
Grymmt schysst bild Reven ;) |
|
Reven |
tackar ;D |
Dahlberg |
Pepsodent: Testa I-DEAS eller Catia om du kan få tillgång till de i framtiden. Dessa 3D-cadprogram är mycket användarvänliga och är enligt min mening mer användarvänligt än t.ex. ProEngineering. Men detta kan bero på att jag använt I-DEAS och Catia betydligt mer än ProE. Vill du plugga vidare till Civilingenjör inom Maskinteknik kan jag starkt rekommendera Luleå tekniska universitetet där du kan få goda kunskaper inom 3D-modellering. Även motorintresset tillfredställs även genom att den avslutande kursen inom Maskinkonstruktion kan man få bygga en formulabil från grunden och åka och tävla med den. Jag läste den kursen höstterminen 02 - vårterminen 03 och vi var till England och tävlade med den i somras! Mycket roligt och lärorikt! Se www.formulasae.luth.se för mer information om årets formulabilbygge och även information om vår fjolårsbil. Det finns även material om studenttävlingen som heter just Formula Student. Se även Bilsport nr 22-03 där det finns ett repotage om vårt bygge. Mvh Anders |
Pepsodent |
Dahlberg: Jag ska söka till Maskinteknik, fast i Linköping. Tror att det kommer passa mig som handsken. |
| snygg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.