|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är kul att läsa hur ni skriver, ibland får man läsa uttalandet flera gånger för att efterlikna. ;-) BoogieElvis: Ja, nu ska vi inte klandra på folk som bor på en ö. ;-) (Bor själv på en ö) folke: Detta är helt klart lite "trams-feeling" över tråden, men det var filmen som gjorde att min nyfikenhet tog överhanden och var tvungen att fråga. :-) /Hammar |
|
|
Treeschuåtta.... ///FrIIk |
|
| Bumpar tråden. Jag säger BMW sjuhundratretti, eller trehundratrettiofem (förra bilen). Varför: det är så en siffra uttalas, det låter trevligare och jag gillar det. | |
Verdi |
Men ingen förstår ju vad du menar utan att först behöva tänka efter. :) |
| Zäta4ämm | |
|
X1, trakktorn Z4, rääserbiilen (Yaris, 1.0, 69 hk, jaarisen eller riskokarn) |
|
Verdi |
I samtal med min fru: M2 = "Den blåa" 435d = "Den svarta" XC70:n: "Volvon" |
|
Verdi: den är klockren! ;-) / den sköna |
|
|
Åtta-femtio Ett-tjugo-d |
|
| Ah-Ämm-Gay | |
| Stockholm-1: 0-9 är siffror allt där över är tal... | |
|
Imponerande samling bilar du har Dawwe. Då har vi lärt oss något om tal och siifror då, men iofs OT: då är 0-9 både siffror och tal om jag också ska vara en Messerschmitt Besserwisser. |
|
|
Uber Messer-Besser mode ON *haha*: Absolut. Men för att återgå till ämnet, BMW själva säger ju "5-serien" ("Funfer" i der Vatersland), de två efterföljande siffrorna har tradionellt anspelat på motorvolymen, dock inte längre. Dessa två siffror utläses som ett tal, så i ditt fall så kör du en sju-tretti, sjuhundratretti låter ju som en udda Volvo ju :D |
|
|
Håller fullständigt med Dawwe. Jag har också en vän i Huvudstan som kör BMW femhundratjugofem. Dom byggde väl tunnelbana av någon anledning... Skön sommar på er. |
|
| groggyfroggy, såg det inte först men kul att du kom ur garderoben. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.